Alla inlägg under juni 2012

Av Grynisen - 11 juni 2012 20:25

Snart börjar matchen Sverige - Ukraina :-)


Vi laddar på bästa sätt här hemma *ASG*


 


Jag och Edwin bakade kladdkaka förut.


Första gången han har varit med och slickat från skålen :-)


Behöver jag säga att han gillade det *fnissar*


 

Lite smet i magen kanske gör honom frisk *haha*


Edwin har ju inte ätit något speciellt idag men lite smet utan mjölk är nog ingen större fara.


Nu sover lillprinsen gott iaf, imorgon ska han oxå få smaka kladdkaka :-)

Av Grynisen - 11 juni 2012 17:41

Just nu är Whille och testar på fotbollen igen :-) Är så glad att han vill och att han hade viljan idag...


Ni som läst min blogg minns kanske att jag skrev om Whilles problem och värk i fötter och ben. Det har blivit bättre, mycket bättre faktiskt. Han äter vitaminer och har ilägg i skorna, detta har hjälpt :-) Känns så skönt....


Sen kanske Whille inte fortsätter med fotbollen, men jag är glad och stolt att han ändå provar idag, och det är på hans initiativ!!! Det värmer i mitt hjärta ♥


 

Av Grynisen - 11 juni 2012 09:39

Edwin väckte mig inatt vid kl 3.18 och var bökig och orolig. Liten stund senare var det bara att gå upp och byta en blöja med nummer 2. Stackars Edwin, han brukar aldrig göra nått i blöjan på natten så jag förstod att allt inte stod rätt till. Vi hann bara lägga oss igen så var det dax för blöja nummer två...


Vid kl 4.45 somnade Edwin igen och jag ställde om klockan en halvtimme senare. Ingen risk att jag kunde åka och jobba och låta Edwin vara på dagis när han är dålig i magen.


Edwin var dålig i magen även igår, men jag trodde det var tillfälligt.


Nu idag så har det varit lugnt i magen lite över en timme, så jag hoppas det fortsätter så. Edwin vill inte äta nått speciellt, men han har druckit saft, proviva och nyponsoppa. Ätit några bett på en rostad macka... Men han är pigg och glad vilket känns skönt :-)


 

Edwin sitter och leker med sina bilar, lastbilar och sin nya buss. Bussen fick han av pappa igår, vilken lycka :-) Han ÄLSKAR sin buss, han somnade med den igår och han leker med den hela tiden.  


Som ni säkert ser på bilderna så har Edwin nästan alltid samma tröja på sig *skrattar* Behöver jag säga att det är favoriten... Det är ett vansinnigt skrik och gap när den ligger i tvätten ;-)


Å nu är det tydligen dax för blöjbyte igen :-(

Av Grynisen - 10 juni 2012 10:52

Vad passar inte bättre än lite scones en söndagsmorgon? Det kändes ännu godare med tanke på regn och rusk ute, lite höstkänsla i juni känns ju sådär...


Men en varm kopp te och ljumna scones kändes det genast lite bättre :-)


 

Scones med vanliljyogurt i :-)


Jag hoppas på en bättre dag idag, gladare barn och en mamma som inte behöver annonseras ut på Blocket ;-) 


Av Grynisen - 9 juni 2012 21:16

Lördag och ledigt, då ska det ju kännas extra gött :-) Men icke hos mig... en riktigt tråkdag med gnälliga ungar och halvtrist väder. Whille och Fliz har varit hemma hela dagen, perfekt för att kivas och säga dumma saker till varann.


Edwin ville inte sova middag så han har varit på extra grinigt och känsligt humör. Även mamman skulle nästan kunna säljas på blocket idag BLÄÄÄÄ


Micke har jobbat hela dagen vilket ibland känns sååå tråk :-(  Ibland är det inte kul att vara hemma med tre barn bara...


Jaja... kvällen har varit bättre iaf. Just nu sitter vi och tittar på Oceans Twelve, mumsar poppisar och myser. Edwin sover gott sen 2½ timme tebax.


 

Edwin tror inte han syns när han blundar *ASG*


TITTUUUUT :-D 

Av Grynisen - 9 juni 2012 07:29

Lördag morgon och vem vaknar kl 5.31? Jo Edwin heter han... en ledig sovmorgon och han vaknar tidigare än när jag ska jobba *suckar* Varför är det så???


Igår morse fick Micke väcka Edwin vid halv sju, kunde det inte vara så idag. Bara att få sova till halv sju hade varit lyx, galem tanke men så är det *haha*


 


Nu sitter vi och tittar på Bolibompa. Whille har oxå kommit och sällskapat oss, han är ju den morgonpigge grabben. 

Av Grynisen - 6 juni 2012 10:37

Ja en kylig och blåsig förmiddag på Sveriges Nationaldag. Det är dryga +13 grader ute och blåser en del...men det regnar inte iaf :-)


Här har vi hunnit med en hel del nu på morgonen. Halv nio imorse var jag iväg med Whille så han fick klippt sig. Det var en rejäl frisyr som klipptes bort och nu är Whille jättefin ♥ Därefter när vi kom hem så åkte Micke till jobbet och jag hängde ut en maskin tvätt som var klar. Den borde ju torka av all blåst *haha* Kokat torsk till katterna som nu är jättenöjda och sover gott :-)


Vad dagen har mer att erbjuda mer idag vet jag inte. Vi får se helt enkelt!!!


Sitter i soffan just nu och slötittar på Nyhetsmorgon. Fliz har gått till en kompis och Whille sitter med datorn och kollar på en film tror jag.


En skön förmiddag, känns väldigt bra tycker jag!


 



Av Grynisen - 5 juni 2012 19:38

Vad gör dig till en bra förälder?


Vad gör jag för att vara en bra förälder?


När man skaffar barn så blir man oxå förälder för evigt, inte bara en ett kort tag. Att bli förälder är ett livslångt band, ett band där kärlek, trygghet och ärlighet ska finnas.


Mina barn ska aldrig bli svikna eller övergivna av mig.


Mina barn är det finaste jag har och jag kommer ALDRIG släppa taget om de, aldrig strunta i deras frågor eller beskymmer, aldrig gå upp i rök och på nått sätt "försvinna"


Mina barn kommer alltid känna stolthet att jag är deras mamma


Mina barn kommer alltid känna lycka att jag finns vid deras sida


Mina barn kommer alltid kunna prata om allt med mig


Mina barn kommer aldrig uppleva att jag sviker de


Mina barn kommer aldrig behöva uppleva det som jag har upplevt


Föräldrar som sviker är bland det värsta jag vet


Finns inte ord för vad jag känner...


Finns inte heller ord för vad jag känner för de som slickar röven gång på gång


U S C H

 

 

EGO

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards