Alla inlägg under september 2008

Av Grynisen - 6 september 2008 23:42

Ja det funkar hos oss iaf :-)

Av Grynisen - 6 september 2008 16:18

Ja även om det regnar och är trist väder så hindrar det inte oss från att grilla *ler*


Gott kryddat och marinerat kött ligger på grillen, hemmagjorda klyftpotatisar är i ugnen, det luktar jättegott :-) Barnen ska få Spagetti Carbonara, deras favoriträtt.


När vi har ätit så ska jag och Fliz göra min goda äpplepaj *MUMMA* Den ska vi äta sen när vi ska se på "Alla vi barn i Bullerbyn" som kommer klockan 18 på tv!!!


Städningen ska oxå fortsätta lite, hyllorna har inte kommit längre än i morse, men jag ger inte upp *ler*

Av Grynisen - 6 september 2008 11:42

Jag har precis gjort klädkammaren till en klädkammare igen :-) Tyvärr har klädkammaren blivit till någon form av "här slänger vi in grejer för att ta hand om det sen-rum". Efter min röjning ser man golvet och kläderna igen *HAHA*


Dessutom har jag rensat ut alla mina kläder som jag inte vill ha längre. För små kläder, gamla kläder, fula kläder, kläder jag köpte men förstår inte varför-kläder :-) Så nu kan vi väl säga att kläder är något som behöver införskaffas.


Tvättstugan ska oxå fixas lite. Där står pappersåtervinning som ska slängas, kläder i påsar som ska till Stadsmissionen, annat skräp som ska bort. Jag vill ju ha upp hyllor i tvättstugan, har velat det i två år nu *hmmm* Sa till Micke att vi kunde väl greja det idag *hoppfullt* Micke svarar att det kan vi göra nån annan dag :-( *besviken* Får se om jag kan fixa det själv. Borra och allt sånt där kan jag, får bara be Micke om hjälp att visa vilka "mollyplugg" som behövs. Sen behöver jag såga till hyllan som är för lång, men det är ju inga problem. Hade ju bra betyg i träslöjd *HAHA*


Sen vill jag handla skrivbord och stol till Whilles rum. Har sett ett på IKEA som jag tror blir kanon. Men det blir nog inte idag....


Nä nu får jag fortsätta...

Av Grynisen - 5 september 2008 21:07

Idag var vi som sagt och tog prover, fem rör blod blev det.


Micke var vid Fliz skola vid klockan 11 för att sätta Emla på armen. Sen möttes vi upp och åkte vidare till Calanderska för provtagning. Vi hade riktig tur när vi kom, ingen kö :-)


Ungefär klockan 13 fick vi komma in till provtagningen. Fliz fick sitta i mitt knä när sköterskan tog proven i armen. Allt gick jättesmidigt och Fliz kände ingenting.


Fliz fick både ballong och klistermärke som belöning av sköterskan!!!


Min goa Fliza, världens duktigaste *ler*

Av Grynisen - 5 september 2008 06:17

Klockan ett idag ska Fliz ta en del blodprov + att vi ska lämna in hennes bajsprov. Nu hoppas vi att de kommer att hitta något som kan få Fliz och hennes lilla mage att må bättre.


Måste faktiskt säga att hon har inte klagat något denna veckan, undrar just om det kan bero på att vi uteslutit laktosen!? I så fall så har vi ju svaret där...


Vi får väl se som sagt.


Micke ska följa med till skolan idag, vara med en stund så att han sedan kan "Emla" Fliz armveck. Vi gör det just för att hon ska slippa få ont och bli rädd när de ska ta proven. Jag vill inte skapa oro hos Fliz som gör att hon inte vågare vidare utredningar om det nu skulle kunna bli så....



Av Grynisen - 4 september 2008 19:30

Nu har vi alla myst lite med te/kaffe/saft och rulltårta + dajmtårta. Hur onyttigt som helst, men gott :-)


Barnen ska strax lägga sig sen är det total förnedring med Idol *HAHA* Det är så pinsamt så man dör, igår kände jag verkligen så. Men ändå måste jag titta idag igen.


Senare ikväll är det Hells Kitchen med Gordon Ramsey igen. Tror att det är finalavsnittet idag, eller om det är nästa vecka. Måste ses iaf!!!



Av Grynisen - 4 september 2008 06:02

Jag gnällde lite för att jag vaknat två minuter innan klockan skulle väcka mig igår. Idag har min tokbusiga katt Julius fått den äran. Runt kvart över fem får han för sig att det är nån jäkla friidrottstävling här hemma.


Han springer, slirar på parketten, jamar det finaste och högsta som går, springer upp o ner för trappen och ser till att även där utnyttja röstresurserna *suck*


Helt otroligt, varför har inte katter respekt om att vi trötta människor vill sova *fnissar*


Sen, inte nog med det, så lägger han värsta bajsen i kattlådan. Inget konstigt med det (han fick väl igång magen av alla aktiviteter) men så missar han så på något sätt hamnar en mikro-liten bajs utanför lådan. Oj oj oj... Då hör jag ett fasligt krafsande och städande på golvet så jag går upp och kollar. Julius visade så duktigt vad som hänt så jag städade undan det.


Jag la mig i sängen igen, men varför?? Jag kunde inte somna om de minuterna eftersom jag visste att jag snart skulle upp igen :-(


Livet är underbart, inte sant ;-)

Av Grynisen - 3 september 2008 19:15

Jag var bara tvungen att visa lite av mina senaste inköp i Yankee Candles tecken :-)


Vanilla lime, Country Linen, Blueberry Scone och Café Au Lait


Det syns väl ganska tydligt vilken min favorit är *fnissar* Beslutade mig för att få testa nyheten Blueberry Scone och Café Au Lait. De båda luktar helt ljuvligt, tom Café Au Lait, jag som inte ens gillar kaffe!!!!


Min Vanilla Lime har jag redan tänt, den stora varianten. Det står i storarummet och jag räknar med att doften snart sprider sig gott här hemma :-)


Country Linen har jag börjat gilla lite den sista tiden. Den är ett ganska bra komplement till Clean Cotton, fräsh att ha i badrummet. Även god att ha som Car Jar i klädkammare el garderob.


Café Au Lait ska jag ha i köket. Den får jag väl tända när jag vill ha lite värme och myskänsla. Nybryggt kaffe luktar ju väldigt gott, så jag kan tänka mig att ljuset bidrar med liknande känsla :-)


Blueberry Scone, den har jag ingen aning om när jag ska använda. Älskar att bara sniffa på den, luktar så jättegott. Känslan är precis som om man ska äta, så man känner smaken i munnen *ler*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards