Direktlänk till inlägg 16 januari 2013

Promenad, solsken och lunch

Av Grynisen - 16 januari 2013 13:12

Efter en stund i soffan med en kopp grönt te så var det dax, promenad även idag :-)


På med varma kläder, dubbla tights, vindjacka och stickad tröja (har ingen vinterjacka) Till allas förvåning hade jag även på mig mössa idag. Det händer aldrig annars :-) Lånade Fliz mössa, inte vilken mössa som helst utan en sånn där pälsig historia *fnissar*


 

Mössan ser ut som en frisyr *asg* Nästan min hårfärg *hihi*


Det kändes nästan som om jag var ute och "rastade" mössan *skrattar* Är så ovan att ha mössa och med tanke på pälsen runt ansiktet så var det ju nästan ett djur ;-)


Jag gick i rask takt i ungefär 50 minuter. Det var jätteskönt och jag känner av det rejält i mina ben, både från igår och även nu. Bra det :-D Nån kalori borta igen kanske!!!


 

Sverige-leden går tydligen igenom vår lilla by så är ni på långpromenad så kommer ni kanske hit oxå :-)


Solen lyckades komma fram mellan molnen, riktigt härligt. Trots snö och kyla så kändes det jättehärligt, solstrålarna gjorde verkligen promenaden ännu skönare.


 

Mörk bild, men solen bryter sig igenom....


När jag kom hem var jag så varm och svettig. Kläderna och promenaden hade gjort sitt. Av med kläder och igång med lunchen. Idag blev det kycklingkebab med diverse grönsaker och mozzarella.


 


Måste säga att jag mår så jäkla gott. Börjarde ju leva utan socker och massa kolhydrater förra måndagen. Det är som sagt ingen LCHF men jag skippar potatis, pasta och ris. Äter mer protein men inte massor med fett som LCHF innebär. Äter nästan inget bröd, ibland knäckebröd. Inget godis eller några kakor. Det gör verkligen saker med kroppen!!!! Jag känner även att jag har gått ner i vikt :-)


Dock är fredagkväll och lördagen unnardagen. Men det innebär inte att jag vräker i mig allt som jag undviker annars. Men som i lördags blev det två glas Coca Cola  + lite chips på kvällen och en semla på dagen, det var det jag unnade mig.


Jag är inte lika trött längre, det har ju absolut med sockret att göra!!!


Nästa söndag är det dax för mätning och vägning (ja jag ska faktiskt väga mig, mest för att ha koll på om jag går ner något) Ser fram emot det och jag HOPPAS verkligen det har hänt något.... *ler* Behöver inte vara mycket, men bara så jag ser att det går åt rätt håll!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards