Alla inlägg under november 2007

Av Grynisen - 16 november 2007 11:34

Då ska jag snabbt in på Coop och handla lite, även hittat ett "barnläppglans" som Fliz har önskat sig. Det ska hon få på söndag :-)


Funderar på vilken mat vi ska ha idag? Ingen aning än iaf... kanske vi kör tacos för ovanlighetens skull *HAHA*


Vi får väl se sen, får kolla vad Micke är sugen på oxå!

Av Grynisen - 16 november 2007 06:14

Just nu följer jag två tjejer i Lund, Moa och Felicia heter de och är 4 år gamla. Båda är sjuka i olika typer av cancer.


Felicia fick igår mer eller mindre sin dödsdom att det ser ut som hennes lilla kropp börjar ge upp, trots att hon är pigg. Det visar sig att cancern exploderar i hennes lilla kropp, nya tumörer har satt sig i lungorna som inte fanns där för några veckor sen. Allt går explosionsartat :-( Fortfarande har man hoppet om att den sista medicineringen med cellgifter ska ta detta elände men samtidigt måste man vara realist...


Moa, hon har precis avslutat sin 30 dagar långa strålning och väntar nu besked på hur och om tumörerna har tagit stryk... En obeskrivlig och jobbig väntan på att få ett besked som kanske är positivt, men oxå negativt!!!


Att läsa om dessa söta små tjejer smärtar mig någon enormt.... mina tårar rinner när jag läser om dessa barn, jag blir så ledsen och rädd... rädd för att detta kan ju faktiskt lika gärna hända mina barn.


Jag har även följt Alfons och Matilda. Dessa två underbara barn dog i år, Alfons endast 4 år och 9 månader, Matilda som var 8 ½ år. Deras föräldrar skriver fortfarande i respektive blogg om livet utan sina barn, om smärtan, saknaden och tomheten... Även här gråter jag... gråter så det gör ont. Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå och känna denna smärta som dessa föräldrar upplever MEN jag kan ana...


Hjälp till att stötta forskningen mot Barncancer. Stötta genom att sätta in ett eller flera bidrag. Det finns olika sätt att hjälpa till att hjälpa


  • SMS:a till 72900, då skänker du 50 kr

  • Bli vän för livet, skänk valfri summa genom autogiro varje månad


  • Skänk valfri summa emellanåt bara, eller endast en gång


Själv skänker jag 100 kr varje månad, jag har blivit "En vän för livet". Dessutom har jag köpt detta halsbandet, HOPE-halsbandet. Jag köpte ett till mig och ett till Flizan. Det kostar 295 kr / st och hälften går till Barncancerfonden.Detta finns oxå i julshoppen!


 Små bidrag blir tillsammans stora :-)

Av Grynisen - 16 november 2007 06:08


Ahhhhh det är fredag :-)


Min favoritdag i veckan.... härligt är det!!!


Idag ska jag efter jobbet handla det som ska vara till Felizias barnkalas imorgon och det som behövs till hennes födelsedagskalas på söndag. Sånt här är roligt....


Annars blir fredagen som vanligt... mys vid tv:n ikväll till IDOL :-) Någon god middag innan, tända massor med ljus och sen bara njuuuuta!!!!

Av Grynisen - 15 november 2007 21:26

Mmm så gott!!! Äter mitt goda hembakta "Paulun-bröd" med ädelost och en skiva rödlök på.... alltså... vilken smak.... SÅÅÅÅ GOTT!!!!


Normalt sett brukar jag ha riskakor med sourcream-smak till detta, men eftersom vi inte hade några kvar hemma så fick det bli någon annat... och brödet blir perfekt kombination till osten och löken!



Av Grynisen - 15 november 2007 17:18

På dagis ska det vara Trollfest och då får ju barnen gärna vara utklädda....


Jag har ingen lust att köpa trollkläder, vet inte ens om det finns. Men nu har jag flätat en tjock svans, klippt ut smala tygremsor som jag ska fläta in i Flizans hår sen, hon har en hemmasydd kjol (rutig), sen lite våfflat hår i övriga håret och målade fräknar... Funkar det tro?


Självklart kommer hon ha tröja, leggings osv... Men just trollutstyrseln blir det som jag skrev ovan.


Imorgon så är det ju pappa som lämnar så då har jag ju inte full kontroll på hur hon ser ut, därför måste jag planera det in i minsta detalj inför morgonen så att hon är nöjd när Micke fixar henne :-)

Av Grynisen - 15 november 2007 12:23

Jag har precis ätit lunch.... har oftast med mig egen mat och kompletterar med att köpa sallad!


Idag hade jag rester från söndagsmiddagen, kött och sås. Jättegott :-) Till det blev det keso och sallad!


Nu ska jag fortsätta vidare med mina arbetsuppgifter så får vi se vad som händer sen!

Av Grynisen - 15 november 2007 05:16

Att jag fick njuta av ett dubbelavsnitt igår av Greys.... alltid trevligt, MEN konsekvensen idag är att jag är sååååå trött. Jag la mig en timme senare än normalt och det känns verkligen nu.


Det är hemskt när man redan längtar efter att få komma hem och ta det lugnt... ligga i soffan, titta på tv, småslumra osv...


Kände igår när jag tittade på Greys att jag slumrade ett antal gånger... så tillslut var jag tvungen att sätta mig upp  i soffan, gå och greja lite i reklampauserna osv *ler* Allt för att inte somna igen...


Torsdag idag... inget speciellt på agendan. Jobb och sen hem... handla lite mjölk på vägen hem... det är väl det enda. Sen mys med barnen, om de inte ska till kompisar då vill säga *hihi*

Av Grynisen - 14 november 2007 19:28

Nu har barnen lagt sig så nu är det min tur... min tur att njuta av lugnet en stund.


Fotbadet är på gång... jag ska även lägga i lite avkopplande lavendelolja i vattnet, skönt och mjukgörande för fötterna.


Min efterlängtade varma choklad är oxå på G.... tillsammans med två goda hemmabakade GI-brödskivor med skinka *mums*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards