Direktlänk till inlägg 16 januari 2013

Mysig morgon

Av Grynisen - 16 januari 2013 09:38

Idag väcktes vi redan vid kl 5.20 då den snälla plogtraktorn körde runt här i området. Det kändes som han nästan var inne i sovrummet emellanåt *hmmmm* Edwin satte sig i sängen, "Traktor mamma" och var jätteglad... Kan inte påstå att jag kände samma glädje!!!


Väckte Whille och Fliz vid klockan 7. Idag hade de bestämt att äta frukost i skolan så de skulle bara klä på sig. Whille var ändå så hungrig så en macka och lite varm choklad fick slinka ner i magen.


Micke stack iväg kvart över sju, och stora barnen vid halv åtta. Sen var det bara jag och Edwin kvar hemma.....


Jag gjorde smoothie till frukost. Tog vaniljyogurt, frysta björnbär och fryst mango. Det blev jättegott :-)


 


Edwin älskar smoothie och var så nöjd när han fick det och smörgås :-) Både nyttigt och jättegott!!!


 


Efter frukost så fixade vi iordning oss. Sen gick vi ut i kylan, idag på morgonen var det ca -9 grader och krispigt ute. Friskt och härligt!!!


 

Edwin på dagisgården, obligatoriska ryggsäcken med bilar är alltid med :-)


 

♥ Min älskade busunge ♥



 
 
Jessica

Jessica

16 januari 2013 12:18

Hihi så du menar att du inte blir lika lycklig av traktorns läte som Edwin ;-))

Super mysiga bilder från eran morgon <3

Puss o kram

http://jezza.se

Grynisen

16 januari 2013 13:10

Nått i den stilen Jessica *fnissar*

Puss o kramar

 
Elisabeth

Elisabeth

16 januari 2013 13:15

Mysig morgon trots traktoväckningen :)
Snyggt glas måste jag tillägga.

Kram

http://knytet.bloggplatsen.se

Grynisen

16 januari 2013 13:54

Ja skippar man traktorn var morgonen precis så härlig som den ska va :-)

Glaset är ett MINE-glas från Kosta Boda, snygga som attan :-)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards