Alla inlägg under november 2011

Av Grynisen - 30 november 2011 23:01

En timme till godo, sen börjar julen på riktigt. Imorgon (om dryga timmen) är det den 1 december :-D


Min favorittid på året är äntligen här, eller ja, den har ju faktiskt börjat med tanke på att första advent var i söndags.


Nu ikväll, med sällskap av Greys Anatomy, så har jag slagit in 48 små paket till Whille och Fliz paketkalendrar. Helt galet tycker säkert många, men jag tycker det är kul. Visst är det ett jäkla jobb, svårt att hitta prisvärda bra saker, men det är så  härligt att se barnens nyfikna och förväntansfulla ögon *ler*


Imorgon öppnar de sitt första paket, och nedräkningen börjar :-D Jag hoppas vi ska pricka in Julkalendern, Tjuvarnas Jul, som börjar kl 7:15 på SVT. Hoppas det är en bra och mysig kalender i år!!!


 

Barnens paketkalendrar. Det syns inte ens vad det är *HAHAHA*


I kalendrarna finns det lite av varje, godis, kul grejer och lite andra överraskningar. Ska bli kul att se vad de får imorgon!!!


Tänk, nästa år blir det ju även Edwin som ska ha paket. Så då sitter jag väl här om ett år och slår in 72 paket *ASG* Daaaaah.... borde försöka att vara klar några dagar tidigare kanske *hihi*


Nu är det sängtajm innan morgonen är här igen!!!

Av Grynisen - 30 november 2011 17:33

Sista dagen innan lagen om vinterdäck och jag har ÄNTLIGEN fått köpt OCH satt på däcken. Inte en dag för tidigt va.... :-)


Min snälla svåger fixade ett bra pris på en däckfirma så jag fick däcken väldigt förmånligt. Kändes skönt med tanke på hålen i plånboken, Ullared på fredag och Julafton om knappa 4 veckor *ler*


 


Nu får det gärna börja snöa, bli frost och annat vinterväglag. För att köra runt med vinterdäck när det är ca +7 grader och regn känns så där. Börjar oroa mig för att vi kommer ha snö i juni om inte vädret snart ser till att bli liiiite mer normalt för årstiden!!!



Av Grynisen - 27 november 2011 20:11

Vi har ätit lussekatter och pepparkakor, druckit julmust och tänt det första ljuset....


Nu börjar det *mys*


 



Av Grynisen - 27 november 2011 19:30

Det går ut med varningar på storm upp till varningsklass 3 vilket är väldigt ovanligt för Sverige. Här i Göteborg tokblåser det verkligen, men det är bara upp till klass 2. Då blåser det ändå helt galet ute.... *ryser*


Liseberg har de stängt idag pga säkerheten. Älvsborgsbron är avstängd, Uddevallabron är begränsad till endast personbilar.


Vid mitt jobb idag så går Säveån ut i havet, jobbar alldeles där Götaälv börjar och hamninloppet tar slut. På sommaren brukar jag ibland sitta vid vattnet och äta min lunch. Men idag var det inte lunchläge kan jag säga. Vattnet har stigit över en meter och är på gränsen till att rinna ut på hela parkeringsplatsen utanför jobbet :-(


 

Vattnet ligger så nära kanten. Normalt sett är vattnet ca 1 meter lägre och utanför alla buskar och träd som syns


 

Nästan inget mellanrum under överfarten på riksväg 45 som skymtas....


När klockan var drygt halv fyra på eftermiddagen visade det sig att vattnet börjat ta sig upp på parkeringen. Så ägaren och min chef fick skaffa massa sandsäckar och lägga för att skydda byggnaden mot allt vatten :-(


Lite läskigt att åka därifrån en timme senare.... Frågan är hur det ser ut imorgon när jag börjar jobbet...



Av Grynisen - 26 november 2011 08:04


Låten säger allt...

Av Grynisen - 25 november 2011 21:50

 


Som vanligt kör vi Idol-häng, tradition alla fredagar på hösten. Jag ÄLSKAR Idol, tycker det är jättekul :-)


Min favorit sen audition är Amanda F, fick ögonen på henne tidigt. Hon har ett vackert uttal och en härlig mystik i sin röst. Jag hoppas verkligen att hon vinner.


En annan favorit är Molly, oxå otroligt duktig. En stor vacker röst, men jag tycker inte att hon ska vinna Idol. Hon ska få äran att ramla in i musicaler och annat stort. Hon ska ju få använda sin röst på ett rättvist sätt!!


Jag tror att Amanda F och Molly kommer stå i final. Där tror jag sedan att Amanda F vinner :-D


Men vi får väl se, min tippning kanske spricker redan ikväll *fnissar*

Av Grynisen - 24 november 2011 12:15


Hittade dessa två klippen på Laila Bagges blogg. Tycker klippen är helsköna och jag skrattade gott för mig själv *HAHA*




Av Grynisen - 24 november 2011 10:55

Edwin-bus är nyfiken och vill upptäcka massor.


Flera dagar nu det senaste tycker han det är jättekul att sticka in huvudet i tvättmaskinen. När han sedan tittar ut igen tjoar han TITT UT *skrattar*


 

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards