Alla inlägg den 16 november 2007

Av Grynisen - 16 november 2007 23:11

Imorgon kommer Flizans kompisar hit, då är det "läskigt kalas" som gäller :-) Fliz är lite inspirerad av Halloween så därför ska det vara lite läskigt.


Nu är godispåsarna klara, jag sitter just nu och tittar efter lekar som vi kan göra... men det är ganska svårt att hitta nått enkelt och bra som passar 5-6 åringar... Vi får väl se vad det blir!


Maten kommer vara "gröna pannkakor", lite lagom äckligt HAHA! Till det serveras blod (jordgubbssylt i flaska) och grön saft! Efterrätten kommer vara glass med maräng, chokladsås och strössel, allt efter varje barns val!


Det kommer säkert bli ett bra kalas!

Av Grynisen - 16 november 2007 21:49

Så hade Whille sagt *haha* DANIEL ÄGER!!!!


Jag tycker verkligen Daniel är grym... Hans framförande idag var jättebra, otroligt bra närvaro och att han "ÄGER" det han gör *ler* Han är en vinnare... så är det bara.


Jag tyckte att Amandas framförande oxå var jättebra... hon är duktig och visar verkligen "var skåpet ska stå" ;-) Hon kör sin grej vilket hon gjorde väldigt bra idag!!!


Likaså Marie.... hon är en stjärna... Det lyser om henne och hon har en väldigt bra röst!!!


Sen på slutet, "Grabbarna Grus".... nja... Inga höjdare... Mattias och Andreas, nä... Andreas åker pga osäkerheten och stelheten... Inga fler chanser för honom.

Av Grynisen - 16 november 2007 19:37

Då är det dax igen.... fredag och IDOL :-)


Jag har inte lyssnat på bidragen, så jag vet inte alls vem som är bra eller dålig. Läste lite vad som skrevs på Aftonbladet om Daniel. Han gjorde låten  California dreamin/The mamas and the papas. Den fick riktigt bra betyg, han gjorde sin egen grej av den.


Även Amanda fick ett bra betyg med Suspicious minds/Elvis ... mest för att hon alltid gör sin egen grej.


Min chansning redan nu på vem som åker tror jag är Mattias. Det grundar jag på att han har hängt löst nästan varje fredag, han märker inte ut sig, är ganska tråkig i sitt framförande. Synd ändå tycker jag.... gillar hans röst!


Nåja... Topplacering tror jag fortfarande så här :-)


1. Daniel

2. Marie

3. Amanda


Sen får vi se om det stämmer.... det är ju bara fyra veckor kvar!

Av Grynisen - 16 november 2007 17:08

Mer än så orkade vi inte anstränga oss...


Jag mötte upp Micke efter mitt jobb, vi åkte direkt till dagis och skola för att hämta barnen. Där efter hem snabbt, Micke vill äta och jag skulle byta om. Sen har vi varit iväg... affär efter affär...


När vi väl var klara så kände vi bara att näääääe... beställa mat idag... orkar inget annat :-)


Så nu sitter vi här hemma, mätta och nöjda... småladdade för fredagsmyskväll!!!

Av Grynisen - 16 november 2007 11:34

Då ska jag snabbt in på Coop och handla lite, även hittat ett "barnläppglans" som Fliz har önskat sig. Det ska hon få på söndag :-)


Funderar på vilken mat vi ska ha idag? Ingen aning än iaf... kanske vi kör tacos för ovanlighetens skull *HAHA*


Vi får väl se sen, får kolla vad Micke är sugen på oxå!

Av Grynisen - 16 november 2007 06:14

Just nu följer jag två tjejer i Lund, Moa och Felicia heter de och är 4 år gamla. Båda är sjuka i olika typer av cancer.


Felicia fick igår mer eller mindre sin dödsdom att det ser ut som hennes lilla kropp börjar ge upp, trots att hon är pigg. Det visar sig att cancern exploderar i hennes lilla kropp, nya tumörer har satt sig i lungorna som inte fanns där för några veckor sen. Allt går explosionsartat :-( Fortfarande har man hoppet om att den sista medicineringen med cellgifter ska ta detta elände men samtidigt måste man vara realist...


Moa, hon har precis avslutat sin 30 dagar långa strålning och väntar nu besked på hur och om tumörerna har tagit stryk... En obeskrivlig och jobbig väntan på att få ett besked som kanske är positivt, men oxå negativt!!!


Att läsa om dessa söta små tjejer smärtar mig någon enormt.... mina tårar rinner när jag läser om dessa barn, jag blir så ledsen och rädd... rädd för att detta kan ju faktiskt lika gärna hända mina barn.


Jag har även följt Alfons och Matilda. Dessa två underbara barn dog i år, Alfons endast 4 år och 9 månader, Matilda som var 8 ½ år. Deras föräldrar skriver fortfarande i respektive blogg om livet utan sina barn, om smärtan, saknaden och tomheten... Även här gråter jag... gråter så det gör ont. Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå och känna denna smärta som dessa föräldrar upplever MEN jag kan ana...


Hjälp till att stötta forskningen mot Barncancer. Stötta genom att sätta in ett eller flera bidrag. Det finns olika sätt att hjälpa till att hjälpa


  • SMS:a till 72900, då skänker du 50 kr

  • Bli vän för livet, skänk valfri summa genom autogiro varje månad


  • Skänk valfri summa emellanåt bara, eller endast en gång


Själv skänker jag 100 kr varje månad, jag har blivit "En vän för livet". Dessutom har jag köpt detta halsbandet, HOPE-halsbandet. Jag köpte ett till mig och ett till Flizan. Det kostar 295 kr / st och hälften går till Barncancerfonden.Detta finns oxå i julshoppen!


 Små bidrag blir tillsammans stora :-)

Av Grynisen - 16 november 2007 06:08


Ahhhhh det är fredag :-)


Min favoritdag i veckan.... härligt är det!!!


Idag ska jag efter jobbet handla det som ska vara till Felizias barnkalas imorgon och det som behövs till hennes födelsedagskalas på söndag. Sånt här är roligt....


Annars blir fredagen som vanligt... mys vid tv:n ikväll till IDOL :-) Någon god middag innan, tända massor med ljus och sen bara njuuuuta!!!!

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards