Alla inlägg under juni 2008

Av Grynisen - 23 juni 2008 16:40

Dagen har gått så fort... Denna vecka jobbar jag tidigt vilket oxå innebär 6,5 timmes arbetsdag. Tidiga veckar ger oss tidiga hemgångar, det är trevligt!


Idag känner jag bara för att ta det lugnt. Fliz är jättetrött, hon somnade sent igår igen :-( Hon var som ett vrak imorse lillstumpan. Så ikväll bör hon somna gott redan vid klockan 20.


Whille är iväg och leker med en kompis.


Vädret ute är ruggigt, lite höstlikt faktiskt :-( Blåser, regnar emellanåt och inte alls någon direkt skön temperatur. Men det sägs ju att nästa vecka ska bli varm :-) Det är ju inte helt fel!!!!!

Av Grynisen - 22 juni 2008 22:46

Regnet vräker ner...


Snart kommer väl två rädda barn springandes till mig och Micke. Jag själv gillar ju inte heller sånt här väder när jag ska sova :-(


Nä, måste nog stänga datorn nu.... *ryser*

Av Grynisen - 22 juni 2008 17:11

M A T I L D A


Ett år har gått, ofattbart lång tid...


Jag hoppas att du har fått äta massor med goda jordgubbar nu i Midsommar, kanske du själv som har plockat de :-)


Matilda dog på Midsommarafton 2007, 22 juni, av cancer. Hon fick diagnosen cancer 7 september 2002. Men hon var stark och ville leva, men blev tillslut besegrad av denna fruktansvärda sjukdom.


Sov gott  M A T I L D A!!!

Av Grynisen - 22 juni 2008 16:59

Det är väl det enda aktiva som har hänt här idag, ja lite tvättning av kläder oxå då  i vanlig ordning...


Frysen var ett nödvändigt ont, massa is som jag har stört mig på ett tag. Men latmasken har verkligen bromsat mig, att frosta av är ju så jäkla trist. Men nu är det gjort iaf. Lite rensning av gammal mat blev det oxå... SKÖNT!


I övrigt en lugn dag. Whille är rastlös för att ingen kompis är hemma, Fliz njuter som vanligt av att få ta det lugnt.


Ute regnar det och har gjort sen i morse. Bra att jorden blev fixad igår så de slapp greja med det idag när vädret är som det är. Tyvärr har vi inte kommit iväg för att fixa gräsfrön. Det får vi ta i veckan istället!!



Av Grynisen - 21 juni 2008 19:47

Snacka om duktiga grabbarna har varit *stolt* 20 kubikmeter jord är nu över tomten, ett jämt lager!!! Så jäkla bra gjort....


Imorgon ska vi åka och kolla var vi ska köpa gräsfrön någonstans, sen är det bara att slänga på och hoppas på mera regn. Lika bra att det regnar fram till mitten på vecka 28. Då går jag på semester, så då vill jag ha soooool :-)


Syrran har blekt sitt hår nu i eftermiddag. Håret var ju färgat nästan svart, och det vill hon inte ha på sommaren. Så efter massa blekmedel är vi nästan nere i den  blonda tonen. Sen ska vi dra på en snygg hårfärg som är i guldblond ton. Det kommer nog bli kanon.


Ikväll blir det väl lite kortspel och någon god drink eller två :-)

Av Grynisen - 21 juni 2008 11:32

Pigga och glada är vi, baksmälla?? Näää *haha* Sånt har vi aldrig här :-)


Om en stund ska grabbarna köra igång med tomten, ösa ut jorden, kratta och fixa. Jag syrran och Fliz ska åka iväg en stund, handla några småsaker. Sen ska vi fixa med lunch och middag för de arbetande männen :-)


Vi ska även hjälpa till att plantera häckpinnarna, om inte grabbarna hinner före så klart.


Dagen igår var trevlig, god mat, drinkar och kortspel på kvällen.

Av Grynisen - 20 juni 2008 13:03

Jag vill önska ALLA en


T R E V L I G


M I D S O M M A R


Här i Göteborg ösregnar det i vanlig midsommarordning :-)


Om en stund blir det sill och potatis med tillbehör, senare idag drar vi igång grillen. Då serveras det goda grillspett, ljummen potatissallad med diverse tillbehör!!!


S K Å L!!!!!

Av Grynisen - 19 juni 2008 17:42

Nu är det färdigstädat här hemma, nästan iaf. Golven skulle behöva torkas av men jag orkar inte nu känner jag. Kanske jag gör det senare ikväll. I övrigt är det avdammat, dammsugat, bortplockat och fixat. SKÖNT!!!


Micke är ute och kör skottkärror med jord. Men han håller nog inte på så länge tror jag.... Han ville väl mest känna på det tuffa arbetet som väntar oss :-)


Jag har fått tillbaka mina JÄKLA utslag igen *suck* Halsen kliar som sjutton, det är nästan så att jag får panikänslor över kliandet. Armen är på gång oxå, prickarna kommer fram så fort jag småkliar med handflatan. Förstår verkligen inte vad det kan vara!? Micke ska ge mig akupunktur sen *ryser* för att se om det hjälper. Kan ju vara någon obalans i kroppen som spökar oxå.


Om någon timme eller två kommer syrran och hennes sambo hit. De blir väl kvar här till på lördag antar jag... Så imorgon firar vi Midsommar tillsammans, det ska bli kul :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards