Alla inlägg den 27 november 2007

Av Grynisen - 27 november 2007 20:42

Mmm trots min gnälliga inställning förut så har det gått framåt här hemma *ler*


Kransarna i storarummet är upp i fönstrena *ler* Såååå fint!!!! Även kransen i vårat sovrum är på plats.


Köket fixas imorgon, jag har iaf tagit fram gardinerna så nu väntar de bara på en omgång *fnissar* Det blir oxå först imorgon som ljusstakarna sätts i köket.... finare och mysigare att ta allt på en gång.


Ugnen är halvklar.... har sprayat den med ungsmedel, luckan är skurad och avtorkad men det övriga skummet låter jag ligga kvar över natten. Då är jag mer garanterad på att all skit som bränt fast kommer att försvinna.


Pannkakorna är fixade, både till matsäck och som barnen åt till kvällsmat.


Så med andra ord.... jag är halvvägs... och nu planerar jag att sätta mig i soffan... halvslumra och titta på Desperate Housewives :-)

Av Grynisen - 27 november 2007 17:37

Jag är inte motiverad.... känner mig stressad! Men självklart ska barnen få gröna pannkakor *ler*


Trots att jag slutade runt 14.30 idag så har jag endast hunnit handla... jag har ju massor med måsten kvar:


  • göra pannkakor
  • göra rent ugnen
  • tvätta fönster (uteslutet idag)
  • ta fram ljusstakarna
  • stryka julgardiner och sätta upp i köket


Usch.... miss i planeringen!!!


Jag får se vad jag hinner sedan när barnen har somnat, jag vill ju gärna få koppla av lite oxå! Annars så är det ju en dag imorgon oxå, men då är jag hemma först vid 16.45

Av Grynisen - 27 november 2007 11:46

Nu är det klart, våren  är räddad *HAHA*


Detta är vårens tävlande:


  • Speedwaystjärnan Tony Rickardsson dansar med Annika Sjöö (Tobbe Bloms partner förra året)
  • Sångaren Richard Herrey dansar med Cecilia Ehrling (Martin Lidbergs partner förra året)

  • ”Bygglovs” Mats Carlsson dansar med Carin da Silva (Patrick Ekwalls partner förra året)

  • Mi Ridell dansar med Johan Andersson (Birgitte Söndergaards partner förra året)

  • Friskvårdskonsulten Susan Lanefelt dansar med Björn Törnblom (Malou von Sivers partner förra året)

  • Sångaren Danny Saucedo dansar med en ny dansare

  • Tilde Fröling dansar med en ny dansare

  • Bonden Karl Petter Bergvall dansar med en ny dansare

  • Skådespelaren Ulf Larsson dansar med en ny dansare

  • Violinisten Linda Lampenius dansar med Daniel da Silva (Erica Johanssons partner förra året)

  • Kocken Tina Nordström dansar med Tobias Karlsson (Anna Sahlins partner förra året)

  • Sångerskan Dilba dansar med Tobias Wallin (Yvonne Rydings partner förra året)



Av Grynisen - 27 november 2007 11:38

Ja även idag sitter jag och njuter av solens sken och den blåa himmel som finns utanför mitt fönster... riktigt härligt :-)


Snart är det dax för lunch, sen jobb en stund till för att sedan åka hemåt.


När jag har hämtat barnen ska vi åka och handla lite. Det behövs de vanliga:


  • mjölk
  • smör
  • yougurt
  • kattmat
  • kattsand
  • grönsaker
  • mjöl

Säkerligen en del annat smått och gott oxå.


Whille har beställt "gröna" pannkakor att ha med sig imorgon på sin utflykt, så det ska oxå göras.


Sedan ikväll blir det ljusstakar fram :-) UNDERBART!!!

Av Grynisen - 27 november 2007 05:16

Usch ja.... nu ligger det på -2 grader ute... *brrr* Igår tyckte jag det kändes i luften som om vintern var på väg.... Men det är ingen snö än iaf, bara kallt!


Idag slutar jag tidigt, så idag ska jag och barnen fixa iordning med alla ljusstakar *MYYYYYS* Jag ska försöka ta och tvätta fönstrena oxå.... men det beror lite på kyla och väder ute.


Barnens fönster är klara. De fick varsin stjärnridå upphängd i fönstret. Fliz i lila färg och Whille i grön.... jättemysigt blev det. De drar nästan ingen ström, så det är energisnålt oxå, då kan de ju vara tända hela dagen :-)



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards