Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Jobbig natt

Av Grynisen - 1 februari 2012 08:33

En riktigt jobbig natt för Edwin. Han har hostat så mycket, ögonen har klibbats ihop och han har haft svårt att komma till ro :-(


Hostan är väldigt slemmig och han mår nog lite illa av hostandet. Ögonen vet jag fortfarande inte om det är ögoninflamation. De geggar mest när han sover, men han är röd under sina ögon, ser nästan ut som om han har gråtit i flera dagar... Jag tror inte att han har någon feber, så det är väl nått virus han åkt på


 


Just nu sitter Edwin och kör sina bilar i soffan. Han är nöjd och harmonisk vilket känns skönt. Tyvärr så äter han ingenting *suck* Igår fick han i sig ett digestive-kex, en clementin och en flaska välling + saft. Idag har han druckit lite juice och ätit en pyttebit bröd. Vällingen står orörd :-( Den brukar han äta...


 

Men det är väl så att så länge han dricker är det ingen fara. Det är bara så ovanligt att han inte vill äta... Jag får väl skala en clementin sen, det brukar han inte tacka nej till :-)


Min hals är inte riktigt som den ska, antagligen Edwins baciller som fått fäste. Vi får väl se om det blir något vidare av detta... Fliz vaknade med nackspärr imorse så hon var inte heller på topp idag. Jag smörjde hennes nacke med Heatlotion från AloeVera, och sen på med en sjal. Jag sa till henne att hon får komma hem om det blir för jobbigt i skolan!


En halvtaskig dag i sjukdomens tecken... Jag hoppas att det vänder till det bättre, för sjuka har vi inte lust att vara!


Önskar er som läser en fin dag iaf :-D

 
 
Elisabeth

Elisabeth

1 februari 2012 13:04

Nä sjukdomar är inge kul, ni får krya på er snabbt :)

Kram

http://knytet.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards