Alla inlägg under september 2008

Av Grynisen - 30 september 2008 21:50

Den femte tanden är tappad och Whille var TOKGLAD när jag mötte upp honom vid fotbollen idag :-) En boll hade studsat på Whilles mun när de ha de träning och tanden som var så lös lossade!!!!


Han hade sparat tanden i fickan på jackan så han visade stolt upp båda tand och glugg *ler*


Nu ikväll ville han inte lägga tanden i ett glas med vatten, nä han trodde att om man lägger den under kudden så får men 100 kr *skrattar* Vi får väl se imorgon vad tandfén har gjort och om hon varit där *blink*

Av Grynisen - 30 september 2008 20:25

Han har tapetserat fel *GRRRRRRRRRRR* Han satte fondtapeten på fel vägg TROTS att han ringde mig i morse och frågade vart fonden skulle sitta *sucka* Micke ringde honom så på torsdag ska han hit IGEN och tapetsera och även måla för det hade han inte gjort heller.... Slarver... Hantverkare är speciella :-/


MEN så JÄKLA SNYGGT det blir i hallen *ler* Tapeten är supersnygg och gör vår entré så jäkla läcker :-) Så på torsdag (om allt går som det ska) så ska jag ta kort och lägga in i bloggen!!!!


Nu vill jag ju tapetsera om i sovrummet oxå *ler*

Av Grynisen - 30 september 2008 07:46

Jag och Whille ska till skoldoktorn nu på morgonen. Alla barn ska göra någon form av genomgång för att se att de mår bra osv. Kolla ryggen, klämma på magen och lite annat :-)


Idag ska det även bli målat och tapetserat i vårat hus **JÄTTEKUL** Ska bli spännande att komma hem sen idag för att se resultatet i hallen :-) Trist i det läget att jag slutar sent.... Men Micke är ju hemma tidigare så han får rapportera!!!


Övrigt är det en regnig dag i Götet. Så ska det fortsätta hela dagen och även imorgon, trist!!! Men då får jag njuta av att tända ljus och mysa av mörker, smatter på rutorna och varmt te, ikväll alltså ;-)

Av Grynisen - 29 september 2008 21:04

Jag kom och tänka på det att varje måndag den senaste tiden har jag haft huvudvärk efter jobbet. Inte direkt efter men som nu, när allt lugn har kommit, barnen sover och jag slappar....


Spänningshuvudvärk kanske :-) 


Men det går över!!! Jobbet är det fullt ös på.... massor att göra. Stora planeringar inför jul som drar igång på jobbet om dryga två veckor. Verkligen tokmycket, men samtidigt jättekul :-)



Av Grynisen - 29 september 2008 06:58

Jag önskar verkligen att helgen var lite längre, gärna tre eller fyra dagar. Då blir det lite mer jämt fördelat med vardagarna *HAHA*


Idag har barnen studiedag så de ska vara hos farmor hela dagen. Jag hade gärna varit ledig men jag har så mycket på jobbet så det straffar mig mer än det gör nytta isf :-( Micke har oxå fullt upp så då fick det bli farmor, vilket barnen är jättenöjda med. Whille kan fortfarande gå till kompisar och Fliz kan pyssla och greja i vanlig ordning hos farmor.


Denna veckan är min långa vecka *phuuu* Den är den "trista" veckan som är så dryg, men samtidigt är nästa vecka den korta så då har jag något att se fram emot :-)

Av Grynisen - 28 september 2008 10:45

Jag och barnen åt frukost för en stund sen, Micke har åkt iväg för att träna därav att det bara var vi tre.


Då började Whille prata om att han ska flytta hemifrån när han har fyllt 18 år (!!!!) och ni som känner Whille vet väl hur mamma-kär han är :-) Förut har han sagt att han aldrig vill bli stor, aldrig vill flytta hemifrån osv.  Men han poängterade att vi måste bo nära varandra och att jag inte få flytta till något annat land!


Fliz tyckte då att hon och Whille kan bo tillsammans men det vägrade Whille *fnissar* Nä, han ska bo med någon annan sa han då. Då frågade jag om han ska bo med en tjej, då rodnade han lite och sa att det är långt kvar innan jag får en tjej *sötnosen*


Fliz bestämde iaf att hon ska köpa grannens hus för 100.000 kr när hon blir stor för då kan vi bo grannar *ler* Jag tvivlar på att huspriserna kommer rasa så rejält, men man vet ju aldrig!!!


Fina funderingar och tankar från barnen tycker jag...

Av Grynisen - 27 september 2008 23:19

Dagens humör: Avkopplande

Dagens frisyr: Snyggt som vanligt :-) Rufsigt men iordning :-)

Dagens klädsel: Jeans och top på dagen, nu mysbrallor och linne

Dagens borde: Städa

Dagens planer: Fixa lite hemma, sen bara lata oss

Dagens vill ha: En resa

Dagens längtan: Efter syrran såklart!!!

Dagens beroende: Alltid mina barn

Dagens tråkigaste: Att det snart är söndag igen

Dagens person: Flizan, dagens bagare :-)

Dagens irritation: Min kliande arm

Dagens händelse: Micke packade bilen med återvinning ***WOW***

Dagens onyttiga: Lite godis, Coca Cola och popcorn

Dagens middag: Tacos med div. tillbehör
Dagens bästa: Inget stress eller tjat

Dagens ont: Min högra arm, inte ont men nästan

Av Grynisen - 27 september 2008 21:11

Ungefär 28 grader varmt på dagen och även nu på kvällen, det låter inte helt fel.


De hade varit framme på hotellet ungefär kvart i tre inatt :-( Lite tufft kanske.... men flyget var ju försenat så då är det inte mycket att göra.


Syrran som är otroligt flygrädd hade fixat flygresan jättebra. Hon hade varit vaken hela vägen, vilket hon inte varit innan. Då har hon drogat sig med sömntablett så hon somnat *ler* Men jag är jättestolt över min lillasyster, och jag tror att hon oxå mår väldigt bra över att fixat detta :-)


Åh vad jag önskar att jag oxå var där.... Sol och bad, jäklar vad gött det hade varit....

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards