Alla inlägg den 9 december 2007

Av Grynisen - 9 december 2007 23:45

Herre guuuuud så jag har gråtit..... gråtit så jag nästan gått sönder :-(


Jag har sett filmen förut men den är så grymt gripande.... frukansvärt tragisk!


Det amerikanska dramat The life of David Gale från 2003 handlar om professor David Gale som är dödstraffs-motståndare men som plötsligt hamnar i en mardröm när han trots sin oskuld fälls för våldtäkt och mord.


Oj oj.... hur ska jag nu varva ner och somna? Jag som ska upp klockan 5 igen *suck*

Av Grynisen - 9 december 2007 19:08

Jag och Fliz har haft en mysig eftermiddag tillsammans. Vi tittade på ICE AGE som gick på trean, men vi satte på den på DVD:n istället eftersom den på trean var på engelska :-)


Sedan slötittade vi lite på Disney, innan vi bestämde oss för att måla lite. Vi satte oss i köket och målade tomtar, julgranar, stjärnor och hjärtan *ler* Jag gjorde konturerna och Fliz fyllde i.


Mitt i allt målande kom Whille hem, han vill oxå måla. Så då var det bara att måla ännu flera granar, stjärnor och hjärtan :-)


Vi har tittat på julkalendern och sen ätit kvällsmat.


Nu är det snart dax för godnatt, imorgon är det måndag och början på dagis- skola- och jobbvecka!!!

Av Grynisen - 9 december 2007 15:02

Fliz är fortfarande inte helt ok... det är lite oroväckande. Hon är pigg och glad, men det är något som inte stämmer.


Varje kväll det senaste när jag har varit och kissat henne så har hon varit helt blöt. Håret nattlinne och kropp.... jättessvettig. Ändå sover hon knappt med täcke.... Hon har ingen feber och fryser jättemycket när jag tar av henne det blöta nattlinnet för att sedan ta på ett torrt...


Micke pratar om emotionella saker... enligt kinesologiskt så är svettning osv ett tecken på att hon inte mår bra psykistk :-( Det gör mig ledsen och orolig.


Vi försöker verkligen att ha en trygg miljö för våra barn, kärleksfull och varm. Dock finns det regler och ordning som alla barn behöver... Men vad kan vara fel?


Det är en jobbig känsla...  


Av Grynisen - 9 december 2007 10:17

Så var det fotbollsträning idag igen :-)


Whille tränade på dock lite ofokuserad idag. Han var med och spelade lite apa istället, lite synd. Där tycker jag att tränarna måste vara på mera, säga till barnen att fokusera på träningen istället för lek. Men det är kanske så när dom är 6 år, mer lek än allvar :-)


Whille skärpte till sig vid träningsmatchen iaf, då gjorde han tom mål.


Idag har vi även beställt träningsoverall från klubben. Blå och svart med Adidastryck på, den såg snygg ut. Nu ska vi bara se till att hitta matchande tröja och shorts + sockar.



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards