Alla inlägg under juli 2010

Av Grynisen - 31 juli 2010 17:19


  

Mamma älskar er... 

 

 

Av Grynisen - 31 juli 2010 12:51

Det regnar inte idag, fantastiskt :-) Därför har jag nu kört fyra maskiner med tvätt som nu hänger ute och gottar sig i vinden och de få solstrålar som visar sig.

 

Jag har även planterat om lite. De fina avocadoplantorna som har vuxit ute på altanen har fått större kruka och en plats i fönstret istället. Nu borde de ju växa bättre när de är inne i ett regelbundet varmt hus och finaste fönsterplatsen :-)

 

  

Spännande att se om de får mer raketfart....

 

Sen har jag även tagit skott från två porslinsblommor som oxå står i storarummet. De växer verkligen som ogräs, de tar nästan över fönstret *HAHA* Så nu har jag fixat till de små skönheterna och satt skotten i en vas. Om de får rötter så ska jag plantera de till Whilles rum. Hans rum har samma (väderstreck) sida som vardagsrummet...  De trivs ju på denna sida!

 

  

Hoppas de slänger ut massa rötter!

 

Snart ska jag fortsätta att greja, har lite amningspaus nu bara. Micke håller även på att ta fram lite fika, det får man inte missa *HAHA*

Av Grynisen - 30 juli 2010 21:29

Ja äntligen fick jag tummen ur, skulle färgat håret för flera dagar sen ju *ler* Men efter att Edwin hade somnat så kände jag bara att nuuuuu :-)

 

Som ni ser på bilden så är det färg + foliepaket med annan färg i håret *spännande* Det blir ju lite mer spänning då *HAHA*

 

  

 

Alldeles strax ska jag skölja ur håret. Imorgon ska jag försöka mig på ett nytt kort där jag fixat iordning frissen och mig själv   

EGO
Av Grynisen - 30 juli 2010 21:11

 

Vilken mobil ska jag köpa????

 

  

Sony Ericsson X10

 

ELLER

 

  

Apple IPhone 4

 

Skriv gärna för och nackdelar :-)

 

Jag har redan en favorit, men jag har ändå inte bestämt mig. Kostnaden blir samma oavsett mobil med det abonnemang jag väljer.

 

Ni som läser och har nått råd att ge, skriv gärna det så jag får höra från lite olika personer!!!

EGO
Av Grynisen - 30 juli 2010 16:38


  

Lasange med massa vitlök

 

 Det behövdes nått gott och lockande för att bryta grilltrenden, så då fick det bli lasange. Riktigt passande höstmat med tanke på vårat fortfarande regniga väder *suckar tungt*

 

Ser fram hösten faktiskt,trots trist väder. Tänk myset i tv-soffan, tända ljus, fleecefilt och en goood kopp te *njuta*


Men självklart hoppas jag på många fina soldagar innan hösten gör entré på allvar!!! 

Av Grynisen - 30 juli 2010 11:34

Det har regnat oavbrutet sen igår morse, och det är inte lite regn som kommer   Att gå ut och göra något finns ju inte med på kartan ens *suck*

 

GNÄLL GNÄLL GNÄLL

 

  

Bilden är tagen utanför ytterdörren, den säger väl en del....

 

Det blir att sitta inne, försöka roa tre barn och försöka få tiden att gå. Hur kul är det då??? Whille är iofs sysselsatt med att titta på Friidrotts-EM och Fliz är på Facebook och spelar. Får roa lillfisen en stund nu då :-D

Av Grynisen - 29 juli 2010 14:53

Jag klippte ju mig i tisdags och för att få håret "riktigt nytt" så måste jag färga oxå känner jag. Det är ju inte så länge sen jag färgade sist, drygt en månad. Då blev jag ju lite halvt besviken när jag ville få mitt hår ljusare och jag fick nästan samma mörka hår efter färgningen igen *HAHA* Då blekte jag ändå håret innan...

 

Men denna gången har jag köpt en ännu ljusare ton av brun, Roasted Cinnamon. Förra gången blev det Light Mocca. Dessutom ska jag lägga i lite ljusare slingor, vill ju få lite liv i håret känner jag...

 

Jag får se om jag färgar idag eller imorgon, beror lite på tid och möjlighet. Dessutom kommer Mickes föräldrar hit idag igen, imorgon ska ju huset lämnas till de nya ägarna. Så då har jag ingen lust att stå med färg i håret.... tror jag *ler* Vi får helt enkelt se sen...

EGO
Av Grynisen - 27 juli 2010 22:45

Lagom till Allsång på Skansen så körde Fliz och Mickes dotter Izabelle igång bakning. De var sugna på bären som vi hade plockat igår. Den gooodaste smulpajen blandad med hallon och blåbär serverad med vaniljvisp... MUMS!!!

 

  

Vilken god kvällsmat *ler stort*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards