Alla inlägg den 5 december 2007

Av Grynisen - 5 december 2007 19:14

Det är det enda nästan som Fliz äter.... om man nu kallar det "äta"


Jag gjorde mannagrynsgröt förut.... det åt hon liiite granna av. Hon har väldigt svårt att svälja så det är ju där som problemet är. Jag tog febern på henne precis och det visar inget.... det är just det som är konstigt.


Jag tittade i hennes hals förut... ingen vacker syn. Röd, med röda prickar och nästan lite blodutgutelse i slutet på gommen.


Vi får se hur natten och hur morgonen blir....

Av Grynisen - 5 december 2007 12:00

På fredag är det dags för den stora finalen av Idol 2007. Amanda och Marie ska tävla, tittarna avgör vem som vinner. Nu är låtarna klara.Nu på fredag sänds det tionde och sista programmet av Idol 2007. Årets finalister Amanda Jenssen och Marie Picasso sjunger tre låtar var, först ett eget låtval, därefter tittarnas val och avslutningsvis sjunger de vinnarlåten, This moment. Den artist som får flest röster av tittarna vinner.

Utöver låtvalet är det nu även klart att Carolina Gynning och Carina Berg assisterar Peter Jihde under finalkvällens direktsändning.


Eget låtval:
1. Marie Picasso
Låtval: All by myself/Celine Dion

2. Amanda Jenssen
Låtval: Unchain my heart/Joe Cocker

Tittarnas låtval:
1. Marie Picasso
Låt: I'll be there/the Jackson five

2. Amanda Jenssen
Låt: Suspicious minds/Elvis


Jag fortsätter att hålla på Amanda trots att jag egentligen inte gillar henne, Marie är för lipig för min smak trots fin röst!!!


Av Grynisen - 5 december 2007 11:46

Har precis pratat med Micke... Fliz ligger bara i soffan. Hon sväljer nästan inget och är väldigt tjock i halsen + hes hosta. Det hon har fått i sig idag är lite välling och lite honungsvatten.


Imorgon och fredag är jag hemma med Snuttis. Micke har en del att fixa med imorgon och på fredag är det skola igen för honom. Micke läser ju Akupunktur en helg i månaden.


Vi får väl se om det blir något besök hos doktorn idag eller imorgon, allt hänger på hur hon är. Blir hon sämre eller om den lilla feber hon har håller i sig så åker vi, annars avvaktar jag lite.


Av Grynisen - 5 december 2007 05:24

Ja onsdagen kallas ju för det... halva veckan har gått....


Tröttheten sitter i som vanligt *ler* Funderar på om jag kanske har vitaminbrist? Så här trött som jag är kan inte vara normalt... *suck* Eller så är det min teori sen tidigare i sommar/höst.... ingen sol=ingen energi...


Fliz har sovit gott brevid mig hela natten. Hon har inte varit speciellt varm så någon hög feber har hon inte. Det känns skönt... frågan är ju bara hur ont i halsen hon har idag? Att hon inte är frisk märks ju på henne, dels att hon sov efter dagis igår, sen var det bara att lägga henne på kvällen och hon sov vidare.


Snart ska jag väcka Whille... så har vi två lite morgonmys själva.


Ute regnar det... Igår när jag kom hem vid kl 18.40 så var det -2,5 grader... nu är det +4 grader! Skumt väder!



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards