Direktlänk till inlägg 17 januari 2013

Whilles prickar/utslag

Av Grynisen - 17 januari 2013 15:15

Jag funderar på om det är vattkoppor eller ej. Jag har inte ringt Vårdcentralen idag, men får väl göra det imorgon om det inte blivit mindre.


Prickarna han har är upphöjda som små finnar, en del större än andra. Idag visar det sig att Whilles bästa kompis oxå har prickar. Därav att jag börjar fundera på om det verkligen ÄR vattkoppor. Chansen att bästa kompisen får det samtidigt är ju minimal....


Inkubationstiden för vattkoppor är 14-16 dagar enligt Smittskyddsinstitutet, så det innebär att ev smitta har skett runt nyår.


Här är två bilder som jag tog på Whille för en stund sen


 

Den ser platt ut på bilden men är upphöjd och väldigt öm


  

Här syns kanske upphöjningen lite mer och även att det är något i upphöjningen


Någon som är duktig att tyda Vattkoppor med att bara se bilder? Ge mig gärna tips, kanske det är något annat... Alla fläckar sitter på bålen, någon enstaka på armen. Inget i ansiktet vad jag sett än.


 
 
Jessica

Jessica

18 januari 2013 06:12

Det ser ju onekligen ut som små vattkoppor men samtidigt låter det ju osannolikt om han haft en rejäl omgång tidigare...allt kan ju dock hända, det vet man ju :-)
Jag funderade på svinkoppor?
Är dock osäker på exakt hur de ser ut?

Uh vad svårt, stackars lille Whille!!
Har han feber?

Stor kram och hoppas Whille snart mår bättre och att ni får veta vad det är!!

http://jezza.se

Grynisen

18 januari 2013 07:22

Har oxå tänkt på svinkoppor, men har faktiskt inte googlat på det. Ingen feber men det kliar och svider!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards