Alla inlägg under november 2008

Av Grynisen - 30 november 2008 17:55

Vid halv ett idag så åkte vi in till Göteborg. Igår bokade jag biljetter till Madagaskar 2 klockan 13.45 Vi var inne runt klockan 13 och hittade parkering direkt, wow, helt otroligt :-)


Därför var vi ju tvungna att gå runt i affärer lite innan bion *HAHA* Barnen ville ha läppsyl så det blev det första vi köpte. Sen gick vi vidare och köpte Lucia-nattlinne till Fliz. Dessutom bönade Fliz så sött som bara hon kan om en sjal, en rosa med silvertrådar i. Blödig mamma som jag var idag så fick hon en sådan oxå... SUPERLYCKLIG :-)


Whille fick två par vårskor som han pekade ut själv. Dessa två kostade totalt 249 kr, så det var ett bra köp. Nu är vårskorna redan avklarade  :-) Även Fliz hittade sig två par skor för totalt 199 kr. Ett par svarta tygstövlar med dödskalle fram + ett par vita Reebook med rosa snören och detaljer.


REA är alltid trevligt, speciellt när man kan fynda :-)


Barnen visar upp sina fynd, dock missade vi Fliz Reebookskor...


Syns det att Whille inte vill vara med eller *HAHA*


Fliz har även på sin nya fina sjal!!!!

Av Grynisen - 30 november 2008 10:22

Vid frukosten idag tände vi det första ljuset


Dessutom tände Whille och Fliz sina egna honungsljus som de gjort i skolan. Fliz ljus är till vänster och Whilles till höger, en mysig morgon :-)


Imorgon börjar även nedräkningen, även de ljusen står och väntar på bordet!!!



Av Grynisen - 30 november 2008 09:11

Idag vaknade Whille klockan 7 istället, och en kvart senare hojtar Fliz från övervåningen. Ändå la båda sig vid 21.30


Skumt skumt!!


Dessutom vid halv nio redan ringde två stycken på Fliz leksaker som vi har på blocket.Nu är en på väg till Göteborg från Lilla Edet  för att köpa ett dock-skötbord. Det är ju massa mil hit men hon var tokglad när hon fick höra att skötbordet var kvar. Så ytterligare 300 kr till Fliz sen idag... Shit vad bra affärerna går :-)


Ytterligare närmare ett Nintendo DS till snuttis *ler*

Av Grynisen - 29 november 2008 23:20

Nu äntligen, 24 paket senare, så är paketkalendern till Whille klar. Det blir en kalender full med GOGO´s *ler* Jag tror att Whille kommer att bli superglad :-)

Fliz har ju en färdig paketkalender från Littlest Pet Shops så till henne behövde jag inte slå in nått, skönt!


Det fanns ingen rolig kalender till Whille när vi var och handlade. Vi hittade en med Pokemon-kort men just nu är han inte inne i den svängen. Där av att det inte blev nått köp....


Men så hade jag turen att ropa in drygt 120 st gogo´s på Tradera  för några dagar sen, och så kom jag på att självklart ska Whille få en GOGO´s kalender :-)'


Nu hoppas jag att inte Fliz blir avis på Whille kalender!!! Det märker jag väl imorgon när jag tar fram kalendrarna för att de ska få ha de i sina rum!

Av Grynisen - 29 november 2008 21:44

Äntligen....


Åhhh så gott....


Det värmer i hela kroppen,

smaken är fantastisk...


Nu känns det att julen är på gång...


Det kommer bli mycket glögg i år...



Njuter...



Av Grynisen - 29 november 2008 20:06

Fliz tappade sin andra tand idag, eller tappade är inte rätt ord. Hon drog ut den när vi var på Coop!! Oj vad det blödde, var tvungen att leta upp personal för att få papper att torka med :-) En mycket stolt Fliza med dubbelglugg nere i munnen.


Fliz har även sålt leksaker på Blocket idag. Hon har tjänat 350 kr idag och imorgon kommer en person och köper för 250 kr :-) Fliz sparar pengar till ett rosa Nintendo DS nu!!!


Duktig tjeja!!!

Av Grynisen - 29 november 2008 12:07

Efter frukosten gick jag och barnen upp för att städa deras rum. De fick varsin trasa, självklart vill de ju hjälpa till och damma :-) Det gillar jag *ler*


Dessutom såg vi till att återigen rensa bort skräp, trasiga saker och sånt som de inte leker med. Whilles rum gick ganska fort, vi gjorde ju en rejäl rensning där för ett tag sen. Men Fliz rum *phuuuu* oj oj oj, jag förstår inte. Hon är en sånn ekorre, sparar på ALLT!!!


Hon sparar på rabattkuponger, kataloger, fruktpåsar och mycket mycket mer. Det rensades en hel del iaf, samtidigt lyssnade vi på julsånger *ler* Fliz satte på sin skiva med Agneta och Linda när de sjunger. Det var ganska mysigt faktiskt... Jag lyssnade mycket på den skivan när jag var liten :-)


Nu är rummen dammade och rensade, endast dammsugaren ska göra entré på övervåningen. Fliz har även tagit bort en del leksaker som vi satt ut på blocket. Leksaker som inte rörts på länge :-) Nu är det hennes tur att få ihop pengar till nått hon själv vill köpa.


Snart är det julsakernas tur att titta fram :-)

Av Grynisen - 29 november 2008 09:20

Åhhhh vad gott jag har sovit. Det var längesen jag sov så många timmar :-)


Jag var den osällskapliga i soffan igår *ler* Barnen somnade i vanlig ordning i soffan, Whille runt klockan 20.30 och Fliz en halvtimme senare. När vi sedan satt och väntade på att fortsättningen på IDOL skulle visas så somnade jag sittandes vid datorn, eller nickade till är väl mer rätt ord *HAHA* Då la jag mig ner på soffan, skulle bara blunda lite... Yeah right!!! Vaknar klockan 24 och inser att jag missat det mesta + att jag måste få sova vidare....


Jag gick upp, gav katter och marsvin lite mat, in på toa och sen vidare till sängen. PANG så sov jag igen :-) Vaknade vid klockan 8.30 av att Micke gick upp.... Då hade han försovit sig. Han ska på träningsläger och var tvungen att komma iväg nästan direkt...


Shit, jag har sovit mer än 10 timmar.... Funderar på när det hände sist!?!?!?!


Så jätteskönt, och jag känner mig så pigg och laddad för dagen, härligt :-)


Nu ska jag göra en god frukost till mig och barnen, sen ska vi börja pynta lite här hemma!!!

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards