Alla inlägg under oktober 2007

Av Grynisen - 25 oktober 2007 15:47

Jag har lyft tungt idag på jobbet så jag har sååå ont i min rygg *suck*


Micke ska massera mig sen ikväll, men frågan är om det hjälper. Beröring på huden gör oxå ont. Känns inget kul alls. Jag får väl ta fram "vetekudden" och värma den så jag har den i svanken hela tiden.


Nu ska jag strax åka hem iaf.... det känns skönt. Hem och dricka lite te, tända ljus och koppla av!!!

Av Grynisen - 24 oktober 2007 22:27

Ja redan ja.... idag är det bara två månader kvar till julafton... *ler* Så det gäller att veta vad man vill ha. Jag vet... Jag vill ha Greys Anatomy DVD säsong 1, säsong 2 och säsong 3Säsong 3 har inte släpps ännu... men är på gång...


Jag var inne på www.megastore.se nu, där kostar säsong 1 DVD´n från 319 kr... Säsong 3 kan man boka, den släpps den 6 december, perfekt julklapp ju *fnissar* Kostar 399 kr...


Säsong 2 var ingen i Sverige utan då får jag beställa från England, men det är väl bara att avvakta, den kommer väl hit igen!


Så är det... dessa tre vill jag ha. Sen en veckas semester så jag kan få titta i lugn och ro, utan man och barn.... bara jag, soffan och en filt *ler*

Av Grynisen - 24 oktober 2007 20:54

Det finns inte så mycket mer att säga än:


STÖR EJ!!!!!!!!!!!!

Av Grynisen - 24 oktober 2007 18:57

MMm vad härligt....


När barnen har somnat ska jag ta mig ett bad, med aromatisk olja från Decleor, tända ljus, ansiktsmask från Mary Kay och hårinpackning från Alterna.... en salig blandning men HELT PERFEKT!!!


Sååå mysigt!


Det blir en energiladdning av det.... och det behöver jag just nu!



Av Grynisen - 24 oktober 2007 16:54

Det lät optimistiskt va :-)


Men det är så... vakna, jobba, komma hem, trött.... Mmm så är det idag iaf. Barnen har varit på dagis och skola, Micke hämtade dom tidigare eftersom han ändå är hemma med hes röst och snuva. Då kunde jag i lugn och ro köra hem för att slippa stressa till skola / dagis.... riktigt skönt!


Jag ska sätta mig i soffan en stund med Fliz nu, hon tittar på Sjöjungfrun... *mysigt* Whille är hos en kompis, så han kommer väl hem om drygt en timme.

Av Grynisen - 23 oktober 2007 18:06

Mmm blir faktiskt lite irriterad när jag inte kan blogga som vanligt.... Mina morgonrutiner rubbas ju *HAHA*


Nåja...


Barnens sista simskola för denna terminen var idag. De fick visa vad de kunde... Whille simmar endast utan puffar nu *stolt mamma* Fliz fixar det nästan hela tiden, så nästa termin kommer hon simma utan problem.


Nu gäller det att underhålla simningen, så jag ska försöka åka till vattenpalatset i Lerum eller något annat ställe så vi kan simma lite oftare. Det kan vara mysigt att göra det på tisdagar när vi ändå har det inskrivet i schemat :-)

Av Grynisen - 22 oktober 2007 19:29

Efter en lång, eller ja som vanlig, dag  på jobbet så åkte jag och fixade mina naglar... :-) Det är min lilla lyx i vardagen!!!


Naglarna gjordes som fransk manikyr men istället för vitt så är det rött och guldglitter... riktigt läckert!!! Nu känner jag mig jättefin igen!


När jag ändå var i stan så passade jag på att handla te på "Tehouse" (heter det så?) Köpte min favvo "Mammas mirakel" som är självskriven här  hemma Jag köpte även två nya te-sorter, "Höst"(med smak av kanel och äpple) och "Mambo Jambo" med lite blandade frukter i :-) Så om en stund ska jag luta mig tillbaka i soffan, njuta av en underbart god kopp te.... *MMmm*


Micke har varit hemma, sjuk idag. Snorig, småfebrig och hostig... jag känner oxå av det lite men inte så farligt än. Hoppas det håller sig så... vill inte bli sjuk nu.








Av Grynisen - 21 oktober 2007 16:56

Efter middagen gick vi ut alla fyra. Barnen tog sina cyklar, jag och Micke promenerade.


Fliz har ju inte lärt sig än att cykla utan stödhjul, dessutom är hon lite feg för farten, rädd att hon inte ska hinna bromsa.


Vi tog en promenad ner mot barnens farmor och farfar, Fliz kämpade på medans Whille cyklade som om han inte gjort annat... han älskar ju att cykla :-) Vi pratade om att kanske ta bort stödhjulen på Fliz cykel och sätta fast "stången" som vi hade på Whilles cykel innan. Den håller man i bakom sadeln för att häva ev obalans osv.... Så vi får väl se om vi gör detta.


Väl vid farmor och farfar (som inte var hemma) så gick vi till lekplatsen brevid. Där lekte både jag och Micke och självklart barnen *HAHA* innan vi beslöt att gå / cykla hemåt igen!!!

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards