Alla inlägg den 31 december 2009

Av Grynisen - 31 december 2009 15:00

Här kommer en kort resumé om mitt 00-tal:


2000: Jag och Micke skålar in Millenieskiftet med att förlova oss . Vi flyttar ihop i mars och Micke friar senare under våren. Jag fick fast anställning på IKEA i april. Den 9 september gifter vi oss på våran 1-års dag!! Några veckor innan bröllopet visar det sig att jag är gravid, en helt fantastisk nyhet :-D

 

2001: Vi blir med hus och flyttar in den 1 februari. Den 30 april föds Whille, vår älskade son.

 

2002: Det visar sig att Whille ska bli storebror. Det upptäcks först när jag är i vecka 9. Vi målar om huset under sommaren. Flizan föds 18 november efter att ha väntat på övertid i 13 lååånga dagar.

 

2003: Jag börjar jobba halvtid redan i maj, då Micke är hemma för föräldraledighet istället. I oktober reste iväg på vår första gemensamma resa till Menorca. En underbar vecka med sol och bad.

 

2004: Micke börjar studera till Massageterapeut på våren. Jag börjar på det nybyggda IKEA-varuhuset i Göteborg. Barnen börjar på dagis i augusti.

 

2005: Micke börjar läsa Akupunktur. Vi köper en tomt och hus, äntligen ska vi alla få plats :-)

 

2006: Jag fyller 30 år och det firar vi med att åka till Thailand, Phuket i två veckor. I maj får vi sålt vårt gamla hus. Micke startar igång sitt företag, Feeling Massage och Friskvård. Vi flyttar in i vårt nya jättefina hus den 29 september.

 

2007: Projekt målning av huset börjar, regnar heeeela sommaren så målningen blir inte som planerat. Whille börjar i nollan. Jag och syrran tar barnen och åker till Mallorca i en vecka i augusti. Micke fyller 40 år i december. Jag söker nytt jobb utanför IKEAs gränser i slutet av året. 

 

2008: Den 8 januari säger jag upp mig från IKEA, toklycklig över att få prova något nytt. Börjar mitt nya jobb som säljare i en kakelaffär den 8 februari. Dock blir lyckan kort då jag helt utan förvarning blir uppsagd 5 veckor senare pga att jag inte "passar in i familjen" på mitt arbete. Dock lyckas jag få ett vikariat i en underbar affär redan 4 veckor senare. Nästan samtidigt kommer jag på intervju i en grossistbutik, vilket ger positivt resultat. Den 2 juni börjar jag mitt nya fasta jobb och jag STORTRIVS :-) Fliz börjar i nollan och Whille börjar i första klass!!!

 

2009: Blir i maj tillfrågad att ta över en avdelning på jobbet, tackar ja. Micke blir varslad och utan jobb i slutet på maj. Upptäcker i slutet på maj att jag är gravid :-) I slutet av juni åker jag, Micke och barnen till Bulgarien i två veckor. Den 23 augusti firar mitt jobb 50 år så alla blir bjudna till London tors-sönd inkl hotell och fickpengar. I slutet på oktober blir jag halvt sjukskriven pga foglossning och tungt arbete. Den 15 dec blir Micke erbjuden jobb, äntligen. Går på havandeskapspenning from 22 december.

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards