Alla inlägg under december 2008

Av Grynisen - 3 december 2008 18:33

Igår när Micke fick sin espressomaskin så fick jag ÄNTLIGEN igenom att ha micron i skafferiet. Micron är ju inget snyggt att visa, dessutom tar den massor med plats på köksbänken. Desto roligare är det att visa en snygg espressomaskin ;-)


Så idag när jag kom hem så började jag röja skafferiet. Det fanns sååå mycket gammalt, helt otroligt *skrattar* Vi flyttade till det här huset 2006 och då rensade vi rejält, men ÄNDÅ hittade jag en pulversoppa som gick ut 2005 *hehe* Den e fin :-)


Nåja... Skafferiet fick en rejäl röjning och det slängdes nästan tre fulla påsar med gammal skit!!! Nu är det avtorkat och bra strukturerat för resten av maten, dessutom en hylla ledig för micron. GÖTT!!!


Det som måste göras nu är att dra en koppling in till skafferiet så vi kan använda micron. Jag har köpt skarvsladd och hona-kopplinge, hane-kopplingen var slut men Micke skulle kolla i stan sen.


Jag är såååå nöjd :-)


Nu vill jag bara ha en ny vattenkokare som heter Quick and Hot från Tefal. Där kokar vattnet på tre sekunder :-) vilket är kanon. Dessutom ställer du koppen vid vattenkokaren och trycker en knapp, efter tre sekunder är koppen fylld med kokhett vatten!!! PERFEKT *ler*



Av Grynisen - 2 december 2008 20:17

Kolla in presenten som han fick av mig och barnen :-)


En helautomatisk espressomaskin med mjölkskummare!!!


Dessutom fick han goda kaffebönor, och för att förhöja smaken så blev det tre kryddkvarnar med kanel, råsocker och kardemumma :-)


G R A T T I S på födelsedagen Micke!!!!


~Vi älskar dig~

Av Grynisen - 1 december 2008 20:30

Månadens bad är gjort *ler* Frös så rackarns mycket förut så ett bad var tvunget....


Dessutom gjorde jag skrubbning av huden med aprikosskrubb, filade fötterna, oljade in mig. Hade på så varmt vatten så jag var röd som en kräfta när jag kom upp ur badet igen *fnissar*


Skönt var det iaf....


Nu sitter jag i soffan med mysbrallor, linne och munkjacka. Njuter av en kopp te med smak av "Mammas Mirakel", det bästa teét som finns....


Nu ska jag slötitta vidare på tokdåliga serien Färjan... *HAHA* Patetisk serie men så kul att se alla puckon ;-)

Av Grynisen - 1 december 2008 19:11

Nja säger jag.... Denna julkalender kändes ju sådär :-( Tyckte den verkade allmänt steril och tråkig. Synd faktiskt...


De två tidigare åren har ju julkalendern varit julig och lite spännande :-) 


Men vi får väl se, det kanske ändrar sig....

Av Grynisen - 1 december 2008 17:18

Välkommen december, bara 23 dagar kvar till Julafton :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards