Alla inlägg under mars 2013

Av Grynisen - 28 mars 2013 10:03

Igår flyttade en liten dam till oss. En av mina närmaste vänner var tvungen att lämna bort sin fina Ragdoll och jag fick så där akut ont i magen.... jag måste ta henne för tänk om hon kommer till någon som är dum mot henne ♥


Det bestämdes i februari att hon skulle flytta hit och igår var det dax. Hon har redan läxat upp vår Birma Belino, den stackarn är ju så snäll och försiktig så han tycker nog det är lite jobbigt. Men det kommer säkert bli bra det här.

♥ Finaste lilla Nina ♥


Nina är 8 år och en pigg tjej. Busig och med ett lite bestämt humör. Hon är otroligt social och pratar mycket, kommer när man ropar på henne och vill gärna springa ut. Så nu får vi handla hem ett koppel och halsband till henne oxå. Belino och Julius har halsband och koppel som vi använder jättemycket under vår och sommar :-)

Av Grynisen - 27 mars 2013 10:25

Härlig solig morgon, vilken energi man får ;-)


Har precis ätit god frukost där jag fått smaka av Godmorgon Inspiration Strawberry. Den var jättegod och jag kan verkligen rekommendera den. Fliz kommer älska den :-)



Fliz mår friskt idag, ja även igår gjorde hon det. Idag är hon i skolan igen och Edwin är på dagis. Så för min del blir det städning av övervåningen *jippie* Inget glädjetjut direkt, men skönt när det är gjort.


Senare idag händer det en spännande grej, men det skriver jag om lite senare :-)

Av Grynisen - 26 mars 2013 17:15

Lite bättre bild på mina naglar. Denna bilden togs på nagelsalongen och Emma som gjorde naglarna :-D


 

Av Grynisen - 26 mars 2013 12:00

Felizia mår jättebra igen, härligt. Så jag hoppas hon kan gå till skolan imorgon igen, har mailat läraren och frågat då det handlar om en halvtimme innan det gått 48 timmar. Kanske hon kan få komma en halvtimme senare till skolan istället... :-)


Det har inte blivit något städande på övervåningen idag, tar det imorgon när jag är helt ledig istället. Då är Edwin dessutom på dagis så då går det mycket fortare!!!


Om en stund ska jag åka och slänga skräp på återvinningen, sen handla lite mjölk, yogurt, juice och frukt. Sen vidare till jobbet :-)


Fick höra att det varit inbrott på jobbet inatt :-( De hade bara snott växelkassan och kassalådan. Men det känns lite otäckt att veta att någon gjort detta *suck* Det kan ju lixom vara en kund som jag pratar med sen... *uscha*


 

Av Grynisen - 25 mars 2013 21:24

Fick städat en del, dock inte torkat golven. Men det gör jag kanske på torsdag eller fredag så det är rent och fräscht till helgen :-) Övervåningen är kvar att städa ordentligt men den tar jag imorgon tillsammans med Fliz. Hon mår redan mycket bättre så någon riktig magsjuka är det inte. Snarare är det väl hennes dumma mage som bråkar, hon har ju en otroligt känslig mage som gör att hon ibland spyr utan anledning....


Jag var ute i garaget och hämtade lådan med påsksaker. Öppnade lådan i garaget för att kolla vad vi hade.... Ehhh... eller snarare vad vi inte hade längre :-( Det hade varit värsta musfesten i den lådan så det mesta var förstört *sucka* Massor med musbajs i hela lådan, förstörda påskgrejer i papp och fjädrar som var i mikrobitar. Trist att alla påskägg låg där, för nu kommer ju inte de att användas igen. Påskägg med bajs i känns så där *blääää*


 

Typ denna festen *hehe*


Men porslingstuppar och hönorna var ju hela så de kunde jag tvätta av. Allt annat fick ligga kvar i väntan på storstädning och slängning från garaget.


Lyckligtvis hade jag en del sparat inne sen förra året. Edwins ägg som han målade på dagis, några påskägg och nått mer. Men det känns trist med de stora barnens påskgrejor. Brukar ju spara lite som barnen har gjort, det är ju kul att ha för minnets skull. Men men...



Barnen · Huset · Sjuk · Vardag
Av Grynisen - 25 mars 2013 12:50

Jag och Edwin har varit ute en stund. Om det ändå inte var kalla isvindar så hade det varit jätteskönt ute.... Det är bara några plusgrader i solen så visst, våren är absolut INTE här än även om jag längtar massor!


Jag försökte sitta i solen men tyvärr är lite träd från skogen ivägen än eftersom solen inte är så högt, så jag frös en del!!!! Men friskt var det iaf *haha*


 

Nöjd Edwin som körde bilar på altanen!


 

Försökte trotsa kylan som sagt... Vinterjacka och Foppa, galet fult, men funkar på en altan :-D


Vi var inte ute så länge då jag dels frös och kände att jag ville städa färdigt. Edwin var ute lite själv men tyckte väl det blev lite ensamt eftersom altandörren inte kunde stå öppen. Så han kom oxå in efter en stund... men han var ändå nöjd med utelekandet som var!!!


 

Liten snöhög på gräsmattan :-)


 

Av Grynisen - 25 mars 2013 10:05

Nu hade vi tydliga klarat oss lite för länge.... så magsjukan har ett grepp om Fliz idag :-( Bara kom jätteplötsligt när hon hade kommit upp imorse. Så nu ligger hon i soffan på övervåningen och vilar.


Själv har jag slängt i mig vitpeppar i vanlig ordning. Det gör jag alltid även om folk säger att det inte funkar....


Toaletterna är skurade, sängkläderna urtagna och täcke, kudde ligger ute i kylan på altanen. Skulle ändå städat idag men nu blir det lite mer intensivt...


Ska leta upp tuppar och kycklingar idag oxå, försöka göra lite påsk här hemma.  Får se om jag och Edwin går ut och plocka påskris oxå *mys* Ja vi får se hur dagen blir, det beror ju på hur Fliz mår oxå såklart ♥


 

Av Grynisen - 24 mars 2013 20:24

Bloggen har hamnat på halvfart, tack vare fullspäckad helg!!!!


Jag har ju jobbat i vanlig ordning, härliga jobb och helg :-) Sen igår så var jag hos min goa syster och passade hennes barn. Hon och hennes sambo skulle ut och svira lite *hihi* Fliz var med mig dit oxå, hon älskar sina små kusiner och samtidigt var det mysigt att det bara var hon och jag.


Kvällen hos syrran var lugn och mysig. Småkidsen sov jättegott så jag och Fliz kunde kika på tv och dega. Jag var egentligen ganska trött eftersom jag jobbat sen kl 7.30 Men visst går det om man vill!!!


Syrran och svågern var hemma igen efter klockan 1 på natten. Vi satt och tjötade en stund så jag och Fliz åkte runt kl 2. Så först vid kl 3 somnade jag och sen ringde klockan 6.30 igen *GÄÄÄÄSP* Tröttmössa lixom :-D


Men dagen har ändå gått bra. Så länge man är igång så är det ju inga problem... värre är när man parkerar arslet i soffan, då grusar ögonen med en gång *hihi* Så kvällen blir inte så sen idag.... nån timme till kanske!


 

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards