Alla inlägg under januari 2009

Av Grynisen - 31 januari 2009 19:09

Så äntligen är jag tillklippt och nyfärgad, så jäkla skönt!!!!


Nu var det ju bara dryga 6 veckor sen jag klippte mig men det är så skönt att hålla den tidsintervallen, då blir det aldrig för långt.


Måste säga att det är tur att hårfärg finns. Idag när jag hade klippt mig så såg jag min normala hårfärg lysa igenom det svarta håret. SHIT alltså.... jag är så jäkla gråhårig, tragiskt alltså *suck* Det är den gåvan min pappa gett mig, han blev ju gråhårig/vithårig som 20 åring.... GAAAAAH.... jag kommer ALLTID behöva färga håret. Tänk om man backar dryga 50 år och jag hade varit lika gammal som idag men 50 år tillbaka, då hade jag väl sett ut som 50 år oxå *ASG* I lööööve hårfärg :-)


I övrigt så har jag städat och grejat här hemma idag, varit iväg med barnen en sväng och handlat lite.


Till middag åt vi tacos, smaskens. Nu ikväll blir det mys med familjen, lite popcorn och godis.... Hoppas även på nån bra film sen när barnen har somnat.



Av Grynisen - 30 januari 2009 23:30

Herre gud..... dagarna går så fort, veckorna oxå.... Snart är det februari och våren närmar sig. Härligt :-)


Veckan har varit extremt fullt ös.... så mycket på jobbet. Nyheterna från mässan har börjat komma, och det är inte lite kan jag säga *ler*


Idag blev vi i alla fall klara med alla Yankee Candles produkter. Fem nyheter i form av doftljus i olika storlekar + mängder av annat som vi oxå köpte in. Det är såååå roligt med nyheter, speciellt från Yankee så klart *ler* Vi köpte även in smältvax och aromalampor, så nu är det intressant och se om vi har marknad även för detta :-)


Nä.... nu måste jag sova tror jag.... Får utveckla Yankee och nyheterna lite mer i helgen *ler*


Nattis alla fans ;-)



Av Grynisen - 28 januari 2009 21:05

Vi hade ju tänkt åka iväg till sol och bad i mitten på augusti i två veckor. Men så förra veckan meddelas det på jobbet att vi alla (på jobbet) är bjudna till London i fyra dagar av jobbet. Mitt jobb fyller 50 år och det ska tydligen firas rejält *ler* Jättekul MEN krockar ju med vår resa...


Så nu är jag inne o kollar resor i september istället.... Jag har kollat runt en del och hittat ett hotell som verkar bra med All Inclusive. Två veckor med all mat o dryck, hotell med vattenrutchbanor och stora pooler + nära till sandstrand och hav... Åhhhh kan det bli bättre *ler*

VILL ÅKA!!!!!!

Av Grynisen - 28 januari 2009 19:13

Igår, 50 mil senare, så var jag såååå trött!!! Att åka fram och tillbaka till Höganäs var ganska tröttsamt MEN JÄTTEKUL :-)


Nyheterna presenterades, massa fint så klart *ler* Sen bjöds vi på god middag. Vi åkte till en herrgård som var hotell/konferens, det låg precis vid havet. Helt underbart att sitta och äta middag, titta ut på det spegelblanka vattnet och nästan känna våren i luften :-)


Idag har det varit en vanlig dag, jobb, hämta barn och sen de vanliga sysslorna här hemma. Mer spännande än så blir inte min dag idag!!!

Av Grynisen - 26 januari 2009 19:42

Kände verkligen hur mycket jag längtade efter mina gosegryn när jag var iväg i Stockholm. Det blev som sagt lite för tätt inpå med Stockholm två veckor i rad.


Idag har jag som sagt jobbat, lämnat bilen på service. Det var massor att göra på jobbet och ändå är det lika mycket kvar känner jag OCH min kollega. Imorgon ska vi båda till Höganäs imorgon för leverantörsbesök igen, men skönt nog är det bara över dagen :-) Så på onsdag får vi ta och köra "upptempo" så det händer lite saker på vår avdelning.


När jag hade hämtat barnen idag så åkte vi hem, Whille gick till en kompis medans jag och Fliz åkte vidare hemåt. Hemma så har jag tvättat lite, fräschat bilen (torkat bort damm och slängt skräp) och gjort pannkakor till barnen. Själv åt jag en god omelett med färska grönsaker, bacon och kryddor *MUMMA*


I övrigt så händer inte så mycket mera.... Barnen ska lägga sig strax, en maskin tvätt till ska köras och kycklingen ska kokas till katterna. Där emellan ska jag sitta i soffan, dricka lite te och koppla av :-) HÄRLIGT!!!

Av Grynisen - 25 januari 2009 20:36

Hemma igen och jag NJUUUUTER!!!! Det märks att jag inte är van att vara ifrån min familj, definitivt inte två veckor efter varandra. Whille har toksaknat mig, medans Fliz tar det bättre. Men nu är jag hemma och någon fler-dagars-trip finns inte i närheten, vad jag vet iaf :-)


Det har blivit en shoppinghelg i Stockholm. Ingen blötsnö alls, dock tråkigt regn och blåst på lördagen.


Vi shoppade i fredags, i lördags och även idag *HAHA* Dock hittade jag inte så mycket, men unnade mig en ny jacka + 3 BH:ar. Känns bra :-) Syrran köpte jeans, BH, sjal och säkert nått mer som jag inte minns nu. Min kompis shoppade oxå loss trots shoppingförbud (som hon hade bestämt) Det blev jeans, två tröjor och skor!!!


Vi har gått en massa och sett mycket av innerstan. Åhlens, NK, H&M (som finns ÖVERALLT), Sergels Torg, Gallerian, Hötorget och massa mera.


Vi fick det underbara nöjet att se BLONDINBELLA *ryser* Hon studsade in på H&M på lördagen. Jag stod med ryggen åt henne men hörde hennes patetiska prat, exakt likadant som hon pratar på TV *suck* Så jag hade inte behövt vända mig om men automatiskt så var jag ju tvungen att kolla om det verkligen var hon, syrran såg henne oxå. Den tjejen behöver verkligen växa upp.... eller dämpa sig. Not my favourite....


Idag när vi var och fikade så kom Erik Gadd med familj (fru och barn). Tyvärr är han inte nån favorit hos mig, men han håller ju normal profil till skillnad från skrikhalsen ovan...


En trevlig helg med fokus på shopping, lite vin på kvällarna och lugnt och skönt....

Av Grynisen - 23 januari 2009 08:44

Det snöar ute, 0 grader och typiskt vinterväder. Jättehärligt MEN lite dumt med tanke på att jag strax ska åka till Stockholm.


Men X2000 brukar väl klara lite snöoväder :-)


Det rycktas att det ska komma upp till 2 dm blötsnö imorgon *sucka* Vi som ska göra stan i stora stan juuuu. Men vädret brukar ju sällan stämma så det blir säkert regn och allmänt otrevligt.


Barnen är lämnade i skolan, en bra morgon hade vi. Vi åt frukost tillsammans och de fick sova länge. Tidigare i veckan har de gått upp kl 5.45 men idag sov Whille till kl 7.15 och Fliz väckte jag ca 7.35 :-) Så nu kommer de säkert orka se på Lets Dance ikväll!!!!


Vad jag, syrran och min kompis gör ikväll, ja... det får vi se... *ler* Tror mest på en lugn kväll utan krav faktiskt... Min kompis jobbar hela dagen så hon är säkert trött när vi träffas. Det blir väl mat och snack kan jag tänka mig!!!!


Bloggar säkert vidare från "El Stockholmo" :-)


Grodis.... Call me om du har vägen förbi *ler*

Av Grynisen - 22 januari 2009 21:56

Går inte in på några detaljer, men livet är tuffare än vad man tror.


Ibland funderar jag på om det är värt allt slit.


Svaret får jag inte, inte nu iaf...



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards