Direktlänk till inlägg 3 juni 2012

Leva eller dö....

Av Grynisen - 3 juni 2012 20:29

Det har varit tyst här ett tag... jag har inte orkat helt enkelt. Det är verkligen bloggstopp i mitt huvud, det är så otroligt mycket annat som tar min energi. Saker går sönder i huset, grej efter grej. Känns precis som vi nått en magisk gräns, varför ska annars så mycket dyra saker gå sönder? Centraldammsugaren, altandörren, ytterdörrens lås mm Det suger...


Imorgon kommer reparatören till dammsugaren, hemskörningsavgift 875 kr!!!!!!!!!!!! Sen ska skiten repareras oxå *snyft* Två veckors väntetid på att få hem en reparatör, skandal kan jag tycka iaf... Jaja...


Just nu har vi två cancerfall i familjen. Båda två är väldigt sjuka, båda har Lymfom - cancer i lymfsystemet. Idag har det varit så otroligt kritiskt med den ena så vi trodde imorse att slutet kommer idag :-( Men nu ikväll har vi fått beskedet att han kan andas själv igen, att hjärtat slår lugnt men i otakt och att det är relativt stabilt.


Vi får väl se hur morgondagen blir....


Sen jag skrev sist så har det ju varit superfint väder ca +25 grader som sedan övergick till typ +8-+12 grader *brrr* Lite frysa-ihjäl-känsla när man på nått sätt hoppades på att sommaren hade kommit för att stanna! Men jag hoppas att sommaren kommer tebax, gärna till Midsommar och framåt :-) Behöver sol och värme... då mår vi alla lite bättre!


 

Pannkaksätande i strålande sol!

(23 maj)


 

♥ Min älskade solstråle plockar blommor till mamma ♥

(25 maj)


 

Kvällsmat på altanen, jordgubbar och vindruvor

(26 maj)


 

Edwin trotsar vädret och fikar på altanen trots kyla, långbyxor, jacka och ca +12 grader!

(31 maj)


Snart är det sommarlov. Många runt om Göteborg slutar denna vecka som kommer, men mina stackars fisar får vänta till den 14 juni. Men den som väntar på nått gott :-D


Igår firades min svärmors 65 årsdag här hemma hos oss. De bor ju i Halmstad men hon vill fira sin dag här hos sina barn och barnbarn. Vi åt jättegod smörgåstårta och en jättegod jordgubbstårta. Drack lite gott rosébubbel oxå :-) Vi hade en jättetrevlig dag med mycket skratt trots mörka cancermoln i bakhuvudet....


Igår gjorde Mickes stora dotter mina naglar. Det var första gången hon fick göra på mig. Jag har ju ganska höga krav eftersom jag alltid gått hos en nagelterapeut, men jag var ändå nyfiken på hennes kunskap. Jag blev positivt överraskad och jättenöjd. Så nu har jag henne som kan göra mina naglar, lite mer spontant och även hemma vilket känns ganska bekvämt :-) Dessutom mycket billigare *catching*


 

Turkos med lite genomskinlig glitterfadning, snygga va :-)


Imorgon är det måndag igen, jobb i två dagar sen 6 juni och ledigt :-) Skönt med lite paus mitt i veckan. Då hoppas jag på lite grillning om vi har lite tur med vädret. Förra året samma dag var det +30 grader och jag stod och kokade på fotbollsplanen med alla tre barn. Då hade Whille fotbollsturnering.... svettigt kan man säga *hihi*


Nu ska jag titta på finalen av Big Brother... tröstäta lite och hoppas på att turen snart kommer till oss. Vi behöver det verkligen kan jag säga...


Det som står i bloggen är bara en bråkdel av det jag bär på just nu.


Det som inte dödar det härdar... eller!?



 
 
Elisabeth

Elisabeth

4 juni 2012 09:35

:( Vet inte vad jag ska skriva, vilka tråkigheter ni drabbas av. Hoppas det snart vänder.

Kram
Ps: Jättefina naglar :)

http://knytet.bloggplatsen.se

 
Jessica

Jessica

4 juni 2012 20:39

Älskade finaste vännen *kramar om dig hårt och önskar jag hade några vettiga ord att skriva*
Vissa ska helt enkelt drabbas mer än andra, det är så orättvist :(

Du vet var jag finns-alltid alltid alltid!!!!!!

Massor med kramar <3<3<3<3<3<3

http://jezza.se

 
Ingen bild

Annelie

4 juni 2012 23:04

Nääää vad är det för fruktansvärda saker som händer omkring er? Usch vad ledsamt:(
Jag blir vansinnig!! Varför ska en del få precis alll skit ? Vad är det för rättvisa någonstans igentligen?!
Någon gång måste det väl ändå vända!
Varma styrkekramar till er vännen❤

 
Ingen bild

Molly

5 juni 2012 21:55

Kramar i massor och styrka till dig, finaste Johanna <3

Grynisen

5 juni 2012 22:28

Tack söta ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards