Alla inlägg den 24 november 2007

Av Grynisen - 24 november 2007 22:47

Oj oj.... nu börjar nedräkningen snart... 1 december på lördag... då är det dax :-)


Innan dess ska jag göra följande:


  • tvätta alla fönster
  • hämta in ljusstakar och kransar från garaget
  • stryka julgardiner till köket och sätta upp

Sen under månaden är det massa mera som ska göras:


  • pynta
  • leta kungsgran
  • julklappshoppa
  • julhandla skinkan
  • baka pepparkakor
  • göra julkort

Dessutom fyller Micke 40 år nästa söndag.... så vi ska ha fest på lördagen och kalas på söndagen *phuuuu*


December är alltid en månad med full turbo *ler* Men sååå mysig ändå :-)

Av Grynisen - 24 november 2007 19:34

Jag och syrran har målat....


Jag blev klar med min fina tomte.... jag är jättenöjd!!! Nu har jag börjat på en "julkyrka" med belysning som ska stå här hemma fint och lysa. Det är mycket jobb kvar men imorgon kommer jag ha med mig den hem!! Jättekul!

Syrran har gjort tre måsar som man kan hänga ute på husväggen, kanonfina. Jag gjorde sådana för 5 år sen... de ska hängas upp på vårat hus till våren har jag tänkt.


Sen gjorde hon även en fin termometer....


Jag visar biler på allt imorgon så hänger ni med på hur allt se ut *ler*

Av Grynisen - 24 november 2007 09:14

Tjohoooo :-)


Om ca 15 minuter sticker jag och syrran iväg på vår traditionsmålarkurs som vi gör en gång varje år *ler*


Vi har gjort god pastasallad med seranoskinka och mozzarella *mumma* som vi har med oss. Sen får vi se vi se vad vi mer ska äta!!!


På återseende :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards