Alla inlägg under maj 2008

Av Grynisen - 31 maj 2008 16:55

Nu ska Micke sätta igång grillen, jag har fixat sallad och dukat, så nu väntar vi bara på syrran, hennes sambo och våra barn så klart *ler*


Det är tokvarmt och JÄTTEHÄRLIGT ute.... Jag har solat på mig en fin hummerfärg på näsan, axlarna och bröstet, trots solskyddsfaktor *hmmm* Men det är inte så farligt tror jag. Imorgon blir det havet igen... Kanske man vågar bada då!?


Syrran, Whille och Fliz badade i havet idag.... bara 17 grader i vattnet *brrrr* Kallt kallt!!!

Nä, nu åter till maten.... På återseende :-)

Av Grynisen - 31 maj 2008 07:52

Vid klockan 10 ungefär ansluter vi oss till havet!!! UNDERBART!!!!


Syrran och hennes sambo kommer oxå dit, det var deras förslag att inta havet idag. De ska passa barnen idag då jag ska ha en hudvårdsklass mitt på dagen. Micke har ju skola idag så han är inte hemma förän vid klockan 17.


Så syrran har fixat matsäck som de ska ha på stranden, jag packar med barn, solskydd, leksaker och självklart badkläder :-) Jag ska oxå vara med en stund så jag får känna på solstrålarna, förhoppningsvis får jag även lite färg!


Sen när jag är på hudvårdsklass så stannar barnen kvar vid havet med syrran. Härligt för de... När de har fått nog så åker de hem till oss, startar igång grillen och sen förbereder middagen *najs*

Av Grynisen - 30 maj 2008 22:21

Direkt efter jobbet idag åkte jag till Ulrika som skulle ha tjejkväll, vin och pizza!!! Inte fel... men jag orkade inte stanna så länge. Är jättetrött, veckan har varit i full gång trots lediga dagar och det känns verkligen.


Fick faktiskt en blomma idag av min chef *glad*, en fin blombukett som han kom och lämnade till mig vid klockan 16 :-) Det var något som jag verkligen inte räknade med....


Nu ska jag fixa lite här hemma sen lägga mig *gääääsp*

Av Grynisen - 30 maj 2008 07:05

Det är verkligen blandade känslor jag har angående dagen. Det är ju min sista dag på jobbet i den fantastiska lilla affären... På måndag börjar ju mitt nya trygga liv, men jag känner ändå dubbelt ang att sluta.


Jag älskar ju sakerna jag säljer, kunderna är så trevliga och det är en mysig känsla att vara i affären. Jag kommer toksakna den!!!!


Jag får ju iaf en anledning att åka dit och handla iaf.... Och jag är säker på att jag kommer handla ihjäl mig. För nu när jag har jobbat har jag inte handlat något speciellt, har ju inte haft pengar pga A-kasse-strul osv....


Jag ska njuta av min sista dag iaf...

Av Grynisen - 29 maj 2008 19:28

Alltså jag avlider....


Jag är så avundsjuk på alla människor som går i sina tunna fina sommarkläder, äter glass och går med systempåsar!!!! Jag vill oxå vara en av dom. Det blev ju inte bättre av att massa ungdomar tog studenten, åkte förbi affären skrikandes och sjungandes :-)


Själv har jag ju stått inne hela dagen, haft väldigt lite kunder och många långsamma stunder!! Haha, det rimmade *flinar*


Imorgon blir det säkert likadant.... Soligt ute och jag inne *muttrar*

Av Grynisen - 28 maj 2008 22:14

Vilken dag vi har haft. Vi åkte iväg hela familjen med dagis idag till Anten-Gräfsnäs :-) Solen strålade, klarblå himmel och förväntansfulla barn....


Varje år så åker föräldrarna med på en utflykt som dagis anordnar. I år blev det just Anten-Gräfsnäs som blev framröstad. Förra året var det Borås Djurpark. Det är en mysig grej tycker jag....


 Whille sitter brevid pappa i tåget, lite lagom uttråkad!!! Mycket

energi och spring i benen :-)


Väl framme fick alla barn äntligen springa av lite energi, så även

Whille och Fliz. Föräldrarna gick, barnen sprang, genom en liten skog.

Självklart fanns det massor med roligt att utforska på vägen, bl a

detta trädet som man kunde krypa in i!!!! Fliz bjuder på en av sina

finare miner *fnissar*


Whille "Spindelmannen" tog tillfället till att klättra upp i trädet.

Han kom en bra bit upp och behövde sedan hjälp att komma ner :-)


-Mammaaaaa... kan vi köpa glass???


Tåget på väg till Gräfsnäs igen för att sedan köra oss tillbaka till Anten!!!

Av Grynisen - 28 maj 2008 08:09

Idag är årliga utflykten med dagis. Så idag bär det av att åka gammalt ånglok i Anten-Gräfsnäs. Whille ska oxå följa med, han gillar ju sånt här :-)


Matsäck är packad, kameran är laddad, plåster är medtaget (Hmmm) och förväntansfulla barn!!! Det känns som en bra kombination.


Nu sticker vi iväg, återkommer med bilder och förhoppningsvis en trevlig dag!!!
Av Grynisen - 27 maj 2008 22:20

Jag hittade en länk på Marias sida om ett kvinnlighetstest :-)


Här är mitt resultat:


Din poäng: 296
Det är sådana som du som sätter definitionen för vad som är kvinnligt och inte. Du är ett praktexempel av kvinnlighet. Sträck på dig och var glad!


Vill du oxå testa? Klicka här

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards