Alla inlägg under oktober 2008

Av Grynisen - 22 oktober 2008 19:14

Idag kom det en jättepall till jobbet, ännu mera Yankee-dofter inför julen.


De nyheter som kom idag är följande:

  • Eggnog:

 Typisk amerikansk doft, en äggtoddy spetsad med rom och lite muskot.


  • Red Apple Wreath

Luktar äpple, kanel och lite skog. Svårt att förklara. En fräsch julig doft.


  • Red Berry & Cedar

Typiska grandoften, men i mildare form


Tidigare julsortiment som kom redan i augusti är följande:


  • Cinnamon & Sugar

Luktar precis som risgrönsgröt med kanel och socker....


  • Candied Apple

Juldoftande med röda söta äpplen

(Populär bland kunderna i Göteborg)


  • Ginger Spice Cookie

Mmm pepparkaka, underbart!!! Mildare doft än förra årets Gingerbread


  • Mulling Spices

Luktar som varmt äpplevin som ska drickas en kall höst/vinterdag ute....


Mina personliga favoriter är: Candied Apple och Mulling Spices.





Av Grynisen - 21 oktober 2008 20:55

Även ikväll mumsar jag på pepparkaka med ädelost på *toknjuter* Det är ju så jäkla gott. Till detta dricker jag gott te, även om ett glas rött hade varit det ultimata *ler* Men det röda får bli en annan dag...


Strax börjar även Desperata Fruarna.... Det är ju intrig efter intrig där vilket är ett sant nöje *HAHA*


Jag lutar mig tillbaka.... tar en pepparkaka till och fortsätter njuta helt enkelt!!

Av Grynisen - 21 oktober 2008 14:11

Idag var det läkarbesök igen, men idag för konstiga hudutslag för Fliz. Vi fick remiss och väntan till läkare redan i somras.

Flizens hudutslag hade ju nästan gått bort nu, vilket är både bra och dåligt enligt mig. Läkaren kunde dock se att det handlade om en "Linjär hudförändring" och så kallade han det något latinskt *HAHA* Men med tanke på att det har självläkt så har kroppen själv tagit hand om det...


Jag visade även mina armar (trots att det var Fliz tid) som nu har läkt och bara är ärrade. Han hade lite svårt att säga vad jag har haft men skrev ut en salva ifall jag får utslagen igen och dessutom ville han att jag kontaktar honom vid eventuella besvär igen.



Av Grynisen - 20 oktober 2008 20:24

Just nu njuter jag av P E P P A R K A K A med ädelost på *mums* Sådan njutning :-)


Köpte Mor Annas fullkornspepparkakor idag, måste säga att de smakar jättegott. Så det kan jag verkligen rekommendera... Normalt sett är jag emot att förstöra originalen men nyttigheter, men jag var tvungen att testa idag....


Älskar verkligen att julen är på intågande, dock två månader kvar. Men det är på gång *ler* På jobbet packas all julchoklad upp, pallvis med vackra inslagna chokladkartonger med all möjlig choklad. Julmusten har oxå gjort entré, pepparkakorna och så mycket annat....


Tiden som är nu och framöver är min solklara favorit på året, inte vädermässigt, men njutningsmässigt *ler* Älskar levande ljus, älskar handlandet av julklappar, smyckandet i hemmet... *längtar till första advent*



Av Grynisen - 20 oktober 2008 19:03

Ja det var det jag fick inatt. Jag mötte upp Micke inatt runt klockan 0.45 *gäääääsp* Då var jag riktigt trött...


Sen ringde ju klockan vid kvart över fem igen *toktrött* Då skulle Micke upp.... och min vanliga otur gjorde så att jag inte somnade om :-(


Dagen på jobbet har varit seg, lång och ont-huvudet-jobbig... Ja det är massa gnäll idag *suckar massor* Men men... så är det ibland.


Nu ska jag ta mig en dusch, mysa med barnen innan läggdax och bara toklata mig. Det är jag värd :-)

Av Grynisen - 19 oktober 2008 23:15

Tåget närmar sig Göteborg nu iaf... Pratade med Micke alldeles nyss. Så nu får han sitta och vänta på bussen sen till klockan 0.15 Sen ska jag åka ner till busshållplatsen och möta honom tänkte jag... det tar bara några minuter fram och tillbaka.


Han har ju packning med sig och är trött han med...


Vilken jäkla kväll... Jag är toktrött, vill verkligen sova, men samtidigt är det ju ingen idé eftersom jag måste gå upp snart igen. Ska lägga mig i soffan lite o sätta på tv:n igen.... Om en och en halv timme ska jag möta Micke om inget oväntat händer...

Av Grynisen - 19 oktober 2008 21:17

Tåget stog stilla till ca 19.30, två timmar efter utsatt tid :-(


Som det ser ut nu så är Micke hemma vid midnatt i Göteborg, sista bussen går klockan 0.15 så jag hoppas verkligen att han hinner med den. Stackarn, han ska ju upp klockan 5.15 imorgonbitti igen.... Den kombinationen är ju inte jättekul direkt.


Själv sitter jag och segar, funderar på om jag ska vara vaken eller om jag ska lägga mig. På tv är det bara skit, och då blir jag ju så rackarns rastlös. Sitter och kollar nätet men det är ju inte kul hela tiden heller....


Får se vad jag gör... Ska gå och pussa lite på barnen nu som sover så gott i sina egna sängar :-)

Av Grynisen - 19 oktober 2008 18:40

Blir så trött.... Micke som åker tåg kanske fyra gånger om året råkar konstigt nog ALLTID ut för förseningar i någon form.


Idag var det dax igen, ett tåg har spårat ur i Sthlm så X2000 till Göteborg kunde först inte åka. Sen efter drygt en halvtimme så kommer beskedet att tåget måste åka via Västerås så då tar resan drygt en timme längre.


Jag och barnen hade tänkt att åka och möta Micke, dels för att han skulle komma hem fortare, men även för att barnen skulle få träffa honom. Nu är han i Göteborg ca 22.15-22.30 vilket innebär att barnen måste sova då eftersom vi går upp tidigt.


Dessutom går ju bussarna hit till bonnelandet bara en gång i timmen på söndagskvällarna, och bussen går kvart över hel timme :-( Då blir det ju först bussen 23.15


Trist trist trist....


Det står om det inträffade här

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards