Direktlänk till inlägg 3 december 2008

Ett nytt projekt på G här hemma

Av Grynisen - 3 december 2008 22:09

Vi har ju ett gästrum som bara används när min syrra och hennes sambo sover över hos oss. Rummet står där  väldigt övergivet övrig tid vilket är väldigt trist egentligen...


Så nu har jag tagit beslutet om att vi ska ha rummet som gästrum/pysselrum för mig och Fliz :-) Både jag och Fliz gillar att pyssla, prova nya saker och då vill man inte plocka bort det direkt pga att sakerna är i vägen.


Starten blir alltså att slänga/sälja skänken och garderoberna som står där inne. Sen ska vi köpa nya eller begagnade bokhyllor med dörrar (typ Billy el likande) så vi kan ha bra ordning + ett arbetsbord som är ca 2 meter så att vi kan ha två arbetsytor där. Ev kan jag ha framme symaskinen hela tiden + att den andra platsen är för övrigt pyssel.


Både jag och Fliz kommer ha bra nytta av detta, och Fliz ser sååå mycket fram emot det :-) Hon har ju inget skrivbord på sitt rum än vilket gör att hon sitter i köket och grejar. Men det blir ju ett fasligt plockande varje gång vi ska äta eller liknande just pga att hon har så mycket saker framme.


Det ska bli så kul att fixa detta... Gästrum/Pysselrum blir perfekt *ler*


Vill fixa nuuuuuuuuuu!!!!

 
 
Grodis

Grodis

3 december 2008 22:48

Vilken lysande idé! Klart ni ska ha ett pysselrum! Det kommer bli toppen för pysselsugna tjejer och killar. :-)) Ser fram emot att se bilder sen!

Och du... underbara du! TACK snälla du för ljusen och det fina kortet. Du är för rar! Lovar att ta ett bad på fredag kväll, tända ett ljus och dricka ett glas rött och koppla av. Och tänka på dig, min fantastiska vän som tyvärr är alldeles för långt borta för en kram IRL. :´-( Och tyvärr finns varken tiden eller pengar just nu att hälsa på heller... *suckar tungt* Men banne mig när jag kan och har råd, då kommer jag som en blixt!

STOOOOR KRAM och en PUSS till goa, goa dig!
Sköt om dig!

http://grodis.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards