Alla inlägg under september 2013

Av Grynisen - 22 september 2013 18:17

Vi började söndagen med en härlig frukost tillsammans hela familjen. Det händer ju inte ofta längre pga Mickes jobb men idag kunde vi njuta och ha det lugnt och skönt :-)


Jag gjorde supergoda scones med vaniljyogurt i. Det blir väldigt saftigt med yogurt så jag brukar ha det :-)


 

MUMMA!!!!


Efter en lugn frukost gjorde vi oss iordning för att åka iväg en sväng. Fliz skulle köpa mobilskal till sin nya Iphone, Whille behövde en jacka, lite mat behövdes oxå och lite till :-)


Vädret är verkligen höst, regn regn regn.... och det märktes så väl i affären oxå. Massa folk och fullt på parkeringen!!! Tänk bara om tre månader *22 december*


Fliz köpte supersnygga skal till sin mobil... hon har verkligen stil min dotter :-)


 

Snygga skal till Iphone


Till Whille blev det ny jacka från Lindex och han högt önskade GTA 5 :-) Behöver jag säga att ungen var lycklig *haha*


 


 


Jag köpte även mina favoritteer, Mammas Mirakel och Lyckliga Stunder.... Älskar dessa två!!!! Ska även köpa nått kryddigt höstte och nått annat. Brukar alltid ha fyra sorter hemma för att få variationen :-)


Vi åt god middag hemma, potatisgratäng och kotlett. Barnen åt som hästar, ja de stora barnen. Edwin åt rösti och åt iofs väldigt bra men han är ju svår med mat annars. Han föredrar ju frukt, bär och yogurt som mat *hihi*


Nu myser vi med tända ljus och avkoppling. Edwin ska snart lägga sig och jag ska även hänga upp en tvätt... så helt avkopplad är jag så klart inte ;-)


 


Ljuset för ikväll är Yankee Candle så klart... och doften är Macintosh.


Luktar de godaste äpplen och är härligt fräsch!!


 



Av Grynisen - 21 september 2013 08:56

Igår eftermiddag träffade jag två av mina vänner sen IKEA-tiden... Den ena av de har jag inte sett på 5 år tror jag. Det var såååå kul att ses ;-)

Vi gick till Que Pasa i Göteborg. En mysig intim liten restaurang. Vi drack vin och Mojito och åt tapas. Galet gott och mysigt ;-)



Jag var hemma till kl 20.30 så det blev inte sent. Men timmarna med mina vänner var guld värda!!!

I november ska vi ses igen om allt funkar med barnvakt och logistik ;-)

EGO
Av Grynisen - 18 september 2013 21:45

Min syster fick mig att prova nått nytt ikväll.

Jag har precis gjort kallpressad äpplesaft ;-) Det var enklast i världen att förbeteda den. Nu ska den stå och goa sig 2-3 dagar!!

Massa goa ekologiska äpplen.

Jag o syrrans familj åkte och plockade äpplen och päron i söndags i olika trädgårdar. De hade lagt ut annons på www.pallafrukt.se så det var bara att hämta ;-)

Så när man har massa frukt så måste man göra nått med det.

1, 5 kg skivade äpplen i grytan

Det ska bli spännande att smaka detta till helgen. Hoppas Edwin gillar den.... inte omöjligt hihi

Receptet kommer här:

Av Grynisen - 18 september 2013 18:07

Det händer så otroligt mycket skit i vår värld... men det är ändå det som är nära som berör mig...


Igår somnade Kristian Gidlund efter en kamp mot den hatade cancern... Har följt hans blogg emellanåt men inte slaviskt. Men imorse när jag hörde att han hade dött så berörde det mig otroligt :-( Att veta att hans kloka tänkvärda texter aldrig kommer skrivas mer känns konstigt...


 

♥ Sov gott Kristian ♥


Jag har följt många bloggar där det slutat med döden... ja alldeles för många känner jag, bl a Sabina, Linda, Elisabeth, Cathrine. Det är bara några om de som blev besegrade ♥  Det har även blivit många barnbloggar där cancern släkt små liv. Vem minns inte Matilda och dumma pricken, Alfons, Moa, Felicia... vilka små hjältar ♥


Ja det är så galet orättvist....


Som om det inte räckte så fick jag även veta i Frejas blogg att hennes lillasyskon som ligger i mammas mage bär på samma sjukdom som Freja (som dog i december) Så imorgon ska lillasyskonet födas för att somna in i famnen hos mamma och pappa :-(


Det är så fruktansvärt sorgligt.... stackars föräldrar...


Detta är ju bara två saker som jag blivit berörd av idag... Vet ju att det händer saker varje dag som gör oss ledsna, men detta var ändå två saker för mycket just idag.


 



Av Grynisen - 16 september 2013 16:17

Ja nästan alltid blir det lek när jag hämtar Edwin på dagis. Så även idag ;-)



Tänk om vi hade haft en sånn stor lekplats hemma på tomten :-)



Lite deppigt när vi skulle hem, Edwin hade gärna varit kvar någon timme till ;-)

Av Grynisen - 16 september 2013 14:35

Ja idag har det varit höstväder. Runt +10-12 grader och massa regn på förmiddagen.

Whille tog på sig jeans, första gången sen maj nån gång ;-) Han älskar shorts och lever verkligen sommarlivet under sommarmånaderna.

Dessutom har han vuxit så ny höstjacka måste inhandlas *hmm*

Så här härligt var det imorse när jag körde över Älvsborgsbron. Galet piskande regn och blåst *brrr* Riktigt skönt att sitta i bilen just då :-)

Men nu är det uppehåll igen och molnsol.

Nu är det bäst att ladda upp med värmeljus och doftljus från Yankee Candles *I löööööve* Klar fördel med denna årstid ;-)

Av Grynisen - 13 september 2013 20:10

Vi minns...

För ett år sen idag så dog Mickes underbara mormor...

Hon saknas otroligt mycket hos oss alla...

Ikväll har vi tänt ljus...

Minnen...

Skratt...

Glädje...

Vi saknar dig...

Av Grynisen - 12 september 2013 17:42

Edwin står och hänger vid soffan och kikar på Byggare Bob. Han äter äpple och dricker nyponsoppa ;-) hans val av kvällsmat idag!!



Själv har jag tråkig huvudvärk men jag tog en tablett för en stund sen. Så med den och värmekudde runt nacken så hoppas jag på mirakel hihi

Ikväll är det ju premiär på "Hela Sverige bakar" så huvudvärken får gärna försvinna ;-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards