Alla inlägg den 28 oktober 2008

Av Grynisen - 28 oktober 2008 21:25

Blev så berörd av ett Rosa Bandet-inslag...


En familj som förlorat sin fru och mamma i bröstcancer...


En man som saknar sin fru...


Två barn som saknar sin mamma...


Sonen i familjen sa att han saknar sin mamma varje dag, hela tiden....


Fan vad ont det gör att se barn i sådana situationer, barn ska inte behöva uppleva CANCER i någon form. De ska inte ha det och de ska inte behöva leva brevid det heller...


Mitt i allt så tänker jag mig själv in i situationen... LIVRÄDD


LIVRÄDD för att jag och mina barn ska få uppleva något likande...


Mina tårar fortsätter rinna...


Det är precis som om någon drog ur proppen...


Av Grynisen - 28 oktober 2008 20:29

Kolla här *pekar på bilden*


Detta spelet hittade jag på jobbet idag. Det är ju ett typiskt spel som passar mig *ler* Ett spel som handlar om våra Schlagerlåter genom tiderna :-)


Min vision blev så här: En tjejkväll, god mat, vin, drinkar och massa fniss. Sen tar man fram spelet och drar igång skivan där man får sjunga med, komma på refränger, komma på årtal och massa mera. Självklart behövs det ännu lite mer vin

*blink blink*


Jag var tvungen att lägga undan det på jobbet. Det ska nog bli en julklapp till mig själv, sen gäller det ju bara att fixa en tjejkväll utan störande objekt

 *HA HA HA HA*


Så här står det om spelet på nätet:


I mitten av november släpper ALGA, i samarbete med SVT, sin nya storslagna spelsatsning ”Melodifestivalen”. Spelet är ett klassiskt frågespel, uppdaterat med en interaktiv DVD så att spelets frågor och roliga utmaningar enkelt visas på din tv-skärm.

Du kan själv eller i lag utmana dina vänner i varierande frågor från tävlingens 50-åriga karriär.
Skivan innehåller fartfyllda inslag där du bland annat ska besvara frågor baserade på autentiska videoklipp och sjunga med i låtarnas refränger. Hur snabbt kan du känna igen den kända schlagerartisten i en förvrängd bild och kan du verkligen texten till ”Fångad av en stormvind”?

- Melodifestivalen är ett nytt interaktivt sällskapsspel som vi tror starkt på och det är faktiskt Algas största spelsatsning någonsin. Vi är mycket nyfikna på att se hur spelet kommer tas emot, personligen tror jag det blir en succé med tanke på den feedback vi fått hittills, säger Annika Furuvik produktchef på Alga.

”Melodifestivalen” är ett interaktivt underhållningsspel som passar lika bra till förfesten som till trevliga familjekvällar i soffan, precis som sångtävlingen det är baserat på.

I

Av Grynisen - 28 oktober 2008 19:40

Såå skönt det var att bada. Innan badet var jag och Micke ute och grejade i garaget för att sedan köra in bilen där. Det lutar ju åt frostgrader inatt och jag har inte lust att skrapa bilen imorgon vid klockan 6.15 *gääääääsp*


Ute var det ruggigt kallt så ett bad passade alldeles utmärkt. Jag höll nästan på att somna av värmen, det ångade och var så skönt och avkopplande!!!


Nu sitter jag i soffan med myskläder. Ska slötitta på tv tänkte jag. Kikar på Sjukhuset just nu, sen blir det Rosa Bandet-galan varvat med Äntligen hemma för att sedan avsluta med Desperate Housewives. Alldeles lagom ansträngning för min del ikväll :-)

Av Grynisen - 28 oktober 2008 16:34

Idag blir det tacos **MUMS**


Både jag och Micke blev så sugna på det idag!


Nu är grönsakerna skivade, köttfärsen ska snart stekas.


Micke är snart på väg hem från jobbet


Middag om drygt en timme :-)


NJUTNING!

Av Grynisen - 28 oktober 2008 15:34

Tjohooooo :-) Hon är sååå glad min lilla tjej. Fliz har velat tappa tänder sen Whille tappade sin första förra sommaren. Nu äntligen är de två i mitten i underkäken lösa.


Det roliga hur vi upptäckte det var att Fliz tyckte det kändes som nått vasst vid tungan. När jag tittade så såg jag små taggar från en ny tand som är på väg upp bakom de tänderna som nu är lösa *ler* Precis så hände med Whille oxå, men då blev både jag och Micke oroliga och tänkte tandställning direkt. Men Whilles tänder är jättefina och har flyttat fram sig prydligt i rätt tandrad.


Fliz ser fram emot att få en guldtia av tandfén snart oxå förhoppningsvis :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards