Alla inlägg den 19 december 2007

Av Grynisen - 19 december 2007 19:56

Nu sover barnen.... de var trötta men ändå bra humör de gick och la sig. Ibland brukar någon av dom vara så trött att det är lite gråt osv. Men idag var det bara mys, puss och kram.... Härligt!


Nu ska jag ta en kopp te, titta på Bonde söker fru. Lite enkel underhållning en onsdagskväll *hihi*


Sen händer det nog inte så mycket mer....

Av Grynisen - 19 december 2007 10:47

Idag är det julbord här på jobbet *mums*


Det ska bli jättegott. Nackdelen är ju att vi ha bara 40 minuters lunch vilket innebär ENORM stress att hinna äta allt i njutningsfull känsla. Idag har vi dessutom möte klockan 13.00 och jag kan inte gå på lunch förän kl 12.20 vilket då innebär att jag inte har en chans att dra ut på tiden. SYND!!!


Julbordet innehåller väldigt mycket gott här på jobbet. Allt från sill, till Jansson och ris á la malta. Det är otroligt förmånligt pris oxå, endast 39 kr får vi betala trots all den mat som serveras. Det är riktigt bra :-)


Det jag ska äta är:


  • prinskorv
  • Janssons
  • ägghalvor
  • lite sill
  • grönkål (om det finns)
  • dessertost
  • ris á la malta
  • lite godis

Det är de sakerna som jag är säker på att ta, sen blir det ju oftast så att man tar liiiite av nått annat oxå :-)


Ser fram emot lunchen idag iaf!!!

Av Grynisen - 19 december 2007 10:35

Det är alltid trevligt när det händer något utanför rutinerna på jobbet *ler* Idag gick ett brandlarm av misstag så två branbilar med full styrka kommer hit :-) Det ÄR trevligt!!!!


Jag tror det kom 8-10 st brandmän...*blink*


Som tur i oturen så var det ju bara att larm som gick iväg av misstag så det var bara för styrkan att vända hemåt igen.


Men lite action med blåljus blev det iaf denna onsdag morgon :-)



Av Grynisen - 19 december 2007 09:21

I morse när jag kom till jobbet så kände jag hur det doftade nybakta, varma vörtbröd eller kan det varit pepparkaka?! Gott som sjutton luktade det iaf... Doften var så varm och ny... otroligt härlig känsla :-)


Mitt jobb ligger precis brevid ett stort bageri. Där brukar man känna doft av nybakta kanelbullar så sträcker sig ut i luften på tidigar mornar. Men idag var det alltså juldoft. Inte så konstigt alls *ler* Men under bart gott *mums*

Av Grynisen - 19 december 2007 05:29

Två tidiga mornar rättare sagt... det är den grejen som gör det positivt att gå upp klockan 5 just nu... *hihi* Ja det är segt och jag är trött... så visst känns det riktigt skönt att faktiskt ha endast två dagar kvar innan julsemester startar. Dock ska jag ju jobba Annandagen, men det känns inte så jobbigt när jag vet min övriga ledighet :-)


Barnen kommer uppskatta sitt jullov väldigt mycket. Just att få "säga" att det är jullov är viktigt för både Whille och Fliz. Sen att även få sova på morgonen, hinna leka och ta det lugnt, även bara få gå i nattlinne/pyjamas halva dagen *njuta* Härligt det låter...


Men som sagt, onsdag idag. Som vanligt lite möte på jobbet och självklart det vardagliga... Dagen kommer nog gå ganska fort.... det är känslan jag har nu iaf

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards