Inlägg publicerade under kategorin Bilder på barnen

Av Grynisen - 4 november 2013 14:28

Igår gick jag och Edwin ut i skogen. Edwin var trött så det bästa för honom är att vara ute och leka o upptäcka.

Vi har ju en skog precis bakom huset så det är nära och bra ;-)

Vi hittade en bäck och det var ju sååå spännande ;-) Barn och vatten är en perfekt kombo så långe man är i närheten!

Edwin kastade löv och pinnar i bäcken. Snabbt åkte det iväg då bäcken rinner ner för ett berg.

Edwin kände på vattnet med händerna och ville helst ner i bäcken haha Han hade ju bra kläder o stövlar så det hade säkert gått men det är bättre att inte låta honom få den friheten.... barn glömmer ju aldrig.

Visst ser det härligt ut ;-)

Älskade goa unge ♥

Å där e jag ;-)

Efter en timme i skogen gick vi hemåt igen. Middagen var på G och jag frös!!!

Av Grynisen - 3 november 2013 22:25

Ibland önskar man att man bara kunde åka till Dubai eller nått annat najs på Novemberlovet *fnissar* men för oss "vanligt dödliga" så fick det bli en utflykt till Danmark i fredags. Eftersom Micke var tvungen att jobba på kvällen så fick det bli morgonbåten klockan 9.15 och hemma i Göteborg igen klockan 17.25

Men vi hade en bra dag. Lite gung på havet men inget som gjorde det jobbigt :-)

Vi började resan med lite koll i Göteborgs skärgård innan vi åt god bruchbuffé. Whille och Fliz tycker det är den bästa frukosten som finns, för då får de dricka Coca Cola till frukost *haha* Tyvärr var mjukglassmaskinen trasig, en stor sorg för Whille och Fliz.... hårda bud :-D

Jag och Micke, Edwin till vänster i bakgrunden

Det spelades en del på banditerna och vi var i lekhallen större delen av ditresan. Hade egentligen varit galet skönt att få sitta med ett glas vin i en fåtölj och bara vara *njuta* Men det får vi ta en annan gång!!!!

Magiskt grått med solsken

I Danmark gick vi och tittade lite, rastade barnen. Hittade några julklappar som vi snabbt handlade innan det var dax att gå tillbaka till båten igen.

Väl på båten var det buffédax igen, men lunch istället. Edwin åt endast frukt av olika slag, Whille och Fliz var inte heller så nöjda med maten. Jag njöt av ungsstekt lax med räkor på... mmm så gott :-)

Edwin och ett ballongsvärd

Alla barnen fick ballongsvärd på hemresan. Detta var väldigt roligt tyckte Edwin. Han lekte och fäktades med alla möjliga barn. Vilken lycka med en ballong, så enkelt men jättekul!

Vi hade en bra dag och stackars Micke var inte motiverad att gå o jobba efter vår utflykt... jag led verkligen med honom :-(

Av Grynisen - 31 oktober 2013 17:49

Ja idag är det den läskiga dagen, Halloween :-) Fliz har laddat för detta i flera veckor känns det som. Hon älskar ju att klä ut sig och spexa så denna dagen är som gjord för henne ♥

Jag köpte med mig pumpa och en härlig tårta när jag åkte från jobbet. Vi åt god middag tillsammans hela familjen och Fliz kompis. Det blev grillad kyckling, potatisgratäng, potatissallad och grönsaker. Behöver jag nämna hur mätt jag blev *haha* Dessutom tårta på det!!!!

Tårtan var inte lika god som den ser ut tyvärr... ganska smaklös för att vara en prinsesstårta. Nu köpte vi ju tårtan på ICA Maxi så det är väl det man får räkna med när det är halvfabrikat med massa E-ämnen!!!

Pumpan har jag oxå hunnit skära, det var nästan viktigare än middagen. Alltid mysigt när något står utanför dörren och lyser lite så där läskigt och mysigt på samma gång!!! Godisskålen är oxå laddad, så vi får väl se om det dyker upp några läskiga ungar *hehe*

Sätter alltid gravljus i pumpan, funkar så jäkla bra och slocknar inte så lätt :-)

Nu sitter jag och Edwin och myser i soffan. Micke har åkt iväg för att jobba en stund, Whille spelar sitt nya Battelfield 4 som släpptes idag *lycka* och Fliz är ute med bästa kompisen för att skrämma skiten ur folk *MOOOUHAHAHA*

Av Grynisen - 27 oktober 2013 06:27

Ja inte fick jag mer sömn för det.... Nu sitterjag i soffan med Edwin och tittar på Charlie och Lola på Barnkanalen!!

Övriga huset sover tungt, förutom katten Nina som fick lite feeling och sprang ett snabbt morgonrace när hon såg att vi kom upp ;-)

Nu softar hon bredvid mig i soffan, spinner som ett reaplan :-)

Ska smygsova lite.... hihi.... Ibland lyckas man få några minuter ;-)

Av Grynisen - 26 oktober 2013 09:21

Lördag morgon och Edwin vaknar som bekant tidigt, redan kl 6.15 började han tjata om allt möjligt :-) Ja den där sovmorgonen får jag nog längta efter ett tag till....

Nu sitter vi och kikar på Disney på Barnkanalen. Edwin är inte så intresserad av Disneys klassiker men en stund funkar. Första frukosten är redan avklarad men om en stund är det dax för frukost nummer två med de stora barnen. Fliz sover fortfarande och Whille är vaken sen en timme tebax ungefär...

Ute är det jättehöst så det lockar mest med innemys.... Kanske blir det iväg en sväng sen för lite shopping och besök hos syrran ♥ Därefter kör vi mys-all-in *ler* Levande ljus, fleecefilt och god mat :-)

Ha en fin dag ni där ute....!!!!

Av Grynisen - 19 oktober 2013 08:40

En krispig lördagsmorgon.... Ute är det några minusgrader men inne i soffan är det varmt och skönt ;-)

Jag och Edwin myser av en lugn morgon utan krav.... Snart ska vi väcka Micke som ska iväg och jobba!

Edwin sitter och spelar.... jag halvsover ;-)

Av Grynisen - 10 oktober 2013 09:45

Igår när vi hade ätit middag så färgade jag Fliz hår. Hon har ju haft blonda slingor nu hela sommaren men ville ha något annat, samtidigt hade hon en rejäl utväxt. Hon är ganska mörk i sitt egna hår!!!

Jag köpte en ljusbrun färg i förrgår så jag tänkte att den blir bra till att täcka den blonda färgen. Dessutom la jag i 5 superröda slingor. Ganska breda slingor men ändå så att det syns att det är slingor....

Färgen, den röda, var hel UNDERBART röd... SÅÅÅÅ SNYGG :-D

Av Grynisen - 6 oktober 2013 07:08

Nu äter Edwin frukost nr 1 i soffan. Smörgås med kaviar eller "kajar" som Edwin säger ;-) Nästa frukost blir med hela familjen vid kl 10 när alla har vaknat!

Själv har jag bäddat in mig i en fleecefilt i soffan. Ögonen svider fortfarande.... trött som få!

Detta är jag

Dag för dag...

<<< Januari 2014

Kolla här om det finns det du söker...