Alla inlägg under september 2008

Av Grynisen - 19 september 2008 17:41

Så välförtjänt jag är av lite ledighet känner jag. Idag är jag trött, riktigt trött. Även barnen är lite slitna. Vi har ju gått upp tidigt ons-fre denna veckan. Jag har gått upp kl 5.15 och barnen kl 5.45 Lite tidigare än vanligt! Men det har funkat väldigt bra, barnen är sååå duktiga :-)


Idag var elektrikern här för att kontrollera lite glapp i en kontakt + kontrollera anslutningen till bubbelbadkaret. Allt fixades smidigt och lätt. Så nu är mission 1 avklarat i form av hantverkare. Nu är det intressant och se när resten blir gjort. Hantverkarna har ju bara en vecka kvar, sen har garantitiden gått ut. Men det löser sig säkert....


Myskvällen är på intågande.... Det blir soffa, popcorn och halvöppna ögon ;-)



Av Grynisen - 17 september 2008 21:03

Alltså Olga, vilken stjärna. Engelska, vad är det *ASG*


Det bästa är ju när hon erbjuder sig att sjunga något på svenska istället *viker mig* Oj oj oj ;-)



Av Grynisen - 17 september 2008 19:57

Ikväll blir det IDOL, pinsamheter och annat *fnissar*


Han som var med igår, "Jag blev full på min Coca Cola..." Alltså, sicket pucko!!!!! O många andra med honom naturligtvis. Mer lär det ju bli nu när det ska bli Stockholms tur att köra *hehe*

Av Grynisen - 17 september 2008 15:35

HAHA som på tv :-)


Idag hemma hos mig ska det göras nötfärsbiffar med svampsås, kokta grönsaker och ris (potatisen är slut, orkade inte åka affären) Jag tror att det blir JÄTTEGOTT!!!


Slarviga jag åt bara en risifrutti och en banan till lunch idag, så just nu känns det som all mat är god :-)


Micke är hemma om en timme, efter första dagen på jobbet. Så jag tänkte att jag ska vara klar med middagen då. Micke ska iväg senare igen och träna, så vår enda stund idag blir just vid middagen.



Av Grynisen - 16 september 2008 20:45

Idag kom min efterlängtade beställning från H&M. Såååå mycket fint och ALLT till Micke och barnen var kanon :-) Mina saker ser oxå bra ut, har inte orkat prova än bara.


Barnen var jätteglada, Fliz fick nytt nattlinne med Belle från Skönheten och Odjuret, pyjamas med Hello Kitty, jeansklänning, lite tröjor, leggings mm. Whille fick lite t-shirts, skjorta, munkjacka och andra långärmade tröjor. Så fint allt var, jättenöjd e jag!!!!


Mickes kläder var oxå kanon, munkjackor, tröjor och skjorta....


Jag får återkomma när jag har provat mitt *ler*

Av Grynisen - 16 september 2008 19:42

Idag var det fotbollsträning igen för Whille. Det blev jag som följde med, Micke hade kund. Annars hade jag nog gärna varit hemma :-)


Att vara på träningen en timme, sitta på bänken och tjöta med Siw *hehe* gjorde att jag frös sönder hela mig. Det var helt sjukt kallt... Nästa vecka blir det varm jacka, te att ta med och vantar. Även Fliz hade jättekalla händer, trots att hon ändå höll igång emellanåt.


När vi kom hem stog Micke och gräddade pannkakor *MUMS* Såååå gott det var. Varma nygräddade pannkakor med jordgubbssylt, det är så smaskigt :-) Så nu är vi alla mätta och nöjda, härligt!!!!

Av Grynisen - 15 september 2008 17:25

Mina kliande jobbiga utslag på armarna och halsen har lugnat sig, men istället har jag belönats med fina eksem. Det sitter på underarmarna, fläckvis, även höger överarm. På halsen har det inte blommat upp lika häftigt vilket är väldigt skönt.


Men armarna ser ju så fula ut. Kliar o sårar sig.... På jobbet har jag ju pikétröja på mig och visar alltid mina underarmar. Ser sådär ut känner jag...


Slarviga jag har fortfarande inte hunnit ringa och beställa tid hos hudläkaren. Ska ta och leta upp numret på nätet och sen ringa dit imorgon förmiddag för en akuttid...


Ska ta och smörja mig med en fet salva iaf, så kanske det inte blir så sårigt....


Jag är jävligt tålig och brukar sällan gnälla, men jag känner att det är för mycket motgångar med min kropp just nu. Det räcker nu, vill må bra hela jag, inte bara ansiktet och mitt fantastiska skådespelar-jag ;-)


Om någon av alla drygt 200 läsare har något tips mot mitt eksem så skriv gärna i kommentarer. Jag suger åt mig av allt :-) Uteslut tips som "nytt tvättmedel/sköljmedel", "ny mat", "husdjur", "bodylotion". För inget av dessa kategorier är inte nya i någon form....



Av Grynisen - 14 september 2008 22:18

Jag har ju inte skrivit så mycket om Fliz mage sen lämnandet av diverse prover för 1½ vecka sen.


Vi har ju skippat laktosen helt i Flizans kost, både hemma och i skolan. Nu börjar vi märka skillnad :-) Hon har inte ont i magen, vi har tom frågat henne om hon har ont och då säger hon att "Jag har inte haft ont på länge nu mamma". Det är ju helt underbart tycker jag!!!! Micke har även varit i skolan och pratat med de som lagar maten, så de hjälper Flizan att visa vad hon kan äta osv. Känns oxå jättebra!!!


Så vi hoppas ju att detta är svaret på hennes magonda. Samtidigt är det ju så lätt att lösa :-)


Nästa vecka, v 39, ska vi tillbaka till läkaren för lite provsvar och fortsatta diskutioner om Fliz och magen. Vi kan även ringa i veckan nu för att få reda på svaren innan. Får se hur vi gör....


Så handlar vi svindyr mjölk, svindyr yogurt och svindyra tillbehör till vår Fliza. Måste säga att det är hutlöst att man kan med och ta så mycket som upp till 18-19 kr litern för en liter mjölk!!!!!!!!! Köpte häromdagen 4-pack småyogurtar, tror de kostade drygt 24 kr.... VANSINNIGT!!


Men samtidigt köper jag ju detta, och så många andra med mig....

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards