Direktlänk till inlägg 20 december 2008

Ännu en gång....

Av Grynisen - 20 december 2008 23:01

När jag tycker att livet känns ganska bra så ska någon se till att sparka bort den bubblan.


Återigen... vem tror ni....?  Min mamma såklart :-(


Min mamma är så duktig på att få allt till att det är mitt fel. Hur jag än försöker prata med henne så vänder hon det till sin fördel. Nu ikväll var det i telefonen... och självklart är jag den som inte försöker, den som lovar saker men sen inte gör som jag sagt osv. Jag är och förblir den dottern hon gillar minst, bara att inse. Det finns så mycket som tyder på det, trots att jag inte lämnar ut detaljer här (borde verkligen ha lösenord på bloggen) Ännu en gång, med gråten i halsen ringer jag min syrra och bara öser över min frustration.... men vad fan hjälper det!?


Mamma tokgillar min syrra och hennes sambo, vilket jag är mycket glad över. Men det är hon så duktig på att poängtera mellan raderna oxå, mamma alltså.... Jag blir så jävla sårad... Jag är trött på att inte ha någon förälder som tycker om mig.


Frågan är om det verkligen är värt att vårda den kontakt vi har. Jag vet att det är barnens mormor, jag har alltid lovat mig själv att inte stå ivägen för det. Men det jag tänker på nu är mina känslor.... Hur ska jag må? Hur ska jag orka?  Vem ska bry sig om mig?


Det roliga i allt är att från början så är det min mamma som gjort fel mot mig, fel VÄLDIGT MÅNGA GÅNGER (återigen inga detaljer) vilket resulterade tillslut att jag inte orkade mer.... Jag bröt kontakten för min och min familjs skull. Men i våras hörde mamma av sig, och jag tänkte att mina barn ska inte behöva vara utan sin mormor. Jag la ALLT åt sidan för deras skull och för mammas skull.


Jag undrar bara hur länge jag ska behöva ta skit... Jag är oxå människa...


Just nu är jag ledsen, skitledsen igen.... och mamma är orsaken IGEN

 
 
Ingen bild

Anna

20 december 2008 23:20

Halkade in här av en slump genom en annan blogg. Kunde inte låta bli att skriva då jag sitter i precis samma sits som du fast det handlar om min pappa... Jag vet precis hur du känner och man vill bara skrika. Även jag har funderat på att klippa kontakten till min far... Han umgås, ringer, och köper massa med dyra saker till mina bröder, sådant som aldrig exicterar till mig... Inte ens ett samtal där han frågar hur jag mår kan man få... Tänk att ens förälder kan göra sån skillnad på sina barn, helt sjukt!
Kram Anna

 
Ingen bild

Grynisen

20 december 2008 23:24

>>>Anna.... tack för dina ord. Ja visst känns det jävligt orättvist. Just nu känner jag mig väldigt låg och ledsen.

Det roliga är att nästa gång vi hörs så kommer min mamma inte låtsas om något om det som hände idag. Sjukt dumt jävla beteende...

Livet blir inte alltid som man tänkt sig...

 
virpi

virpi

20 december 2008 23:32

Ha henne i ditt liv så länge hon inte tar energi ifrån dig för barnens skull.
Märker du att du inte mår bra,bryt direkt!
Barnen far inte illa av att inte ha sin mormor involverad i deras liv.
Däremot far dom illa av att se sin dig
ledsen och låg.(Dom är inte dumma,sånt märker dom)
Vill barnen så kan dom ta upp kontakten med sin mormor när dom blir äldre.
Du har inga som helst förpliktelser till henne.(Jag vet...det är ju ändå din mamma)
Men det är hennes förlust. Inte din, den dag hon tar mer energi än ger dig energi.
Kram Virpi

http://virpi.blogg.se

 
Ingen bild

Grynisen

20 december 2008 23:46

>>>Virpi... Hon tar ALL energi från mig... Jag anstränger mig hela tiden och trippar på tå för att hon ska vara nöjd. Men så fort det inte passar henne så öser hon skit över mig i någon form för att sedan säga att hon är besviken på mig, att jag inte anstränger mig mm

Som idag, hon berättade om hur trött hon e, vad hon har fixat hemma osv. Inte EN ENDA FRÅGA om hur jag mådde, hur barnen mådde osv. Ingen fråga om något rörande mig, bara hennes jävla egoprat...

Önskar att någon fick höra henne när hon drar igång, för det är alltid så svårt att berätta fram det i efterhand.

Vi får väl se vad som händer... Just nu är det tårigt och besviket hos mig.

Hon är inte värd mina tårar men jag kan ändå inte stoppa de...

Tack för dina kloka ord Virpi

**KRAM**

 
Grodis

Grodis

21 december 2008 01:30

Älskade gums!
Jag blir förtvivlad när jag läser dina rader. Dels blir jag ledsen och frustrerad för DIN skull. Men också för att jag också känner igen mig. Tyvärr är det alldeles för personligt för att skriva ut här, men du ska veta att du INTE är ensam i detta! Jag finns och pratar mer än gärna med dig om detta. Jag är och har varit i samma sits i många år....

STOOOOOR KRAM! Och vet du..? Du är bäst! Du är världens goaste vän. Finaste mamman och bästa frun. Så det så! Låt INGEN ta det ifrån dig.

Love you! PUSS!

http://grodis.wordpress.com

 
Ingen bild

Grynisen

21 december 2008 08:34

>>>Grodis... tack!!! Stor frustration inom mig, funderingar och besvikelse... Varför gör ens mamma så? Jag borde ju vara värdefull, hennes dotter.

Jag älskar mina barn över allt annat på jorden och kommer aldrig svika de så som min mamma gjort mot mig.

Ska försöka mig på en bra dag idag trots tankarrna inom mig.

Tack för att du finns och att du förstår, man känner sig ganska ensam stundtals

KRAAAAAM

 
Ingen bild

Anna

21 december 2008 13:39

Jag vet att de är såååå bra på att spela när resten av syskonen är där att ingenting har hänt. Nu har jag så underbara bröder att de ser ju verkligen vad det är som sker... Samtidigt vill jag inte lägga över ansvaret på den att det är de som ska säga till min pappa för det är trots allt han som är vuxen och som skall veta hur man ska bete sig...

Såg att någon hade skrivit att man skulle hålla ut så länge det inte tar energi, men det är ju precis det det gör ! Det tar jätte mycke energi... Det är ingen lätt sits vi sitter i för samtidigt som man funderar på att bryta kontakten så vet man att man har bara den föräldern och när det är slut ja då är det slut... Jag vill absolut inte skiljas från mina föräldrar som ovänner...

Jag går faktiskt hos psykolog just nu, inte enbart pga detta men det är en del av det hela... Måste säga att det är såå skönt att få det bekräftat att det inte är vi som är dumma utan våra föräldrar som beteer sig jäkligt illa mot oss!

HÅLL UT! Jag vet hur dte känns därför finns jag oxå här att prata med... Svårt för de som intevarit med om det att sätta sig in i det. De säger bara att man ska strunta i det men det går bara inte!!

KRAMAR ANNA

 
Ingen bild

Grynisen

21 december 2008 16:52

>>>Anna... Håller med vartenda ord du skriver. Jag har gått hos kurator för flera år sen, sen även hos en beteendevetare. Men jag har båda gångerna upplevt att de inte förstår mig på rätt sätt... Där har det handlat mycket om att acceptera, men jag kan inte det, hur gärna jag än vill

Men som sagt, jag kämpar på, det har jag alltid gjort och det är så min vilja är...

KRAM tebax

 
Jessica

Jessica

21 december 2008 20:19

Men gumman,har inte hunnit kika in under helgen och så får jag läsa detta *kramar om så hårt jag bara kan*
Vad ledsen jag blir för din skull när jag läser dina rader,förstår att du blir både besviken och frustrerad.

Åh önskar jag hade några kloka ord att skriva mer än att jag finns här och det jag lärt känna via bloggen så är du en super go och stark tjej som bryr sig så mycket om sina nära o kära!!Du har ett stort hjärta,det känner jag ändå hit *ler*

Massor med KRAMAR och stöttning som jag bara kan skicka så här!!!

http://jezza.wordpress.com

 
woll

woll

22 december 2008 16:32

Oj vad ledsen jag blev för din skull, men viktigast är att du mår bra, dina barn ser dig mer och behöver dig mer, de klarar sig utan mormor. Själv förstår jag dig, dina känslor och att du vill allas bästa, men glöm inte dig själv, det allra käraste dina barn har. Blicka framåt så gott det går, det finns motgångar som så småningom borde bli framgångar.

Massor av kramizar och kämpa på du är en stark och varm person.

http://woll.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards