Alla inlägg under november 2007

Av Grynisen - 20 november 2007 16:53

Jag pratade med Whilles ena fröken imorse.... inga problem, Whille var nöjd och glad. När jag senare hämtade Whille så träffade jag hans andra fröken, den fröken som han var lite orolig för...


Hon var bra att prata med, vi pratade först bara jag och hon, sen hämtade jag Whille så att han fick vara med. Han sa vad han kände, och fröken sa förlåt... det är bra tycker jag... Känns väldigt tryggt i mitt mamma-hjärta :-)


Jag är fortfarande lika nöjd med fröknarna som innan... och det är bra att de faktiskt lyssnar och även kan be om ursäkt om något blivit fel.

Av Grynisen - 20 november 2007 06:09

Idag börjar jag lite senare än vanligt, jag ska med och prata med Whilles fröken i skolan. Han var så ledsen igår över att hans fröken ska bli arg på honom, så jag lovade att gå med och prata med henne...


Whille är en känslig kille som inte mår bra av att bli felbehandlad. Han tar detta otroligt hårt och blir väldigt ledsen. Därför kände jag med en gång igår att inget ska få bli fel i skolan när han nu älskar att vara där... då är det bättre att kolla upp ev problem eller händelser med en gång...


Barnen sover just nu, jag ska väcka dom vid kl 6.30 gott!!! De behöver få sova...

Av Grynisen - 19 november 2007 17:56

Allt är som det ska då ju *HAHA*


Middag... nä det har jag inte orkat göra. Barnen ville ha flingor och yougurt, men jag skulle behöva fixa något att ha med mig till jobbet imorgon. Jaja.. vi får väl se om jag fixar nått, annars blir det väl lite sallad på jobbet.


Idag när jag åkte hem så tänkte jag beställa klipptid så jag får fixat håret igen.... men då var det STÄNGT *grrrrr* Blev sååå sur :-( Vill ju klippa mig NUU!!! Jag får väl kolla imorgon igen... *suck*

Av Grynisen - 19 november 2007 14:14

Just nu sitter jag och fixar iordning lite till en utbildning som jag och en kollega ska hålla i imorgon. Det är roligt att göra något som inte tillhör det vanliga... så det ska bli skoj.


Snart ska jag hemåt oxå.... hem utan krav på något, jo kanske en maskin tvätt och middag då *ler* Annars känner jag för att ta det lugnt... helgen var ju ingen vanlig ledighet med tanke på Fliz födelsedag.


Nä dax att fixa vidare...



Av Grynisen - 19 november 2007 05:24

Helgen gick fort... redan måndag och jag gäspar i vanlig ordning *HAHA*


Jag är hungrig, men inte sugen på havregrynsgröt... men jag tror att det blir det ändå. Så får jag lite värme i mig samtidigt!


Barnen sover gott ännu, men snart är det upp även för dom. Vardag och tidiga mornar...


Jag har satt mitt mål till jul nu, mål att ha nedräkning till ledighet *ler* Då ska jag vara ledig i två veckor förutom Annandagen som jag jobbar. Det är ju inte så långt kvar ändå.... och sååååå skönt :-) Två veckor med lite lagom sovmorgon varje dag. Barnen ska oxå vara lediga vilket de ser fram emot, JULLOV!!!!


Bara 5 veckor kvar...

Av Grynisen - 18 november 2007 19:20

En trött födelsedagstjej som inte ville vakna trots paket *ler* Men efter en stund mjuknade hon upp!!!


Mer paket blev det.... Whille var mycket delaktig, ville gärna öppna trots Fliz arga röst *ler*


Fliz önsketårta, Dumletårta med 5 marsipanrosor... Mamma är ganska nöjd :-)


Fliz fick glitterlim, lådor och klisterdiamanter!!! Detta blev myspyssel framåt kvällen för både Whille och Fliz


Koncentrerad tjeja... älskar glitter och lila lådor *ler*


Resultatet av en stunds pysslande... Nu måste allt torka så imorgon kan det användas till förvaring och presentlådor.

Av Grynisen - 18 november 2007 10:52

Idag gjorde Whille två mål.... jättekul :-) Han tycker det är jättekul och ger järnet!!!! SKOJ!


Vi föräldrar satt i vanlig ordning på bänkarna och tittade på, hejade på våra barn, skrattade och hade det allmänt trevligt.


Det är ganska komiskt att klockan 9 på söndagar samlas massor med trötta föräldrar för att barnen ska träna, men samtidigt är det jäkligt glatt :-)


Nu sitter barnen i badet, frukosten har ätits och jag ska strax sätta igång med resterande bakning!

Av Grynisen - 18 november 2007 08:34

För en halvtimme sedan var vi uppe och väckte Fliz, men vi fick INTE sjunga. Det sa hon igår... så vi smög upp... sa försiktigt -"Grattis Grattis på födelsedagen", då drog hon täcket äver huvudet *HAHA*


Efter lite uppmjukning så satte hon sig upp... öppnade paket och blev jätteglad. Gladast blev hon för "Hästtransport, häst och bil" till Barbie, även läppglanset blev hon väldigt glad för!!!


Nu ska vi iväg och titta på när Whille tränar fotboll.... sen hem igen och äta god frukost :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards