Alla inlägg under mars 2009

Av Grynisen - 30 mars 2009 21:15

Det luktar så otroligt gott....


Jag har tänt två värmeljus som sprider den varma söta pärondoften. Gillar man päron och lite sötma så kan jag varmt rekommendera just denna.


Orchard Pear finns i följande variantern:


- Small Jar (liten glasburk)

- Medium Jar (mellan glasburk)

- Large Jar (stor glasburk)


- 7 Oz Tumbler (liten glasburk med plåtlock)

- 12,5 Oz 2-Wick (mellan glasburk 2-vekar med plåtlock)

- 22,5 Oz 2-Wick (stor glasburk 2-vekar med plåtlock)


- Tealights (låda med 12 värmeljus)

- Wrapped Sampler (smältljus)

- Wax Tarts (smältvax till aromalampa)


Mer info och köpglädje här :-) 


Av Grynisen - 29 mars 2009 16:45


Igår köpte jag och Fliz hennes nya cykel.


Det blev en 20" Logan Super Starz i rosa :-)


Så idag var det dax för premiärcykling. Det gick JÄTTEBRA!!!! Fliz har cyklat runt en hel del och på slutet åkte även Whille med.


Det cyklades ner till fotbollplanen och runt om i området.


Fliz är så nöjd med cykeln. Det bästa med cykeln är att hon har cykelkorg, för där kan dockorna sitta sedan sa hon igår *ler*


Däremot senare idag så har hon cyklat utan hjälm, så årets första cykelförbud och oxå aktiverat :-( Lite trist!!!


Dessutom hade Fliz sin lagom trevliga "tonårs-attityd" mot mig när jag konfronterade henne, så jag mjuknar nog inte så lätt!


Jag förstår inte att en 6-åring kan få tonårsattityd redan, fasar för den dagen hon blir tonåring *rysa*



Av Grynisen - 28 mars 2009 23:18

Inatt blir det ju sommartid, och det innebär ju att vi förlorar en timmes sömn (eller annat) inatt :-(


Jag muttrar lite just pga att Whille har fotbollsträning klockan 9 på söndagar, vilket imorgon innebär dagens klockan 8.00 *suck* Jag är inte jättemotivierad faktiskt. Men Whille vill ju träna så det är bara att gå upp klockan 8.00 (dagens klockan 7.00) och känna "vilken härlig dag, tralalalaaa"


Sovmorgon, vad är det...??

Av Grynisen - 28 mars 2009 19:30

Nu har jag börjat förebereda inför

EARTH HOUR klockan 20.30 lokal tid.


Många ljus är tända och endast två energilampor i köksfönstret lyser. De kommer släckas vid halv nio.


Det ska bli intressant att se hur många grannar som följer kvällens budskap :-)

Av Grynisen - 28 mars 2009 12:17

En annorlunda morgon minst sagt....


Micke stack iväg imorse, skulle jobba/hålla träningspass. Själv låg jag och halvsov i sängen, njutningen var stor av att Fliz sov. Whille har sovit över hos bästa kompisen därav lugnet.


Klockan 10 fick jag VÄCKA Fliz!!!!! Snacka om sjusovare :-) Shit att hon sov så länge, och frågan är ju HUR länge hade hon sovit om jag inte väckt henne.


När klockan var 11 lämnade jag henne på kalas, en tjej i Fliz klass fyller år.


Men Fliz var på superhärligt glatt humör, så sömnen behövdes med all säkerhet ;-)

Av Grynisen - 25 mars 2009 17:46

Idag har jag och Micke varit hos läkaren för Fliz och hennes mage. Kände mig inte alls lika nöjd när jag gick därifrån. Tyckte inte att läkaren tog oss på allvar på samma sätt som innan *suck*


Men lite prover har gjorts idag, de får vi reda på nästa vecka. Dessutom ska en röntgen göras, men inte för magen utan för nacken som hon ofta har ont i.


Vi tog upp det pga att Fliz vaknade inatt och grät över sin onda nacke... Micke har kollat och masserat ofta, och det är mellan kota 5 och 6 (om jag inte minns fel) som hon har ont....


Men som sagt, fortsättning följer.


Självklart kommer ni som läser bloggen att få följa med till nästa.... men det kommer finnas lösenord på en del valda inlägg och det lösenordet får man förtjäna *Ler*


Tack för erat tålamod (((KRAM)))

Av Grynisen - 23 mars 2009 21:57

Ja då kommer även min nya blogg att visa sig :-)


Ikväll har jag fått ännu mera bekräftat att min "vilande nya blogg" måste ta fart och bli klar....


I fortsättningen tills min nya blogg är klar, så kommer denna bloggen bli otroligt opersonlig. Jag kommer inte skriva så mycket, inget direkt personlig om mig eller om mina barn osv...


Varför... Ja det vet nog DU som inte har här att göra, eller!?


Hoppas ni som läser min blogg har tålamod att vänta in nästa blogg... ska försöka snabba på :-)

Av Grynisen - 22 mars 2009 19:32

Jag blev ju som sagt firad i morse med vacker sång och paket *ler*


Jag fick jättefina saker, faktiskt förvånad. Det finns inte en enda sak som jag inte ville ha :-)


Av Micke och barnen fick jag:


  • Kalla Fötter Samlingsbox (Älskar den serien) *lycklig*

  • Jättefin ring i borstat silver med stenar, dock lite stor. Micke ska byta...

  • Presentkort på kläder

Av syrran och svåger fick jag


  • Grymt snygga Nike-skor

  • SPA-set i urgullig liten väska

  • SingStar Schlagers *YEAH YEAH* (ser fram emot fest snart)

Sen fick jag hemskickat ett gulligt paket från SiwanDivan o Co. Där fick jag ett jättefint ljus, Special Candle, med doft av vanilj. På ljuset stod följande budskap:


Grattis


Idag är det din dag. Firande varje nytt år av

liv omgiven av människor som älskar dig.

Ditt hjärta är ungt och kommer aldrig att

bli gammalt. Du utstrålar ljus och värme,

precis som det här ljuset.


Tack så jättemycket!!!!


Jag hade även ett "minikalas" där mina svärföräldrar kom förbi. Jag hade bakat Leilas Brownies och Leilas Kärleksmums + en syrlig glasstårta med turkisk yogurt och Lemon Curd. Allt var jättegott, speciellt Leilas kakor :-)


Av svärisarna fick jag blommor och en stor fin påskhare. Den blir fin i köket till Påsk om knappa tre veckor.


Som jag tidigare skrev så är detta en av de bättre födelsedagarna de närmaste åren tillbaka. Jag har ju tyvärr oturen att råka ut för olika tråkigheter när "min dag" närmat sig... Kanske har det vänt!?!


Nu ska jag njuta av lugnet en stund till, sen natta barnen, och senare se på Beck. Kanske ska unna mig lite mer av Brownies och Kärleksmums. Imorgon är det ju andra regler som gäller *HAHA*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards