Alla inlägg den 28 oktober 2011

Av Grynisen - 28 oktober 2011 18:35

Usch usch och massa usch :-(


Whille och Micke åkte ju på någon magsjukegrej.... Micke spydde dock inte utan körde bara nummer två väldigt mycket istället *fnissar*


Whille mådde mycket bättre igår vilket kändes så skönt. Feber var borta och han åt utan illamående *lycka*


Jag åkte till jobbet på eftermiddagen. Hade massor att göra som jag även tidigare nämnt... Packade upp en stor pall med Yankee-ljus, servade kunder osv. När jag sen ställde mig i kassan så kände jag mig konstig. Det blev precis som om jag klev ur mig själv... Alla ljud blev konstiga, jag kunde inte se riktigt och jag blev skakig och kallsvettades :-(


Det är ju inte den bästa känslan när man står i kassan och tar betalt av kunder. Dessutom jobbar vi ganska få personer på kvällen så vi är väldigt sårbara om någon blir sjuk...


Jag fick i panik ringa en kollega och be henne ta en annan kassa så jag kunde gå ifrån lite... Jag rusade in på toa och satte mig, helt vit i ansiktet, illamående, frös och mådde så dåligt :-( USCH säger jag...


Jag försökte samla ihop mig själv, så gick jag och ställde mig i kassan igen. Hjälpte en kund, sen fick jag ringa min kollega igen *sucka* Då ringde jag även Micke och berättade hur dåligt jag mådde, visste inte ens hur jag skulle kunna ta mig till bilen och köra hem... PANIK!!!!


 

Så här kände jag mig *fnissar lite*


Tillslut kom jag hem iaf, vilken känsla... Jag satt i soffan en stund, sen in på toa, låg på golvet, satt på toa osv... Jag frös så jag hoppade, tog febern som visade 38,5 grader!


Sen la jag mig, då hörde jag att Fliz drog igång.... MAGSJUKA HON MED!!!! Stackars Snutta :-(


Fy vilken kväll säger jag bara....


Idag är det bättre, jag hade lite feber i förmiddags men nu tror jag den är borta. Fliz har vilat mycket men fått i sig två smörgåsar och lite saft.


Nu har alla i familjen haft någon magsjukevariant utom Edwin. Han är fortfarande pigg och glad, busig och energisk. Jag hoppas verkligen att det fortsätter så. Alltid svårt när småttingar får magsjuka osv....


Nu laddar vi för en lugn IDOL-kväll. Vi skulle haft hit Mickes bror, fru och barn, vi alla brukar ju följa IDOL, skriva plakat och ha jättekul. Men det avbokades igår kväll...


Barnen · Jobb · Sjuk

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards