Alla inlägg den 4 oktober 2008

Av Grynisen - 4 oktober 2008 18:35

Whille har precis kavlat ut degen, smörat och är nu igång med kanelen. Därefter sockrade han oxå....


Fliz har precis rullat ihop degen så nu är det dax att dela i mindre bitar för att sedan läggas i bullformar på plåten. Som ni även kan se så var det väldigt viktigt att ha solglasögon på sig *fnissar*


Både Whille och Fliz har penslat med ägg och nu det viktiga momentet, pärlsockret :-) Jag vet inte hur mycket pärlsocker som hamnade i respektive mage, men goda bullar blev det!!!!


Nu i eftermiddag kom barnens farmor och farfar + barnens storasyster (Mickes dotter) och hälsade på. Det dukades fram drygt 25 bullar, och det var inte många kvar sen när de gick hem *ler* Själv var jag så mätt efter middagen så jag har inte smakat på bullarna än, men de luktar jättegott *mums*

Av Grynisen - 4 oktober 2008 14:54

Sista plåten med bullar står i ugnen, totalt 75 stycken :-) Barnen har bakat ut två degar var, smörat, sockrat, kanelat, penslat med ägg och hällt pärlsocker. Det är kul och se vilket engagemang det ligger hos båda två när de gör sådana här saker. Viktigt att minsta lilla pärlsocker ligger rätt, och självklart så äter man upp det man spiller ;-)


Nu har jag även gjort i ordning en lasange som ska in i ugnen så fort sista plåten med bullar är klar. Där efter en skön dusch för min del och så ska jag göra mig iordning, för det har jag inte hunnit med än... Tiden gick alldeles för fort idag.


Lite annat har oxå blivit gjort, byte av sängkläder, två maskin tvätt har körts, dammning och dammsugning oxå. Känns skönt... Bara golven kvar som ska torkas av.


Nä.... nu ska bullarna ut *rusar* ;-)

Av Grynisen - 4 oktober 2008 10:55

KANELBULLENS DAG IDAG


Så idag ska det bakas, inte bara för att det är kanelbullens dag, utan för att det är roligt för barnen. Ute regnar det så det är en bra sysselsättning och tidsfördriv, samtidigt får man ju lite fika + bullar i frysen :-)


Innan degsättning så ska jag iväg och handla lite, Micke fixar iordning vår entré med resterande som ska göras. Det blir skitsnyggt *glad* Dessutom ska den obligatoriska städningen göras, iaf en del av den *hihi*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards