Alla inlägg den 13 november 2007

Av Grynisen - 13 november 2007 22:09

Det var lite speciell eftersmak bara.... Men det kändes väldigt nyttigt och var gott att äta när det var ljummet :-)


Det finns ju ett till bröd av Paulun, "Det perfekta brödet", det ska jag köpa nästa gång och se om det blir någon smaksensation eller ej!


Nu ska jag ta och lägga mig, en ny dag väntar, jag är trött, har huvudvärk så då passar sängen alldeles utmärkt *ler*

Av Grynisen - 13 november 2007 17:12


Jag köpte Pauluns färdigmix av "Det moderna brödet" för flera månader sen.... Idag tyckte jag att det var dax att baka det oxå *HAHA*


Bättre sent än aldrig ju!!!


Just nu står det och jäser, om ca 20 minuter ska det knådas och sen in i ugnen i två formar. Jag ser fram emot att smaka på brödet tillsammans med mitt kvällste senare


Här är lite info om brödet:


En skiva av det här brödet och till exempel ett glas färskpressad juice kan faktiskt utgöra en hel måltid. Lite pålägg gör det förstås ännu godare.

Det moderna brödet
Protein är ett fantastiskt näringsämne som bygger upp en stor del av våra muskler. Varför inte göra ett traditionellt kolhydratrikt livsmedel som bröd mer proteinrikt? Sagt och gjort, resultatet har vi fått fram här med Det moderna brödet. Det moderna brödet innehåller hela 18% protein och smakar dessutom gudomligt.

- Extra proteinrikt
- Inget tillsatt socker eller härdat fett tillsatt
- Saltat med mineralsalt
- Innehåller solrosfrön som ger dig bra fettsyror
- Innehåller surdeg

Det moderna brödet är ett nytänkande bröd. Det Moderna Brödet är speciellt bra för dig som tränar ofta, men ger ett nyttigt proteintillskott även till dig som inte hinner vara så aktiv. Många forskare börjar nu bli överens om att protein bl a ökar mättnadskänslan och med en halt på 20% är Det moderna brödet nästan lika proteinrikt som kött, fågel, fisk eller ägg.

I Det moderna brödet  är en del vanligt salt (natriumklorid) utbytt mot mineralsalt (kaliumklorid), helt enligt Livsmedelsverkets rekommendationer. Surdeg är en erkänt bra tillsats i bröd och givetvis finns det i Det moderna brödet. Självklart är brödet sockerfritt och inga härdade fetter är tillsatta.

Det moderna brödet är ett gott och näringsrikt bröd, som hela din kropp kommer att uppskatta.
Av Grynisen - 13 november 2007 15:51

Tvättmaskinen är igång, dammsugarn har arbetat och diskmaskinen väntar på tömning *ler* En alldeles vanlig dag med andra ord :-)


Känns skönt att komma hem tidigare idag.... kom iväg från jobbet först vid 14.30, så jag kom alldeles lagom till att barnen hade ätit färdigt sina mellanmål på skola och dagis.


Nu ska jag forsätta greja lite här hemma så jag kan ta det lugnt med gott samvete sen...

Av Grynisen - 13 november 2007 10:17

JIPPIE!!!! Sååå mysigt... det har snöat sen jag åkte till jobbet och nu är det stora flingor som faller *ler* Just vid jobbet lägger sig inte snön så bra med tanke på att det är en stor älv alldeles nedanför, men jag kan tänka mig hemma *mys*


Vad roligt för alla barn oxå.... Whille var exalterad i morse när vi åkte till skolan, han hoppades på snögubbar och snölyktor idag *hihi* Vi kan ju hoppas på att göra en liten snölykta om vi har tur, och sen tända den när mörkret faller.


Jag är sugen på varm choklad oxå.... det får nog bli lite mys med barnen, eller iaf Fliz som antagligen kommer att vara hemma med mig. Whille ska ju träffa kompis :-)

Av Grynisen - 13 november 2007 05:33

Oj oj vad jag var trött igår... gick och la mig runt kl 22 och PANG så sov jag... tyvärr känner jag "redan morgon" men det går över :-)


Strax ska jag väcka barnen, göra lite havregrynsgröt till mig själv och fixa resten innan vi sticker iväg till skola och dagis.


Idag är det en kortare dag, jag slutar kl 14 :-) Whille ska antagligen träffa en kompis efter skolan idag. Det är det stora varje dag nu. Om han inte hinner träffa en kompis så bryter han ihop.... igår var en sån dag... Så jag har lovat honom idag att han ska få gå hem till någon eller ta med en kompis hem till oss...


Nä nu måste jag greja vidare så jag inte ramlar ur rutinerna *HAHA*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards