Alla inlägg under maj 2013

Av Grynisen - 31 maj 2013 20:42

En riktigt bra fredag, och det var jag värd tycker jag :-)


I förmiddags kom en kompis Carro hit på frukost. Vi lärde känna varandra på Lindex (där jag jobbade tidigare) och vi har hållit kontakten. Vi hade en jättemysig förmiddag med massa prat om jobb, framtid, barn, semestrar och annat....


Några timmar senare så åkte Carro hem, och samtidigt ringde min telefon.... fick ett glädjande besked :-D Jag bland 150 sökande fick ett jobb jag sökt. Det är ett extrajobb som jag kan kombinera med mitt vanliga caféjobb så jag får lite mer ekonomi. Jag ska jobba med att fixa "blombutikerna" som finns i olika varuhus t ex Coop och en del mindre butiker :-)


Det ska bli kul att göra detta, och det bästa av allt, jag börjar på måndag redan. Snabba ryck :-D


Eftermiddagen har varit underbart somrig, varm, solig och bäst *hihi*


 

Härlig bild från altanen... *njuta*


Edwin körde sitt vanliga rejs med vattenkrig, lekar och spring på gräset. Vi hade en härlig eftermiddag tillsammans med lite saft och kaka, fruktmys och gos. Han är en gosig prins ♥


 

En fin prins och en sliten mamma


Nu sitter jag och har lugnet omkring mig. Jag sitter själv i soffan och tittar på Lets Dance. Edwin sover, Fliz är på disco och Whille ska sova hos sin kompis. Micke jobbar i vanlig ordning...


Lite egentid... lugnt och skönt


 

Julius njuter oxå av vår härliga sommar

Av Grynisen - 30 maj 2013 13:32

Galet lugnt på jobbet just nu... perfekt för en bloggpaus ;-)

Redan torsdag och helgen är nära!! Barnen har två veckor kvar i skolan sen är det sommarlov. Vad hände... var tog tiden vägen ;-) Veckorna som är kvar innehålker utflykter, kul aktiviteter och mycket annat...

Edwin kommer vara på dagis ett tag till. Fram till vecka 27 men han kommer vara ledig en del vardagar där emellan oxå.

Nä nu ska jag jobba vidare lite till... sen hem till städning och altanmys ;-)

Av Grynisen - 29 maj 2013 21:49

Följetong.... jättekul!!!


Imorgon efter jobbet blir det sista röjet. Då kör jag badrummet, torkning av alla golv och lite plock i vardagsrummet. Sen är faktiskt hela huset städat rejält, ja på insidan. Sen finns det ju en del grejer som måste fixas framöver, men det hör inte till städningen utan till utseendet och mer praktiskt :-)


Nu ska jag kika på Greys, sista avsnittet för säsongen. En kompis kikar precis (jag spelar in) och hon messar och tokgrinar :-((( Så det är väl bäst att ta fram stora handduken att grina i...


 

Av Grynisen - 29 maj 2013 13:32

Phuu... en välbehövlig paus känner jag. Jag har kommit in i en sånn städning som aldrig tar slut. Flyttar möbler, röjer massa skit, hittar dammtussar.... Känner inget slut på städandet *GAAAAH*


Sovrummet har jag röjt rejält nu. Vi saknar ju en garderob där inne så det blir väldigt mycket kläder som hamnar på vår stora byrå. Klädkammaren är som ett litet förråd så där får snart inget plats.... och våra kläder ligger kvar på byrån. Men nu har byrån fått sig lite kärlek och alla kläder ligger på sängen *HAHA* Sen ska det sorteras in i klädkammaren och i lådor. Så det kommer ju bli bra.... hoppas jag!½


Har fått ihop lite skräp som jag ska åka iväg med om en stund, även en påse med kläder som ska till klädinsamling.


Tvättmaskiner jobbar fint även idag, en maskin är redan ute och torkar i vinden och den andra maskinen är på G. Så skönt när tvätten kan torka ute, går ju så fort!!!


Nä om jag ska fortsätta lite till nu då innan Edwin-gos ska hämtas från dagis :-D


 

Edwin imorse när vi var inne på dagisområdet

Av Grynisen - 28 maj 2013 18:22

Mycket vädersnack känner jag, men det är ju så, är det sol så blir man lite lyckligare :-)


Nu i eftermiddag har det varit ca +25 grader och härlig sol. Lite blåsigt men det fläktade skönt!!!!


Jag och Edwin har klippt gräsmattan, sen var det lite fika med kaka och saft för Edwin *mums*


Edwin tog ut sin traktor som han körde på gräset, perfekt ju :-)


   


Älskar när sommaren visar sig på denna sidan vädret :-)


Att kunna ha tunna kläder, inte frysa, möta solstrålar och bara njuta av dofter och ljumna vindar...


UNDERBART!!!!

Av Grynisen - 28 maj 2013 13:50

Ledig idag, vad gör jag då??? S T Ä D A R!!!!


Nu har jag städat övervåningen, plockat, slängt saker, dammat, dammsugat och torkat golven. Nu har de stora barnen lite som de ska fixa i sina rum sen när de kommer hem.


 

Min nya kompis :-)


Sängkläderna är tvättade och hänger ute i solen. Det är SOMMAR ute :-) Imorse var det regn och åska, men vid kl 11 sprack det upp, strålande jättesol och +22 grader *me like*


När jag hämtat Edwin och ätit lite middag så blir det gräsklippning. Alltså guuuud vad maskrosor vi har :-( Klart att det inte hjälper att klippa gräset, men det döljer det gula tillfälligt iaf *hihi* Måste verkligen köpa ogräsmedel och strö på gräsmattan. Så här ska det ju bara inte se ut *hmmm*


Imorgon kör jag nedervåningen med samma procedur. Sen har vi ett fint och rent hem i några dagar iaf, gött!!!

Av Grynisen - 26 maj 2013 19:41

Jag, Fliz och Edwin stack iväg i förmiddags för lite skoköp. Alla barnen behövde lite nytt så vi åkte till Skopunkten. Absolut inte min favoritaffär MEN till barn känns det som ett bra alternativ emellanåt. Då blir det lite mer skor (luras vi kunder till iaf) och barnen behöver inte alltid ha märkesskor känner jag!


Det blev gummistövlar  och ett par vanliga skor till Edwin, två par skor till Fliz och ett par till Whille. Kidsen är nöjda, då är mamman det oxå :-D


 


Efter skoshoppingen så var det ju bara läge för glass i solen :-) Så vi åkte till Glasscaféet som låg i närheten!


 

Mumsi mumsi


Edwin var så lycklig över sin stoooora glass. Han njöt och åt upp den rekordsnabbt :-) Fliz ville ha Slush istället så då fick det blir så!


Väl hemma mös vi på altanen. Alla djur var ute och njöt av solskenet, Fliz och Edwin lekte lite vattenkrig. Härligt att bara vara för en stund!!!


 

Myskatten som ligger som en boll i solstolen!!!


 

Julius och Nina i skuggan


 

Fliz och Edwin i action!!!

Av Grynisen - 25 maj 2013 21:07

Efter middagen idag så gick vi ut och njöt av det sköna vädret. Solen gav oss lite energi och värme, tackar vi för :-)


Edwin och Whille var rastlösa så lite vattenkrig var på sin plats. Vattenkrig av det snällare slaget då Edwin är liten och Whille stor... (till Whilles besvikelse)


 


I vattenpistolerna körde vi med ljummet vatten... det var ju inte tokvarmt ute. Men efter en stund frös Edwin så det var läge att sluta leka! Istället blev det Bolibompamys och vindruvor i soffan *mys*


 

En trött kille med vindruvor i munnen

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards