Alla inlägg den 6 december 2009

Av Grynisen - 6 december 2009 15:00

Veckorna går så ruggigt fort, fattar inte vad tiden tar vägen :-(


Idag är det redan söndag och Andra Advent *mysigt* Micke är iväg på Fitnessfestivalen medans jag och barnen är hemma. Vi har hunnit med att städa övervåningen tillsammans idag. Barnen fick ansvaret för att damma i sina rum +  slänga skräp. Jag gick mellan rummen och hjälpte till, de var verkligen jätteduktiga. Jag tycker det är viktigt att de får de ansvaret om sina rum, sen är det oxå väldigt viktigt att berömma och säga att de är jätteduktiga. Det var de oxå :-) Rummen blev rena och fina och det slängdes skräp och annat som de inte ville ha kvar längre!!!


Själv tog jag tag i pysselrummet och barnens tv-rum med dammning och dammsugning. Jag dammsugade även barnens rum + rengjorde toaletten. Så skönt att det är avklarat iaf :-) Vi alla kändes oss väldigt nöjda när vi var klara!!!

För att spä på mera så tvättas det kläder, både jag och Micke har varit lite slappa i veckan med tvätten så jag kände idag att det är lika bra att tvätta upp det mesta så slipper vi tänka på det imorgon.


Nu har Fliz en kompis här så  hon är sysselsatt några timmar. Tyvärr har Whille ingen kompis nu och han blir så otroligt rastlös :-(  Men vi får väl se om han kommer på nått att göra snart. Annars kan han ju alltid få vika kläder med mig om en stund *HAHA*


Jag får passa på att önska er som läser en mysig söndag och Andra Advent :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards