Alla inlägg den 22 december 2007

Av Grynisen - 22 december 2007 23:31

Jag känner verkligen det. Jag har lite julklappar kvar att slå in men det får bli imorgon...


Skinkan är färdig, den ska bara grilljeras, det gör vi oxå imorgon...


Nu ska jag med gott samvete gå och lägga mig och bara njuuuuta över att jag är ute i god tid *ler*



Av Grynisen - 22 december 2007 20:03

Jag funderar på att göra en senap till... en otroligt god och stark. Tyvärr har jag lite svårt att hitta rätt recept men jag har kollat runt lite på nätet så jag har ett hum om vilka ingredienser det ska vara!


Glöggen är silad från alla kryddor och är just nu i en tillbringare, i väntan på en flaska :-)


Skinkan står i ugnen, just nu är den uppe i 35 grader så det är en stund kvar innan den är klar.


Lite lustigt... vi är en hel dag för tidiga på allt.... men o andra sidan så kan vi verkligen koppla av imorgon. Endast granen som ska kläs iordning, i övrigt är allt klart :-) Sååååå skönt...

Av Grynisen - 22 december 2007 18:18

Alltså inte köpeglögg som värms utan EGEN HEMMAGJORD GLÖGG *stolt*


Just nu har rödvinet, spriten och kryddorna precis värmts upp och ska nu stå och dra en stund så smakerna går in ordentligt!!! Det luktar verkligen jättegott :-)



Det blir säkert en tjuvsmakning på glöggen senare ikväll. Men bara liiiiite....


Resten är till imorgon när vi ska mysa med att klä granen, dricka glögg och spela Bingolotto *hihi*





Av Grynisen - 22 december 2007 16:31

Julklappar och gran är klart... och det känns såååååå skönt :-)


Jag måste säga att det gick väldigt smidigt och åter igen var barnen helt enormt duktiga!!! Följde med duktigt, åt bra med mat när vi åt lunch ute, bråkade ingenting.... Guldstjärna till Whille och Fliz!!!


Granen köpte vi på vägen hem. Vi åkte till ett ställe vi planerat att åka till. När vi kom dit och hade valt en superfin vanlig gran så kom en person och sa att det var stängt... *snopet*... MEN... Han tyckte att vi skulle ha granen ändå *ler* och då fick vi köpa den för endast 100 kr, normalpris 150 kr :-)


En bra dag med bra avslutning på shoppingen.


Nu sitter barnen och tittar på Disney, där visas Lilla sjöjungrun 2 (den Fliz ska få i julsockan)!!!


Jag ska passa på att slå in lite julklappar och Micke ska greja lite musik!!!

Av Grynisen - 22 december 2007 08:57

Åhhh vad härligt, vi har jullov :-)


Whille vaknade vid kl 8.15 HÄRLIGT!!! Vilken skön sovmorgon vi fick. Vi som normalt sett går upp mellan kl 5-6 på morgonen. Fliz kom upp vid kl 8.30 :-) Detta behövdes verkligen!!! Micke sover fortfarande. Han somnade på soffan igår vid kl 20.30 det märks ju att han är trött. Hoppas han känner sig piggare idag.


Idag är det då dagen GRAN som gäller *ler* Vi har lite olika ställen som vi ska åka till och där vi hittar den "fina" granen slår vi till... alltså slår till och köper *hihi*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards