Alla inlägg under december 2011

Av Grynisen - 31 december 2011 15:04


Nu ska jag börja förbereda förrätten


Det blir en Chévretoast med Mango Chutney


Vidare vad vi äter under kvällen vet vi inte, då det inte är vi som lagar :-)


Vill önska Er bloggläsare


ETT GOTT NYTT 2012


 

Av Grynisen - 30 december 2011 21:30

Whille -Mamma, vad är mens?


Jag -Det är något som alla tjejer får varje månad... (förklarar vad det är...)


Whille -Har du det mamma?


Jag -Ja det har jag


Whille -Har Fliz det oxå?


Jag -Nej hon är för liten, hon får det när hon blir lite äldre


Whille -Men mamma, har du fortfarande sånt även fast du är så gammal!?!?


Micke och jag börjar asgarva.....:-D


Jag -Ja det har jag *skrattar fortfarande*


Hmmmm 35 år är jag.... och jag är sååå gammal *fnissar*

Av Grynisen - 30 december 2011 20:15

Vi har fredagsmys och smygnjuter av lite chokladmousse med marsmallows och nougatsås. Det är inget som vi ska ha imorgon på vår tre-rätters meny, men vi håller på att komma i rätt stämning :-)


 

Av Grynisen - 28 december 2011 06:30


Finaste lilla Edwin nanar gott bredvid mig


 


Han är så fin, sover så rofyllt...


Älskar dig min fina prins

Av Grynisen - 27 december 2011 19:24

Idag blev det offentligt på jobbet och då gör jag det offentligt även här :-)


Jag har idag tagit över och blivit ansvarig på hygienavdelningen *ler stort* Jag ska ta hand om hela avdelningen, se till att den säljer galet bäst och göra den kanonfin *hihi* Hygienavdelningen innehåller allt från enkel tvål, tandborste till härliga exklusiva bodylotions. Det finns även rakapparater, eltandborstar och snygga inredningsprodukter till badrum så som tvålpumpar mm. Det är som sagt en stor blandning av trevliga produkter


Jag hade ju avdelningen ett halvår 2009, tills jag gick på mammaledighet. Då hade jag inte samma ork och fokus på att göra avdelningen till min. Visste ju att den skulle lämnas över till någon annan. Men nu är jag taggad och känner mig fokuserad och laddad :-)


Härligt även att jag slipper min kollega på presentavdelningen, hon är ju inte den personen som velat jobba som ett team med mig. Jag skrev på det på bloggen får dryga halvåret sen. Nu funkar det iofs bättre, men det känns ändå bra. Dock kommer jag sakna presentavdelningen galet mycket... Älskar ju sortimentet, men jag har turen att få ha kvar Yankee Candle :-D Det är ju min lilla älskling *fnissar*


Så nu ska jag njuta av att äntligen se fram emot mina dagar på jobbet, se fram emot vårnyheter och lite nya produkter som ska pryda hyllorna!!!

Av Grynisen - 26 december 2011 16:22

Edwin har upptäckt en julklapp till som han fick av mig och Micke på Julafton. Det är en tågbana från Brio, med ett batteridrivet lok  + vagnar så det kör själv....


Edwin är helt fashinerad, han sitter och tittar och tittar, petar lite på tåget när det kör. Ibland rättar han till hästen som sitter i tågvagnen. Han ser så söt ut... :-)


         


Tänk vad leksaker kan trollbinda ungar :-) På sista bilen ställde Edwin grävmaskinen ivägen för tåget men sen tog han bort den igen och satt lika lugnt och bara tittade *HAHA*


Vi satt säkert en halvtimme och bara tittade på tåget, en evighetsleksak *ler*


Kul att vi har prickat in så många bra leksaker. Han leker med allt som han fick, sopbil, lastbil, grävskopa, Brio tågbana mm. Av min syster fick Edwin Lego Duplo, det har vi inte öppnat ännu, men imorgon kanske det blir ännu en upptäckt och mer spänning :-)

Av Grynisen - 26 december 2011 14:40

Vilken mysdag vi har... så här dagen efter julklappar i dagarna två.


Vi firade Julafton nummer 2 igår med Mickes föräldrar och mormor. Det var julmat, julklappar, spela Fia, skratt och en sen kväll. Jag tror jag kom i säng runt kl 1, då hade inte Fliz somnat heller... Även Edwin somnade sent igår, så det gav mig lite sovmorgon idag :-)


När Mickes föräldrar och mormor åkt idag vid lunch, ja även Micke åkte och jobbade en sväng. Så blev det lite bad för Edwin. Han badade en bra stund, jag satt och spelade lite Wordfeud och sällskapade honom under tiden.


 


Whille och Fliz har fisit runt och småretat varann hela förmiddagen, varit rastlösa osv. Men nu har Fliz en kompis här, och Whille har stuckit iväg till en kompis. Det betyder lite lugn och ro :-) Inga bråk eller skrik... skönt!!!


Tvättmaskinen har fått jobba hårt, fjärde maskinen körs nu. Det är så jäkla skönt att köra lite tvättar så man kan se botten på tvättkorgen. Nu är det en maskin kvar, men den kan Micke köra imorgon förmiddag när jag jobbar.


Jag och Edwin har parkerat oss i soffan nu. Edwin leker med sina bilar, jag själv har lutat mig tillbaka i soffan med mina nya gosiga mys-uggs som jag fick av min goa syster i julklapp *TACK*


 


Borde kanske gå ut lite idag, men vädret som är regn och +8 grader (Midsommarväder) lockar inte nånting.... Nä, vi stannar inne och myser istället *ler*

Av Grynisen - 25 december 2011 19:00

Julafton var väldigt mysig. Tänkte visa lite bilder från vår härliga dag som vi hade tillsammans med min syster, svåger och systerson :-)


Massor med bilder blev det :-)


 

Morgonpaket :-)


 

Finaste granen med alla julklappar!


 

Edwin leker med sin nya bil, kartongen är garage *hihi*


 

Jag och Micke i köket


 

Micke och fina syster


 

Mat mat maaat :-)


 

Dax för mat!!!!


 

Syrrans son Elliot väntar på maten!!!


 

Äntligen julklappsöppning :-D


   

Fliz fick snygga leoparduggs av sin moster


 

Whille öppnar....


 

Adidasbyxor, nöjd Whille


 

Rickard fick oxå paket :-)


 

Duplo - En höjdare


 

Julklapp till syster :-)


 

Micke fick snygga skor av sin fru ;-)



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards