Alla inlägg under juni 2012

Av Grynisen - 21 juni 2012 23:30

Äntligen var dagen här, dagen som barnen längtat så mycket efter :-)


Vi startade en ny tradition i vår familj förra året. Det var att besöka Liseberg dagen innan Midsommarafton. Bästa dagen helt klart :-) Lite folk, korta köer och ingen trängsel! UNDERBART!!!!


Jag jobbade till kl 13 denna dagen, sen iväg och hämtade Edwin från dagis. Jag handlade lite bullar, vattenmelon, festisar och tunnbröd som lite extra matsäck till Liseberg. Det slår ju aldrig fel att barnen är hungriga ca fem minuter efter att man gjort entré där *haha*


Klockan 15 var vi äntligen inne på Liseberg. Vädret var helt superbra, strålande sol, blå himmel och ca +25 grader. Nästan lite för bra väder för Liseberg. Det var ganska mycket folk där inne, iaf om man jämför med förra året då det var regn. Men det var inte så långa köer så barnen kunde åka mycket ändå. Men de var lite bortskämda sen förra året och tyckte att det var lång kö till Balder när det stod 15 minuters väntan *haha* Förra året sprang de in i alla attraktioner utan någon som helst kö....


Men åka blev det.... MASSOR :-)


 

Första åket :-) Sen blev det ett antal åk här innan vi gick vidare.


Edwin undrade nog lite vad Liseberg var för något. Förra året var han ju såpass liten så han förstod nog inte så mycket av Liseberg. Men i år var han mer nyfiken. Så efter en stunds väntan så släppte vi Whille och Fliz och gick till småbarns-åken.


 

WOW vilken grej. Här kunde vi fått stå hela dagen om Edwin fick bestämma :-)


Edwin åkte Ponnykarusellen fyra gånger i rad, sen kände både jag och Micke att det räckte. Man blir ju helt snurrig *haha* Så då gick vi vidare och kikade lite, inväntade Whille och Fliz som skulle möta oss.


 

Jag och Micke åt varsin mjukglass, Edwin åt Piggelin och stora barnen spunnet socker. MUMS!!! Det  är Liseberg det....


 

Lisebergsbanan!!! Barnen sitter längst fram ;-)


 


Vi hade en jättemysig dag. Barnen åkte massor och jag och Micke fick världens motion med promenader runt om Liseberg medans de stora åkte.... Edwin somnade i sin vagn runt kl 20 och sov gott tills vi åkte hem. Vädret höll sig helt perfekt hela dagen och kvällen. När vi åkte hem vid kl 22 så var det +19 grader... 

Av Grynisen - 18 juni 2012 20:04

Första riktiga sommarlovsveckan har börjat för barnen. Denna veckan är det fotbollsskola för både Whille och Fliz, det känns skönt att de har nått att göra faktiskt :-)


De är på fotbollsskolan mellan 10-15 måndag till torsdag denna veckan. Fliz som inte ens går i fotboll tyckte att det var jätteroligt. Whille var oxå väldigt nöjd trots att det var mycket fys *hehe* Men han behöver träna upp sig lite sen "downperioden" då Whille har tappat 2 kg i vikt. Det är ganska mycket på en redan smal grabb!!!


 


Edwin har varit på dagis, han får inget sommarlov än :-) Men han trivs på dagis och förstår ju inte det där med sommarlov så jag har faktiskt inget dåligt samvete...



Av Grynisen - 16 juni 2012 09:20

I vanlig ordning är det ingen sovmorgon här :-( Edwin vaknade tidigt så vi gick upp några minuter i sex. Åhhh vad jag ville sovit lite till.


Men vi satte oss i soffan, kikade på YouTube och Bollibompa. Mumsade lite välling och slappade, mysigt och skönt det....


Jag drog i en hårfärg för en stund sen oxå, det är en färg jag aldrig haft innan. Den är en färg som är utgående faktiskt, Loreals Hasselnöt Gyllenblond heter den. Först en grundfärg sen en slingning/blekning som man kan lägga i för att få ett lyftande resultat (hoppas jag)


 


Nu är hela familjen vakna och uppe så det är väl dax att fixa lite frukost snart. Micke ska jobba några timmar sen idag, vad vi andra hittar på vet jag inte... Vädret är lite lurigt i vanlig ordning, regn, blåst och lite sol, ja som vanligt då ja :-)

Barnen · EGO · Vardag · Väder
Av Grynisen - 15 juni 2012 20:30

Ikväll spelar ju Sverige sin andra match i detta EM, denna gång på England. Sverige MÅSTE vinna för att fortsätta i EM så det känns lite extra spännande :-)


Micke är inne i stan med Whille, de ska se matchen på Gamla Ullevi. Där finns en 1000 tum stor LCD-skärm som de satt upp för att massa göteborgar ska kunna kolla på matchen tillsammans :-) Whille är taggad till tusen och jag hoppas verkligen att det blir vinst, extra skön stämning i stan då!!!


 


Jag och Fliz myser hemma i soffan istället. Vi ska mumsa chips och dricka Coca Cola. Edwin sover gott sen en timme tebax och jag hoppas han fortsätter så.  

Av Grynisen - 15 juni 2012 20:24

Som så många tidigare kvällar så äter Edwin jordgubbar till kvällsmat :-) Han är helt galen i frukt och bär, det är godare än "vanlig" mat. Men för min del får han gärna äta det, nyttigt och bra :-)


 

Pyjamas och hatt *ASG*


Edwin har ett väldigt behov att att ha något på huvudet. Inne brukar han inte ha mössa så ofta men ute är det JÄMT, även om det är varmt. Men nu ikväll skulle sommarmössan på... sötnos!!! 

Av Grynisen - 14 juni 2012 17:30

Ä N T L I G E N


S K O L A V S L U T N I N G


Vilken lycka :-)


Trots trist väder, ja egentligen vanligt skolavslutningsväder, grått, blåsigt och ca +12 grader, så var det glada ungar här hemma imorse. Vem är inte glad och spännd inför sin avslutning :-)


  

Helt plötsligt är det jobbigt att vara med på bild *haha*


Det var en vanlig avslutning där barnen sjöng, rektorn babblade och vi föräldrar väntade på att det skulle vara klart *haha* Efter själva avslutningen i gympasalen så var det fika i vanlig ordning. Jag var med i Fliz klass och Micke var hos Whille och tårtbuffén *ler*


Edwin tyckte det var jättekul och gott, han älskade att få äta goda kakor och bullar. Så mycket socker han fick i sig på den stunden får han normalt sett inte på en vecka *ASG*


  

Mumsigt värre :-D


Nu är det sommarlov i många veckor. Whille och Fliz är sååå nöjda och glada :-) Härligt med ledighet!!!!

Av Grynisen - 13 juni 2012 20:46

Jag har varit hemma även idag, 48-timmars regeln gäller ju vid taskig mage. Men jag tror att Edwin är frisk trots en läskig blöja tidigare idag. Idag har han ätit bättre och varit sitt vanliga jag. Så på fredag blir det dagis igen, för imorgon är det skolavslutning och då är han så klart ledig :-)


Jag hade tänkt baka lite idag, så vi har lite fika till imorgon. Men sockret tog slut *DAAAAH* Trött jag blev. Jag var iväg och handlade tidigare idag men trodde att jag hade mycket socker hemma. Men icke...


Jag lyckades få ihop en dubbel sats med vaniljmuffins iaf! Dessa muffins är så vansinnigt goda, de bästa jag har ätit. Sen blir de så toppiga och fina *ME LIKE*


 

Så klart att man inte ser toppiga formen när de är fotade ovan *haha*


Vädret nu på eftermiddagen visade lite sol, så jag fick Micke att klippa gräset under tiden jag bakade. Sen belönades han och Edwin med muffins på altanen :-) Eller belönades haha, jaja ni fattar


   


 

Av Grynisen - 12 juni 2012 14:17

Ja men jaaaaa *suckar* Hur är det möjligt, varför går saker sönder???


Nu är det ju inte så illa som centraldammsugaren, men ändå. Blir bara lite extra trött emellanåt....


 


Hoppsan Kerstin....


Hann torka en fjärdedel av köket så bröts den av, bara sådär.... Frustrerande så jag blir galen. Men envis som jag ibland är så tänkte jag att golvet ska fasen bli torkat ändå. Så vad gjorde jag???


Så här :-)


   

Muppen som moppar ;-)


Tur att det bara är jag och Edwin hemma. Inga vittnen i övrigt som såg mig med röven upp i vädret när jag moppade golvet utan skaft *hihi*


Nu blev det bara köket och hallen som moppades, men jag ska nog ta resten av nedervåningen sen. Måste bara få Edwin att vara ute på altanen och leka så jag kan få golvet torrt innan han springer här inne igen.


Föresten, storvinst kom på Mickes mail idag *ler stort* Micke har på sin mail vunnit 915,850 euros , helt fantastiskt. Så nu ska han bara skicka in sitt kontonummer så har vi pengarna på kontot sen *J I P P I E*  Daaaaaah *ASG*


   


Trodde inte det va :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards