Alla inlägg under juni 2008

Av Grynisen - 30 juni 2008 19:36

Jag var med i det för flera år sen och fick hemskickat lite spännande saker, bl a choklad *ler stort*


Nu tänkte jag testa igen, kanske någon annan oxå vill!!! Klicka på länken nedan om du är nyfiken!!!!


Hej
Jag har registrerat mig som Buzzador på Buzzador.com och föreslår att du också gör det!
Som Buzzador får du utan kostnad testa nya produkter och tjänster.

Hur länge det dröjer innan du kommer med i din första kampanj kan variera från någon vecka till månader beroende på hur väl du passar in i de kommande kampanjerna.
När det finns möjlighet att komma med i en kampanj så får du besked om det.

Följ den här länken så det framgår att det är jag  som har bjudit in dig (mitt användarnamn som Buzzador är Grynisen):
http://www.buzzador.com/se/buzzador/register.php?refstr=Grynisen  

Om du vill veta mer innan du bestämmer dig kan du följa den här länken:
 
http://www.buzzador.com?refstr=Grynisen&lang=dk

Hälsningar

Grynisen

Av Grynisen - 30 juni 2008 17:49

Ja ni vet ju säkert sen tidigare om min "bajskatt" som får sina ryck några gånger om året.... Nu är det dax igen :-(


Imorse så hade Belino bajsat i tvättstugan på mattan och på kläder som skulle in i tvättmaskinen. Så det var bara att skölja av och slänga in i maskinen. Luktade URK!!!!


Senare idag hittade Micke bajs vid sin sida säng på golvet....


Så nu är dörrarna stängda till sovrum, toalett och massagerum. Övriga ytor på entréplan går ej att stänga förutom tvättstugan, men där inne är hans kattlåda och mat. Övervåningen har han bara bajsat i Whilles rum en gång för några månader sen... har inte kollat idag. Får göra det sen.


Vi får väl se hur länge det varar denna gången...

Av Grynisen - 30 juni 2008 06:43

En ny vecka är framför mig... Tio arbetsdagar kvar till min lilla semester på en vecka.... Tänk att man ändå kan längta så mycket :-)


Igår kväll tittade vi alla på fotbollsfinalen Tyskland-Spanien. Detta gjorde vi för Whilles skull. Han är ju den ende som är sportintresserad i familjen. Men det blev en mysig kväll som slutade med att vi alla fyra somnade i samma säng *ler* Barnen ville såååå gärna sova hos oss, o det var mysigt!!!


Nu är jag själv uppe, barnen har sommarlov och jag hoppas de sover minst en timme till. Själv börjar jag klockan 8 och slutar 16.45 så dagen känns lång just nu när man inte ens är där än.


Det efterlängtade regnet kom inatt :-) Så vår blivande gräsmatta har fått den första duschen iaf. Nu hoppas vi även på lite regn idag oxå för from tisdag är det SOL enligt SMHI. Då får vi ta till vattenslangen varje kväll istället...


Nu måste jag ta och sminka mig innan det är dax för jobbet!!!

Av Grynisen - 29 juni 2008 18:56

Det lät det va...


Jo men lite duktig iaf. I förmiddags så dammsugade jag bilen och torkade rent den inuti. Den var ganska smutsig så det behövdes verkligen. Att tvätta den på utsidan kändes lite meningslöst med tanke på småregnandet som kom från och till. Dessutom var utsidan renare än insidan :-)


Lite senare var det återigen dax att ta tag i vårat tomtprojekt. Igår köpte vi gräsfrön, 10 kg, så idag var det dax att lägga på det. Micke la på gräsfrön och jag krattade. Under tiden hade jag ruskigt ont i huvudet, sånn där intensiv huvudvärk :-( Men tillslut var jag klar. Micke körde även med en "vält" efteråt så att jorden plattades till ordentligt.


Så nu vill vi att det ska regna *HAHA*


Huvudvärken fick senare kureras med en Ibumetin och sovande i soffan i ca 1½ timme. Jag hade så ont att jag mådde illa.... Men nu känns det bra igen, skönt!


Barnen sitter i badet just nu, så det är bara att gå in till de och tvåla och shamponera.

Av Grynisen - 28 juni 2008 08:53

Den 1 juli träder ju en del nya lagar in, så är det ju varje år. För första gången i mitt liv så tog jag reda på vilka lagar det är. Så här står det:


  • Den 1 juli införs ett nytt tandvårdsstöd.
    Ett högkostnadsskydd införs. Vid kostnader på mellan 3.001–15.000 kronor ersätts hälften av tandvårdsförsäkringen. Högre kostnader ersätts med 85 procent. Ersättningen baseras på referenspriser. Estetisk tandvård ersätts inte.
    Alla från 20 år och uppåt får en tandvårdscheck som gäller för två år i taget. Från 150 kronor till 300 kronor per år beroende på ålder.

  • Finansinspektionen får större möjligheter att varna, anmärka på och straffavgiftsbelägga fondbolag.

  •  En ny marknadsföringslag införs för att ge skydd mot aggressiv marknadsföring.
  • Skatten på koldioxid sänks med 6 procentenheter för bränslen som förbrukas i de industri- och kraftvärmeanläggningar som omfattas av EU:s handel med utsläppsrätter. Sänkningen påverkar inte de totala utsläppen av koldioxid inom EU.
  • Jämställdhetsbonusen införs, vilket innebär en skattekreditering till den förälder som nyttjat längst föräldrapenning och börjar jobba när den andra tar ut föräldrapenning.

  • Skattefritt bidrag på högst 3.000 kronor per månad och barn ges till föräldrar som inte nyttjar offentligfinansierad förskola (vårdnadsbidraget). Medför även ändringar i föräldraledighetslagen och arbetslöshetsförsäkringlagen.

  • Sjukersättningen blir mer restriktiv.

  • Åtgärder mot missbruk av tillfällig föräldrapenning.
  • Underrättelseskyldighet införs för Försäkringskassan, Migrationsverket, Skatteverket, Kronofogdemyndigheten, CSN, Arbetsförmedlingen och a-kassorna vid misstänkt felutbetalning från annan myndighet till enskild.

Vad finns det som är bra? Tandvårdsförsäkringen är ju iofs ett plus för de som har mycket problem. Men det innebär oxå att engångsbesöken blir dyrare än innan, ingen subventionering finns kvar för någon behandling under 3.000 kr!!!!


De andra lagarna berör mig inte nämvärt...


Det jag funderar på är varför det aldrig kommer någon lag som är till fördel för "oss vanliga". Jag tycker bara att det försämras mer och mer i samhället.Var finns tryggheten, duktig sjukvård, hjälpen för de med svårt sjuka barn, de som själva är svårt sjuka???


Frågorna är många men svaren finns inte.... *suckar*


Av Grynisen - 27 juni 2008 18:26

Barnen är hos kompisar just nu, men vid klockan 19 ska jag hämta båda. Sen åker vi hem, fixar iordning lite fredagsmys. Jag köpte en film idag, Vilddjuren (tror jag den heter) som vi ska titta på tillsammans. Idag är det ju barnens dag därav filmen ikväll :-)


(-: S O M M A R L O V :-)





Av Grynisen - 27 juni 2008 06:32

Det kändes imorse när klockan väckte mig att det tar på krafterna att få gå upp tidig fem dagar i rad. När jag jobbade mitt sista halvår på IKEA så gick jag ju alltid upp klockan 5 *phu* Men kroppen vänjer av sig fort...


Härligt iaf att det är fredag, två dagars ledighet med familjen. Idag är det ju även barnens sista dag innan deras sommarlov :-) Det som känns mest är att det är Flizens absolut sista dag på dagis, vilken glädje. Denna dagen har vi längtat efter länge.... Dock kommer vi sakna den fröken som varit närmast för Fliz. Men hon kommer själv att sluta på detta dagis och börja på ett annat, så vi är så glada för att hon haft hand om både Whille och Fliz. En bättre fröken är svår att hitta...


Presenter är inhandlade idag till fröken på dagis, och Whilles båda fröknar i skolan. Jag köpte fyra små (otroligt söta) marmeladburkar i olika smaker, och ett dinkelknäckebröd i runt format som är ugnsbakat. Detta la jag i cellofan!!! Det känns roligare att ge än en blomma. Både Whille och Fliz har skrivit kort till sina fröknar oxå.


När jag slutat sen idag blir det pizza (trots min diet) för det har barnen önskat. Fliz önskade även Thaimat men jag tror hon tar pizza när Whille vill ha det. Sen är det bara att njuta till vecka 33 då inskolning av Fliz börjar + att Whille laddar för årskurs 1 vecka 34 *ler* Mina stora fina barn....

Av Grynisen - 26 juni 2008 17:14

Sen den 10 juni har jag nästan bara ätit "pulver", alltså måltidsersättning. Undantaget har varit på Midsommar då det blev lite sill, fyra potatisar, senare även grillad kyckling och sallad. Det är ju ändå bra mat....


Jag var tvungen att ta tag i mig själv och då på ett ganska bestämmande sätt. Vågen vet jag inte ens vad den står på men jag vet med mig själv att vikten har gått stadigt uppåt i 1½ år iaf. Där jag har hamnat vill jag inte vara längre så då är det oxå mitt ansvar att göra något åt det.


Mina resultat som jag känner är att byxorna sitter lösare. Mina jeans som jag köpte i vintras går att knäppa utan att man ska andas in 25 gånger innan knäppning :-)


Jag har inte modet att väga mig eller mäta... Jag är nöjd med att se att jag faktiskt gå ner vikt genom att kläderna sitter bättre. Dessutom är det ingen brådska (eller jo jag vill ju rasa 20 kg idag *fnissa).


Imorgon börjar sommarlovet för barnen så då blir det unnardag. Vi har lovat barnen pizza, och jag bar TOKLÄNGTAR *ler* Sen i helgen är vi bortbjudna så då blir det grillat och sallad för min del. Några glas vin oxå tror jag :-)  Det jag ska försöka med from vecka 29 är att äta nyttigt och inte köra pulver helt. Men helgerna ska oxå få bli lite mer unnarkänsla inom rimliga mått såklart.


Jag längtar ju efter goda smaker, hallon, vanilj och potatis/purjolökssoppa är inte någon större gourmet-känsla. Vill känna smaken av goda kryddor, vitlök, en god sallad med avocado... U name it *ler*


Men som sagt, jag är stolt över att det går såpass här bra iaf.... Förhoppningsvis kanske jag når samma vikt som jag hade för drygt 4 år sen. Då kände jag mig "fin" :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards