Alla inlägg under augusti 2010

Av Grynisen - 22 augusti 2010 20:11

Min goa lilla buse har idag levererat en stycke tand :-) Första tanden har trängt igenom!!!!

 

Det är vänster framtand i underkäken. Än så länge är den svår att se, men den känns om man fingrar lite!!! Tanden brevid är oxå på G, kommer nog vilken dag som helst!!!

 

  

Visst syns det...

Av Grynisen - 20 augusti 2010 19:23

 Trots trist väder, ingen speciell värme och inget växthus så har vi fått tre stycken små mini-gurkor *fnissar* De är såååå pyttiga *ler* Den största är ca 3 cm, sen finns det två som är drygt 2 cm...

 

Med tanke på att vädret inte visar nån större värme så har gurkplantorna fått komma in i värmen och stå i Edwins blivande rums fönster.

 

Nu hoppas vi att de tar fart här inne så vi får äta god hemmaodlad gurka :-D


  

En liten och stickig gurka

Av Grynisen - 19 augusti 2010 09:25

I tisdagseftermiddag var Whille hos sin kompis och spelade fotboll. Mitt i leken så sparkar Whille sina tår med stor kraft in i kompisens smalben. Whille ringde mig och storgrät, han grät på ett sånt sätt jag sällan hör.

 

Jag åkte och hämtade honom, han kunde inte stödja på foten. Stackarn, han var sååå ledsen!!!

 

Foten var lite svullen och Whille klagade mest på att tårna gjorde ont, då allra mest "pektån". Jag ringde till Vårdcentralen men de hänvisade oss till Akuten, och dit hade jag inte lust att åka på kvällen själv med tre barn. Så jag sa till Whille att vi avvaktar, det tyckte han var ok.

 

Igår morse, när jag lämnat Fliz i skolan, så åkte vi (jag, Whille och Edwin) då till Akuten. Vi blev mottagna direkt av en sköterska, ingen kö :-D Whille fick sätta sig i en rullstol, skönt. Sköterskan tog en del uppgifter och gav Whille Alvedon och en antiinflamatorisk tablett. Hon ville att vi skulle få träffa en läkare så vi fick snällt sätta oss och vänta..... och vänta.... och vänta...

 

  

 

Under tiden så roade sig Whille med att lära känna hela Akuten *HAHA* Han åkte runt i rullstolen, tittade på när två sköterskor övde på att lägga gips på varann. Tillslut så blev han kallad för doktorn *fnissar*

 

Två timmar tog det innan en mycket trevlig läkare kom in på rummet. Hon tittade lite, tryckte och sa sedan att hon ville ta röntgen på detta.

 

Vi tog oss till Röntgen och där kom vi in nästan med en gång. Det togs tre bilder på foten och sen så var vi tillbaka på Akuten igen för väntan på svar.

 

  

Världens snällaste bebis

 

Det tog inte så lång tid innan doktorn kom tillbaka. Hon hade hittat en spricka i "pektån" Man gipsar inte tår, men däremot så ordinerades skor med hård sula så inte tårna böjs. Dessutom fick Whille kryckor. Whille kommer att ha ont i några veckor, men kryckorna behöver han säkert några dagar bara.

 

Skönt att det inte var värre :-) Whille fick med sig en bild på sin fot från röntgen av doktorn, det gillade han *ler* Sen åkte vi hemåt igen, hämtade Fliz som precis slutade skolan...

 

Under hela tiden som vi var på Akuten så var Edwin det snällaste barnet. Han åt, sov och log. Inget gnäll någon gång... Han är så underbart go den ungen *älskar*

Av Grynisen - 17 augusti 2010 20:00

Titta här vilka fina bodies de har tagit in på Lindex :-)

Jag skulle vilja ha alla tre till Edwin, ja även den rosa!!!

 

 

Färgerna är ju helsköna, pigga härliga sommarfärger som lyser upp sen i höstmörkret :-)

 

Jag får ta en tripp till Lindex sen när barnbidraget har kommit. Risken är väl bara att alla tre är slut, för jag tror verkligen att folk kommer gilla de!!!  

Av Grynisen - 17 augusti 2010 16:03


Idag har jag tjuvstartat lite med kött i purén till Edwin. Det smakade väldigt bra såg det ut som :-) Edwin åt med mycket god aptit, det gör han iofs alltid!!!

 

  

Mums mums!!!

Av Grynisen - 17 augusti 2010 14:25

Igår kom vi hem igen efter några sköna dagar i Halmstad hos barnens farmor och farfar.

 

Barnens farmor och farfar flyttade till Halmstad i juli. Barnen och även jag o Micke har saknat de. Innan så bodde de ju i samma lilla ort som oss. Så när de helt plötsligt inte finns här så känns det lite konstigt.

 

Men iaf, vi kom ner till Halmstad i torsdag runt klockan 13. Då åkte vi direkt till Tylösand där även min svåger och svägerska var med sina barn. Barnen badade och vi andra satt och babblade en stund!!! Vädret var soligt men de dumma molnen var på väg in med stormsteg!!! Efter några timmar åkte vi hem till svärisarna för lite god mat, sill och potatis :-)

 

  

En gosig nakenfis i Tylösand

 

Svågern och svägerskan åkte sedan hemåt mot Göteborg igen. Vi alla får inte plats än eftersom "gästrummet" just nu har massor med flyttlådor ivägen som inte är uppackat. Men i framtiden kommer vi alla kunna vara där samtidigt!!!

 

Dagarna har bestått i att BADA med stoooora bokstäver. Ja iaf för barnens del *ler* Trots trist väder med fula moln och en del regn så har vi hunnit med att bada en hel del.

 

På fredagen åkte jag och barnen + barnens farmor till Mickes moster och kusiner. De har en stor härlig pool inbyggd i sin altan och där badades det hur mycket som helst. Att det var molnigt och blåsigt ute + lite små regn emellanåt spelade absolut ingen roll *ler* Barnen var såååå glada!!!

 

  

Fullt ös i poolen

 

Vi var där nästan hela dagen. Vi åt en lätt lunch med Mickes moster och kusiner. Sen badade Whille och Fliz igen :-) Gäller ju att passa på!!!! Sen på eftermiddagen eller tidiga kvällen så hämtades Mickes mormor hem till barnens farmor och farfar.

 

Mickes mormor är 85 år och den goaste gamla dam som finns. Hon ÄLSKAR barn och är helt fantastisk. Barnen avgudar henne, ja det gör jag och Micke oxå *ler*

 

Tillsammans åt vi en god middag, kött potatis sås och kokta grönsaker. Riktig husmanskost *mumma*

 

  

♥ Edwin och Mormor Ester ♥

 

På lördagen var det oxå ett sånt där trist och lurigt väder. Fasen alltså, när man ändå är i Halmstad så ska det väl vara fint väder *ler* Tillslut efter att barnen nästan krupit ur sina skinn så kom jag på att vi kan åka till Brottet, en simstadio precis vid havet där det finns barnpooler, en rutchkana och en stor 50 meters-pool. Vattnet är från havet, dock är det renat och klorerat OCH tempurerat. Mycket najs!!!! Dessutom är det fri entré, sånt gillar jag *ler stort*

 

Dit åkte jag och barnen. Vi var där i drygt 3 timmar och emellanåt sken solen men regnmolnen hängde tungt ovan oss :-(

 

  

Bada är det bästa som finns....

 

Whille och Fliz badade hela tiden. Jag och Edwin satt och tittade på, viftade bort massa getingar *GAAAAH* och njöt av de små solglimtar som var...

 

När vi kom hem så var det som om himlen öppnade sig. Regnet öste ner och jag kände sånn lättnad att vi hann hem innan.

 

På kvällen spelade Roxette i Halmstad. Jag hörde hur de genrepade när jag satt på Brottet, senare på kvällen satt jag på svärpäronens altan och småsjöng med. Vi hörde musiken jättebra trots att vi bodde en bra bit bort.

 

På söndagen åkte vi oxå till Brottet. Då följde även barnens farmor och farfar med. Då fick även jag bada *HAHA* Flodhästen hoppade i vattnet *fnissar* Barnen var jätteglada över att även jag kunde vara med i.

 

  

Dagens smickrande bild... *HAHA* Jag och barnen....

 

  

Barnen i vattenrutchkanan

 

På söndagkvällen kom ÄNTLIGEN Micke ner till Halmstad *toksaknat* Det var så härligt att se honom igen. Micke har jobbat på Kulturkalaset med massage medans jag och barnen varit i Halmstad. Men eftersom han slutade på söndagen så passade han på att ta bussen ner till Halmstad för att vara nere till måndagen då vi ändå skulle hem igen.

 

Det var så skönt att träffa Micke igen, barnen var jätteglada oxå.

 

Sent på kvällen, runt halv tolv så satte vi oss ute på svärpäronens altan. Det var ganska varmt ute trots att solen inte visat sig något speciellt. Min svärför hämtade Champagne och jordgubbar.... TOKMYSIGT!!!!

 

  

GOTT!!!!!

 

Måndagen innebar packning och förberedelser för att åka mot Göteborg igen. Vi åkte till Mormor Ester en stund mitt på dagen, Micke ville ju oxå träffa sin mormor. Sen åt vi goda pannkakor innan vi styrde mot Göteborg igen...

 

Några mysiga och kravlösa dagar fick vi...

 

Nu kan vi köra på, det är vardag igen med skola och jobb. Själv njuter jag av föräldraledigt, men snart är det min tur att jobba oxå :-)




Av Grynisen - 15 augusti 2010 20:09

Tänk, redan ett år sen jag berättade i bloggen om att Edwin låg i min mage!!!

 

Jag blir lite nostalgisk och VÄLDIGT LYCKLIG, jag har ju fått världens underbaraste bebis!!!

 

Han är verkligen helt fantastisk, min älskade lilla unge.

 

  

Min solstråle tidigare idag!!!!

Av Grynisen - 14 augusti 2010 09:15

 

  

En gosig unge efter en grötfrukost :-)

 

Edwin vaknade lite efter klockan 7 idag. Vi låg och myste en stund men sen började Edwin protestera och tycka att det var dags att gå upp :-D Alla andra sov  så vi smög runt lite tyst.

 

En timme senare var det dax för gröt. Mumsigt värre!!! Därefter väckte vi Whille och Fliz, Edwin var strålande glad (som vanligt)

 

Härlig start på en ny dag!!!

 

 

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards