Alla inlägg under maj 2007

Av Grynisen - 30 maj 2007 22:08

Usch... jag blir så ledsen när jag läser om barn som är så sjuka *gråter* Hittade Matildas sida genom Allt För Föräldrar, en sida jag följer dagligen. Glöm inte att rösta på Matildas sida, hennes önskan är att komma etta :-)


Läs om Matilda här....


http://hem.passagen.se/dummapricken/


Stöd även Barncancerfonden, köp smycket Hope som jag har gjort. Halva försäljningssumman går till Barncancerfondens verksamhet...


www.barncancerfonden.se

Av Grynisen - 30 maj 2007 17:15

Japp... på måndag börjar jag mitt nya jobb *JIPPIE* Snacka om snabba ryck :-)


Imorgon blir det offentligt på jobbet, fredag läggs min nuvarande tjänst ut på intranätet och då är det även min sista dag. Känns jättebra, spännande och utmanande :-)


Ville bara berätta det!!!

Av Grynisen - 29 maj 2007 20:14

Mmm sitter här o njuter med nybakad kladdkaka och en stor kopp te *mums* Barnen sover o det är lugnt o tyst!!!!


Såg även till att baka en mjuk pepparkaka, det var jag o Flizan som  gjorde den, Whille hjälpte till med kladdkakan.


Fixade även lunch till imorgon. Kyckling med riven vitlök buljongtärning och ost. Detta lägger man in i ugnen i 15 minuter, då häller man över lite grädde och låter kycklingen fortsätta i ugnen ytterligare 10 min. SÅ GOTT!!! Serveras med ris och sallad!!! REKOMMENDERAS!!!


Annars har det varit en bra dag. Fixat lite på banken, handlat och sen bara gosat med mina barn!!!

En bra dag med andra ord :-)

Av Grynisen - 27 maj 2007 20:06

Kolla här vad jag hittade *pekar*


Den översta är från 1976, sen 1986, 1996 och sist 2006. Snacka om förändring både i pris och utseende :-)


WOW... coolt *blink*

Av Grynisen - 27 maj 2007 18:09

Jag ligger en dag efter men skriver ändå :-)


Igår var det stoooort kalas för min svärfmor som blev hela 60 år. Hon firades i lagom dos av vänner och släkt. Hon inväntar även en stor fest nästa helg med alla vännerna på sommarstället i Småland.


Av oss fick hon ett jättefint Orkidéerangemang. Jag gjorde iordning med totalt fyra orkidéstänglar, en fin glaskruka som är fyrkantig, blandade jorden med fina natur-småsten som var helt rundade och fina. Jättevackert blev det *nöjd*


Dessutom fick hon två tavlor av Flizan som hon hade målat och jag hjälpt henne att rama in. Även ett kit med Bodyshop-prylar, bodylotion, tvål och handkräm i favoritserien. Hon blev jätteglad :-)


Vi blev bjudna på god mat och tårta *mums*


Några timmar senare gick vi (hmmm rullade är nog mer rätt ord) hem för att räta ut kroppen på soffan *ler*

Av Grynisen - 25 maj 2007 20:49

Äntligen... jag har bokat resa *glaaaad*


Den 24 augusti åker jag, barnen och min syster iväg en vecka till Mallorca, Alcudia *myyys* Det ska bli jättehärligt ;-)


Vi åker med Ving och ska bo på ett hotell som heter Viva Sunrise. '


Jag läääääääääääääängtar *blink*

Av Grynisen - 24 maj 2007 11:51

Idag vill jag titulera mig Miss Logistikadministratör *GLAAAAD*  Jag och min nya chef har idag, efter två intervjuer och bollande om lön, kommit överens :-) Jag är JÄTTEGLAD!!!!


Jag är kvar på samma företag som nu men får jobba med helt andra arbetsuppgifter, bättre lön, jobbar mån-fre och ledig som alla andra (det vill säga helger + helgdagar) Så jäkla gött e det!!!!!!


YES YES YES!!!!!



Av Grynisen - 23 maj 2007 20:16

Igår var det dagisuppträdande, tipspromenad och fika + massa mera.


Varje år har dagis en vår/sommarfest för barn och vuxna. Det är väl en slags avslutning inför sommaren.


Det började med poängpromenad... frågor för vuxna och barn, sen självklart var barnen sååå fikasugna *ler* Barnen skulle absolut ha kärleksmums och det fick dom. Själv valde jag kladdkaka *mumma* men den fick jag en bit av sen stod Whille med sina stooora bedjande ögon och bad mig byta med honom *ler* Så det slutade med att jag åt kärleksmums och Whille åt kladdkaka!


Därefter köpte vi lotter, barnlotter (där alla vinner)och vuxenlotter) Barnen vann enligt mig då ganska trista saker, men dom var nöjda så det är ju huvudsaken.


Sen var det dax o rida häst... en liten söt ponny som tyckte det var så där lagom roligt att gå runt runt runt med barn på ryggen. Men alla barn älskade att rida, Whille o Fliz var sååå stolta...


Tillslut var det dax att åka hem *mamma glad* Barnen hade gärna varit där hela kvällen tror jag... *ler* Men jag kan ju säga det att dom somnade ca en halvtimme efter vi kommit hem! Så visst var dom trötta *ler*



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards