Alla inlägg under november 2008

Av Grynisen - 13 november 2008 21:42

3 saker jag skäms för:
1: Min övervikt


2: Att jag gäspar så ofta *HAHA*



3: Mitt choklad-beroende


3 saker jag är stolt över:

1: Mina älskade barn, Whille och Fliz

2: Att vara Mickes fru


3: Att jag är den personen jag är...


3 saker jag vill göra år 2009:

1: Resa utomlands


2: Gå ner i vikt....


3: Vinna en rejäl summa pengar :-)





3 händelser år 2008 som jag aldrig kommer glömma:
1: Slutade IKEA efter 8 år


2: Blev ofrivilligt arbetslös


3: Fick världens bästa jobb :-)


3 saker jag inte kan klara vardagen utan: 
1:  Mina underbara barn

2: Micke såklart


3: Min syster


3 personer jag avundas:
1: De som har ruskigt mycket pengar



2: De som har trevliga grannar


3: De som njuter av sol och bad utomlands


Jag ser fram emot att få läsa denna lista men med DINA svar i din blogg :-) 


Av Grynisen - 13 november 2008 20:42

Ikväll har jag varit iväg och handlat julkläder och fyndat lite andra kläder till barnen.


Först åkte jag till H&M för att HOPPAS på att den fina röda klänningen med Hello Kitty fanns kvar. Vet ni vad, DET GJORDE DEN *TJOOOOHOOOO* Sånn jäkla tur!!! Den klänningen ska Fliz ha på sig på Julafton och hon kommer bli sååååå fin, min lilla prinsessa :-)


Därefter åkte jag vidare till KappAhl, där det var TOKMYCKET folk. Ikväll var det VIP-kväll vilket innebar 30% rabatt på alla varor + halva REA-priset *I LÖÖÖVE*


Där hittade jag jättefina tuffa svarta jeansliknande byxor som var lite svagt kritstrecksrandiga. Därtil blev det en snygg svart väst och rosa skjorta + ett nitskärp. Det blir oxå Julaftonskläder :-)


I övrigt så köpte jag en jättefin kjol med glitter på som Fliz ska få ha på sig när vi har kalas på söndag. Dessutom fina glittriga skor och strumpbyxor. Det blev även lite kläder till Mickes son, ja jag köper kläder till honom även om han inte gillar mig. De kläderna kan han få i julklapp.


Till mig blev det lite nya trosor, sex par närmare bestämt. Tre stycken med Hello Kitty, inte så vuxet, men sååå fina *ler*

Av Grynisen - 12 november 2008 20:33

Slötittar på "Bonde söker fru" och laddar för en timme med McDreamy *ler*


Onsdagarna och McDreamy är heliga... Det gör kvällen fulländad :-)



Av Grynisen - 12 november 2008 19:30

Hämtade barnen hos farmor och farfar då de varit där sen klockan 16. Micke håller box-pass inne i stan och jag jobbade till klockan 18.15


Barnen har bakat jättefina pepparkakaor hos farmor idag. De har även dekorerat de med glasyr. Fliz gjorde ett stort hjärta som ska hänga i fönstret...


Nu ligger barnen i varsin soffa och tittar på tv. Strax är det läggdax tyvärr... Imorgon börjar jag ju klockan 7 så barnen måste gå upp klockan 5.45 *phuuu* Stackarna...


Själv håller jag på att fixa lite lunch att ha med till jobbet imorgon. Jag tog fram kycklingfilé som jag la i en ugnsfast form. På kycklingen smetade jag på chilisås blandat med curry och svartpeppar. Nu står kycklingen i ugnen, om en stund ska det på lite grädde för att få lite god sås. Till detta blir det ris och kokt broccolli. GOTT!!!



Av Grynisen - 11 november 2008 20:25

Nu har barnen precis lagt sig. Denna veckan märks så tydligt att jag har lite tid med barnen. Jag hinner ju bara hem, träffa barnen en liten stund, sen läggdax *hmmm* Men det är ju för deras skull...


Härligt bra dag på jobbet. Massor med nya fina artiklar som packades upp idag.... Vi har tagit in en fransk serie som heter Pillivuyt, ett franskt porslin i toppkvalité. Detta porslinet används mest av krögare, och är ej så utbrett bland privatpersoner. Men jag är en av de som kommer köpa på mig en del. Nu har vi bara tagit in en bråkdel av sortimentet, mest för att se hur det säljer, men av det som finns på jobbet så ska jag köpa på mig en del :-)


Det kom även en ny leverans med Yankee Candle idag, men det var inga nyheter. Lagret var nästan slut så det var dax att fylla på. Försäljningen har gått upp med 150% sen jag började, jag har full koll på sortimentet och älskar att sälja dessa produkter. Det är en riktigt bra bekräftelse :-)


Jag har även köpt en julklapp på jobbet. Köpte Narnia-filmen till Whille. Den ska han få i sin julstrumpa på Julaftonsmorgonen. Bra tidsfördriv, och båda barnen kommer gilla den. Såg även en film till Fliz som jag ska köpa, Barbie i en julsaga, det får bli hennes julklapp i strumpan :-)


Sen köpte jag även Sex and the City - The Movie, den ska jag kolla på någon kväll. Det blev ju aldrig tillfälle att se den på bio så då får man unna sig att se den hemma på DVD.


Ser fram emot en ny arbetsdag imorgon igen :-) Härligt att känna så...

Av Grynisen - 10 november 2008 21:11

Till imorgon alltså... *suck*


Det finns egentligen inget att fixa lunch av eftersom allt är i frysen. Eller ja, inte allt, men hälften iaf.


Funderar på att göra en omelett... otroligt tråkigt men enkelt. En omelett med kassler, körsbärstomater, rödlök och lite ost. Det kan väl funka... Men det trista och gnälliga i detta inlägget är väl egentligen att jag inte vill ha omelett :-(


Verkligen världsliga problem...


----------------------------------------


Uppdaterad en halvtimme senare


Omelett är fixad både till mig och Micke. Det blev med de ingredienser som jag skrev ovan. Det luktade gott så jag intalar mig själv att det blir en ok lunch imorgon :-)


Lite mindre gnällig nu ;-)

Av Grynisen - 10 november 2008 20:21

Barnen har lagt sig och jag äntligen fått sätta mig en stund. Brevid mig har jag middagen/kvällsmaten, en macka *HAHA* Verkligen förutsättningarna för att tappa vikten *NOT*


Det är min sena vecka denna vecka så jag var inte hemma förän vid klockan 18.30 Då var det prat och mys med barnen, ingen tid för bloggning då :-)


Men nu som sagt, nu ska jag läsa lite bloggar, kolla lite på Färjan på Kanal 5 och bara koppla av...

Av Grynisen - 9 november 2008 21:32

För ca 1½ vecka sen la jag ut fyra plagg på Tradera. Idag var det "finaldagen" och summan slutade på över 800 kr. Mitt uttropspris var 140 kr :-) Snacka om att jag är nöjd!!!!


Nu ska jag ta och väga kläderna och maila de lyckliga vinnarna :-)


I veckan ska jag nog försöka få ut lite fler plagg, har några till som inte används och som är fina. Det gäller ju att passa på :-)



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards