Alla inlägg under november 2007

Av Grynisen - 7 november 2007 13:09

Mmmm jag valde att åka hem, äta frukost och titta på morgontv istället för att handla. Så det blir jag och Fliz som åker och handlar sen när jag hämtat henne på dagis.


Just nu sitter jag och fixar en skiva till Flizen. Hon hör ju låtar på radion hela tiden som hon vill ha.... -Mamma, kan du spela in den.... det säger hon dagligen. Så nu har jag fixat ihop en skiva med:


  • The Ark
  • Sahara Hotnights
  • Mika
  • Ola

och en del andra.... Vi får väl se hur glad hon blir sen :-)

Av Grynisen - 7 november 2007 06:51

Barnen myser i soffan, tittar på barnprogram. Själv fixar jag lite + att jag som nu bloggar :-)


Jag ska lämna barnen till dagis om drygt en timme.... sen är frågan, ska jag orkar åka och handla eller ska jag åka hem och krypa ner i soffan :-) Handla måste jag göra, men jag kan ju göra det senare. Men samtidigt är det ju skönt att ha det gjort... snacka om I-landsproblem *haha*


Jag trodde det skulle vara kallt ute, men det var +7 nu. Ändå var det -2 grader igår kväll... konstigt väder är det....

Av Grynisen - 6 november 2007 22:05

Jag är så trött så jag går sönder.... gäspar in allt syre *hihi*


Barnen sover gott, även Micke som har somnat i soffan. Själv ska jag se till att sova gott i min säng strax.


Jag kommer vara hemma även imorgon. Så länge tröttheten slår som en käftsmäll så känner jag mig inte i form. Jag ska väl försöka göra lite nytta här imorgon iaf.... tvätta lite och fixa lite annat.


Barnen ska till skola / dagis som vanligt imorgon. Whille åker med en kompis hem efter skolan så det är bara lill-Fliz som ska hämtas :-) Då får vi lite mysigt tillsammans bara hon och jag...

Av Grynisen - 6 november 2007 18:06

Ja det är underhållning för barn...


Whille har en kompis här nu. De startade med att spela onlinespel på datorn, sen gick de över till Playstation, just nu "Bilar-spelet". Fliz däremot tittar på tv, Hannah Montana det är Flizans favvoprogram.


Om en timme ska barnen bada och sen sova.... då ska jag parkera arslet i soffan *hehe*



Av Grynisen - 6 november 2007 13:30

Efter att ha legat i soffan största delen av dagen så har jag nu äntligen fixat iordning Fliz inbjudningskort till hennes kalas nästa helg. Min Fliza fyller ju 5 år :-)


Hon har bestämt att hon ska ha ett "läskigt kalas", insprirerat av Halloween tror jag *HAHA* Så det är en läskig inbjudan med fladdermöss, spöken och en häxa.


Annars har det inte hänt mycket här... jag är på vilosidan och jag fortsätter så ett tag till. Klockan 15 ska barnen hämtas, sen är det ju lite mer liv i luckan här :-)

Av Grynisen - 6 november 2007 07:00

Ja det ska jag göra idag. Just nu håller jag på att fixa iordning barnen så att jag kan köra dem till skolan och dagis. Sen ska jag lägga mig i soffan och ta det jättelugnt.... Är verkligen jättetrött!


Självklart är detta en reaktion på allt... spänningar, oro och funderingar. Man släppte väl på det igår efter advokatbesöket...


Nu ska jag samla ihop massor med energi, jag ska ta hand om mig själv, unna mig fotbad, avkoppling över lag, inga måsten osv...

Av Grynisen - 5 november 2007 21:50

Jag är helt slut.... helt totalt orkeslös... Har inte ens kraft till att hålla humöret uppe... gråter för ingenting!


Jag stannar hemma imorgon från jobbet, måste hitta energi och kraft igen. Om jag är på jobbet så måste jag ju kunna leverera och vara igång... just nu vill jag bara ligga ner och sova... :-(


Detta är säkert en reaktion på allt runtomkring... Micke tyckte att jag ska vara hemma...


Jag får väl gå upp tidigt imorgon och ringa  jobbet... sen försöka sova lite innan skola och dagis, sen sova/vila vidare under dagen!!!

Av Grynisen - 5 november 2007 17:01

Ja idag har vi satt igång våran bestridan och då oxå en rättslig process!!!


Vi träffade vår advokat idag. Han känns bra, duktigt och hjälpsam. Jag vill inte gå in på för mycket detaljer här i bloggen, man vet aldrg vem som läser *hehe* Men vi kan känna oss lugna... :-)


Advokaten ska nu skriva en bestridan till Tingsrätten som då i sin tur meddelar våra "fiender" om vårat beslut... sen får vi se vad som händer. Rättegång blir tidigast om ett år (!!!), det är lång kö i Göteborg!!!


Just nu är jag helt slut i mig själv.... spänningar som släpper, huvudvärken kom som ett brev på posten... Usch!

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards