Alla inlägg under februari 2013

Av Grynisen - 28 februari 2013 20:32

En dag på jobbet med mycket förberedelser inför Matmässan, Passion för mat, imorgon. Jag har packat massor med müssli som gjorts under natten. Drygt 150 liter... en heeeel del haha. Dinkelmüssli, Havremüssli och Tranbärsmüssli :-)


Som vanligt trevliga kunder. Fasen vad jag trivs ;-) Trivs med jobbet, trivs med omgivningen, trivs med havet... Hade lätt kunnat flytta dit :-) synd att det är så galet dyrt....


Underbara semlor som stirrar på mig när jag jobbar :-)


Så här vackert var det när jag fick från jobbet för en timme sen.... I LÖÖÖÖVE :-D

EGO · Jobb
Av Grynisen - 28 februari 2013 09:20

Två dagar kvar till Edwins 3 årsdag :-) Ska bli så roligt att fira honom. Denna gången är han ju lite mer införstådd med vad som ska hända, att det är hans dag! Imorgon ska han ha med sig glass till dagis vilket oxå blir spännande för honom *hihi*


 


Imorgon efter jobbet ska jag hinna baka lite för jag ska jobba lördag förmiddag INNAN kalaset *galet* Jag fattar inte hur jag ska hinna allt, men det löser väl sig :-) Supertajt vecka med en del jobb, Micke har invigning av sitt nya massage/akupunktur-ställe och så fyller lillgos år ♥


Presenterna är iaf hittade och jag tror att han blir nöjd. Ska försöka hitta en fin tröja eller skjorta bara, så han är lite extra fin till kalaset :-) Det ska jag göra innan jobbet idag! Letade även igår men hittade inget *hmm* Tycker att det är ganska trista kläder just nu, men den riktiga vårkollektionen har väl inte kommit ännu. Är sugen på lite nya t-shirts till Edwin. Men det är väl bara att vänta lite till....


Önskar er som läser en fin torsdag.... Mars måndag imorgon, våren närmar sig med stormsteg :-D



Av Grynisen - 26 februari 2013 10:04

Har ni hört den,


Bruno Mars - When I Was Your Man


Helt underbar....


Har du inte hört den, lyssna nu ♥


Av Grynisen - 25 februari 2013 18:57

Så nöjd jag känner mig. Fick städat hela nedervåningen. Dammat, dammsugat, torkat golv, plockat undan. Duschade några stackars blommor oxå.


Blev så rent och härligt ;-) Tände en aromalampa med lite doft av Karibien... Mmm luktade så gott!!!


Åkte och hämtade Edwin kl 14. Slängde även lite återvinning när jag ändå var iväg.




Edwin när vi gick från dagis. Vilket underbart väder :-)))) Strålande sol *njuta*


Väl hemma gjorde vi iordning lite mellanmål. Min kompis och hennes två barn kom på besök en stund senare. Det blev frallor, yogurt, frukt och lite bullar :-)


MUMS!!!

Barnen · EGO · Huset · Väder
Av Grynisen - 25 februari 2013 10:05

Sista delfinalen var i lördags... En del bättre låtar än de två tidigare veckor och det känns ganska skönt att deltävlingarna är över TROTS att jag älskar det här med schlager :-) Jag hade otroligt bra magkänsla denna gången, tippade rätt på alla som gick vidare :-)


1. Army of Lovers - Rockin the ride

Jag hade stort hopp om denna låten. Gillade Army of Lovers på 90-talet, otroligt bra låtar och roliga att se på. Men detta... vad ska jag säga?? Pinsamt, La Camilla som missade att mima, läskiga Barda som gick där i sina små tuttblommor och svans *fnissar* och Bard med sitt enorma skägg och skrävvel om pengar i GreenRoom. Besviken...


2. Lucia Piñera - Must be love

Ingen höjdarlåt.... minns den inte ens just nu.


3. Robin Stjernberg - You

Bra låt - 15 kg mindre Robin :-) Kul att se honom igen och roligt att han gick vidare till Andra Chansen. Trodde på honom dit faktiskt...


4. Sylvia Vrethammar - Trivialitet

Oj oj... en självälskande kvinna... Hon vill synas - älskar scenen, MEN så tråkig låt.... Hennes tid är över...


5. Ralf Gyllenhammar - Bed on Fire

Kvällens show och mångas favoriter. Jag gillar ju inte denna typen av musik, men såg det med en gång som en finalist. Ralf är duktig, har rösten MEN det engelska uttalet var sådär *hihi*


6. Behrang Miri - Jalla dansa sawa

En svängig skön låt som kommer höras hela sommaren. Lite sommarfeeling faktiskt... Tror det är precis som med Sean Banans låt - barnens låt *hihi* Tippade oxå denna vidare


7. Terese Fredenwall - Breaking the silence

Jag fick känslan av Lisa Miskovsky och hennes låt förra året i Melodifestivalen. Ok låt och duktig tjej :-)


8. Ulrik Munther - Tell the world I´m here

Jag är inte ens förvånad... Grabben går alltid till final och det var så jag trodde innan jag ens hört låten. Tycker hans låtar är ok men inget vinnarbidrag. Men det är småtjejernas förtjänst att han vinner tror jag


 


Andra chansen har vi på lördag. Där är jag osäker på vilka två som går vidare. Vet inte hur årets röstning går till, om det är utslagningar och annat.... Så jag väntar med mina vinnare till lördag för att se hur programmet ser ut.


Men vinnaren..... finns ingen tvekan för min del :-)



Klart Yohio med Heartbreak Hotel vinner - Show och bra låt!!!!




Av Grynisen - 25 februari 2013 09:48

Ny vecka, nya möjligheter :-)


En fullspäckad vecka, så gott som iaf. Men idag är det en ganska lugn dag med en mysig date med en kompis till mig i eftermiddag. Nu på dagen ligger fokus på städning här hemma. Det ska dammsugas, torka golv, torka av speglar, kyl och frys. Säkert kommer nått mera...


Just nu njuter jag av min frukost, en god kopp te, Levain-fralla med ost *mumma* Min diet kanske någon undrar.... ligger fortfarande i mitt huvud men har hamnat lite ur fas i denna galna semmelperiod :-( Jag kämpar på men är tyvärr inte lika fokuserad som jag borde. Jag har inte gått upp nått iaf :-) Alltid något *ler*


Strax kommer min sammanfattning om Melodifestivalen, deltävling 4. Kommer även skriva vem som vinner *hihi*


En av mina gamla favvosar....

Av Grynisen - 23 februari 2013 14:30

Kallt, solstrålar, krispigt, havsluft

Ja så var min morgon och jobbdag ;-)



Jag mötte havet vid min lilla promenad mot caféet. Solen hade inte kommit in i båtviken ännu men det märktes vilken fin vinterdag det skulle bli. Härligt med en sådan morgon :-)


Det har varit en bra dag på jobbet, full fart, mycket folk och roligt :-) Jag har övat på cappuchino, caffelatte och chailatte. Varm choklad i mängder och många goda smörgåsar, ungefär har min dag sett ut så här *hihi*


Imorgon är det dax igen. En lika fin dag, mycket folk och roligt, det är min plan *hehe*



Av Grynisen - 22 februari 2013 10:04

Whille mår bättre, känns feberfri vilket är jättebra. Konstigt är det ändå att feber kan försvinna lika fort som det kom... Så ingen influensa och ingen magsjuka *hmmm* Ingen idé att ens fundera på vad det kan vara...! Huvudsaken att det har vänt :-)


Fliz är i skolan och Edwin är på dagis. Allt är nästan som vanligt förutom att Whille är hemma då.


I helgen ska jag jobba igen *GÖTT* Kul att komma iväg på nått utanför hemmet :-) Det kommer bli en solig fin morgondag vid havet, iofs vinterkall men ändå energiladdande. Ska ta lite morgonbilder när jag kommer dit så får vi se om det är så mysigt som jag hoppas *hihi*


Nä nu ska jag fixa lite här hemma, tvätta, byta sängkläder och lite annat pyssel!!!


 

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards