Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Grynisen - 30 oktober 2011 15:51

Imorse när jag gick upp jättetidigt, redan klockan 5 (pga vintertiden) så ville Edwin ha äpple... Så jag skalade en bit äpple och gav honom. Skalet brukar marsvinen få, ja allt i grönsaksväg får de så klart :-)


Jag gick fram till buren, två av marsvinen stod redan på två ben mot gallret och väntade, de vet ju att de får lite gotta då och då. Det tredje marsvinet låg i sitt hus, ibland brukar de sova hårt men sällan när det väntas mat.  De två väntande marsvinen fick äpple, sen så öppnade jag buren för att titta till Pärlan (marsvinet)


Hon var död..... :-(


Jag lyfte upp henne, hon var fortfarande mjuk i kroppen dock lite sval. Hon kändes levande... Jag började titta om hon andades, inget....


Måste säga att det berörde mig en del, små tårar rann ner för min kind.


Vid klockan 8 när barnen var uppe så berättade jag vad som hänt med Pärlan. Så ledsna barn jag fick... så mycket tårar och förtvivlan :-(


Efter en del pratande så hämtade Micke en papplåda. Där i la vi en vit handduk, hö, tomat och gurka. Sen fick Pärlan sin viloplats. Fliz skrev så fint i kartongen, Pärlan och dagens datum. Ett fint rosa hjärta målades oxå...


Micke gick ut med barnen och de begravde Pärlan i skogen vid vår tomt. Vi har även köpt en röd ros från Fliz och en rosa ros från Whille. Dessa ska vi lägga på Pärlans grav sen idag...


  

Pärlan är det bruna marsvinet i huset, Smulan till höger


Jag tror att Whille och Fliz kommer vara väldigt ledsna ikväll, då kommer ju tankarna tillbaka. Så det blir en tårig kväll med minnesprat och saknad....

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards