Alla inlägg den 3 december 2008

Av Grynisen - 3 december 2008 22:09

Vi har ju ett gästrum som bara används när min syrra och hennes sambo sover över hos oss. Rummet står där  väldigt övergivet övrig tid vilket är väldigt trist egentligen...


Så nu har jag tagit beslutet om att vi ska ha rummet som gästrum/pysselrum för mig och Fliz :-) Både jag och Fliz gillar att pyssla, prova nya saker och då vill man inte plocka bort det direkt pga att sakerna är i vägen.


Starten blir alltså att slänga/sälja skänken och garderoberna som står där inne. Sen ska vi köpa nya eller begagnade bokhyllor med dörrar (typ Billy el likande) så vi kan ha bra ordning + ett arbetsbord som är ca 2 meter så att vi kan ha två arbetsytor där. Ev kan jag ha framme symaskinen hela tiden + att den andra platsen är för övrigt pyssel.


Både jag och Fliz kommer ha bra nytta av detta, och Fliz ser sååå mycket fram emot det :-) Hon har ju inget skrivbord på sitt rum än vilket gör att hon sitter i köket och grejar. Men det blir ju ett fasligt plockande varje gång vi ska äta eller liknande just pga att hon har så mycket saker framme.


Det ska bli så kul att fixa detta... Gästrum/Pysselrum blir perfekt *ler*


Vill fixa nuuuuuuuuuu!!!!

Av Grynisen - 3 december 2008 18:33

Igår när Micke fick sin espressomaskin så fick jag ÄNTLIGEN igenom att ha micron i skafferiet. Micron är ju inget snyggt att visa, dessutom tar den massor med plats på köksbänken. Desto roligare är det att visa en snygg espressomaskin ;-)


Så idag när jag kom hem så började jag röja skafferiet. Det fanns sååå mycket gammalt, helt otroligt *skrattar* Vi flyttade till det här huset 2006 och då rensade vi rejält, men ÄNDÅ hittade jag en pulversoppa som gick ut 2005 *hehe* Den e fin :-)


Nåja... Skafferiet fick en rejäl röjning och det slängdes nästan tre fulla påsar med gammal skit!!! Nu är det avtorkat och bra strukturerat för resten av maten, dessutom en hylla ledig för micron. GÖTT!!!


Det som måste göras nu är att dra en koppling in till skafferiet så vi kan använda micron. Jag har köpt skarvsladd och hona-kopplinge, hane-kopplingen var slut men Micke skulle kolla i stan sen.


Jag är såååå nöjd :-)


Nu vill jag bara ha en ny vattenkokare som heter Quick and Hot från Tefal. Där kokar vattnet på tre sekunder :-) vilket är kanon. Dessutom ställer du koppen vid vattenkokaren och trycker en knapp, efter tre sekunder är koppen fylld med kokhett vatten!!! PERFEKT *ler*



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards